2019-10-06, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jo 1) du la inn en stråmann om 2) den grå pickupen også, selv om det ikke er hugd inn i stein at den ble observert den 31
1) Takk for tilbakemeldinger! Det er ikke min mening å lage stråmenn. Jeg skal passe på å tenke mer over hva jeg skriver. Jeg trodde at det var sikkert at den bilen kjørte over plenen den morgenen.
2) Å, det visste jeg ikke. Takk for oppklarende informasjon!
"Ifølge naboen skal dette ha skjedd 31. oktober, mellom klokken 08.30 og 10.30. Han føler seg sikker på tidspunktet fordi han har ført en loggbok i forbindelse med jobben."
https://www.nrk.no/norge/vg_-nabo-sa-mystisk-bil-samme-dag-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.14383885
Citera
2019-10-06, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
1) Takk for tilbakemeldinger! Det er ikke min mening å lage stråmenn. Jeg skal passe på å tenke mer over hva jeg skriver. Jeg trodde at det var sikkert at den bilen kjørte over plenen den morgenen.
2) Å, det visste jeg ikke. Takk for oppklarende informasjon!
"Ifølge naboen skal dette ha skjedd 31. oktober, mellom klokken 08.30 og 10.30. Han føler seg sikker på tidspunktet fordi han har ført en loggbok i forbindelse med jobben."
https://www.nrk.no/norge/vg_-nabo-sa-mystisk-bil-samme-dag-anne-elisabeth-hagen-forsvant-1.14383885
Kornblomst la ut en link eksklusivt for deg der den samme mannen sier han er usikker på om det var den 31, så selv om det skrives 1000 ganger her at bilen ble observert den 31 så er han likevel usikker på om det var akkurat den dagen.
Citera
2019-10-06, 02:12
Medlem
Citat:
Jo du la inn en stråmann om den grå pickupen også, selv om det ikke er hugd inn i stein at den ble observert den 31
Jeg lover å skjerpe meg.
Citera
2019-10-06, 02:13
Medlem
Citat:
Kornblomst la ut en link eksklusivt for deg der den samme mannen sier han er usikker på om det var den 31, så selv om det skrives 1000 ganger her at bilen ble observert den 31 så er han likevel usikker på om det var akkurat den dagen.
Takk! Det skal jeg huske. Hukommelsen min svikter dessverre noen ganger.
Citera
2019-10-06, 02:15
Medlem
Citat:
Jeg lover å skjerpe meg.
Neida, jeg sier ikke at du skal skjerpe deg men bare påpeker at det er ikke fakta, strådamer er vel sånne Hula Hula danserinner i Karibien
Citera
2019-10-06, 02:18
Medlem
Citat:
Neida, jeg sier ikke at du skal skjerpe deg men bare påpeker at det er ikke fakta, strådamer er vel sånne Hula Hula danserinner i Karibien
Takk for dine vennlige ord og vennlige korrigeringer!
Jeg synes at jeg bør skjerpe meg, og jeg synes at det er dumt at jeg lager merarbeid for deg og andre de gangene jeg har skrevet noe som ikke stemmer.
Citera
2019-10-06, 02:20
Medlem
Citat:
Takk for dine vennlige ord og vennlige korrigeringer!
Jeg synes at jeg bør skjerpe meg, og jeg synes at det er dumt at jeg lager merarbeid for deg og andre de gangene jeg har skrevet noe som ikke stemmer.
Ikke noe å bry seg om, her skriver alle så mye vås at vi skulle hatt ris på baken hele gjengen
Citera
2019-10-06, 02:23
Medlem
Citat:
Ikke noe å bry seg om, her skriver alle så mye vås at vi skulle hatt ris på baken hele gjengen
Takk! Og takk for diskusjoner og god natt
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-06 kl. 02:28.
Citera
2019-10-06, 02:36
Medlem
Citat:
Takk! Og takk for diskusjoner og god natt
Takk i lige måde
Citera
2019-10-06, 02:54
Medlem
Citat:
Takk i lige måde
Takk!
Citera
2019-10-06, 07:29
Medlem
Citat:
Nja, hadde noen spanet på huset ville de ha sett at noen pusset opp huset den sommeren og at div stillaser og verktøy fortsatt stod ute så at noen kunne komme uanmeldt ville ikke ha vært rart.
Kanskje (noen av) de som pusset opp var de som spanet på huset?
Citera
2019-10-06, 09:34
Medlem
Citat:
Jo du la inn en stråmann om den grå pickupen også, selv om det ikke er hugd inn i stein at den ble observert den 31
Å kalle noe som er direkte referert fra en avisartikkel for "stråmann" blir feil. Når det refereres til vedkommende som så den grå bilen, så står det i artikkelen at han ”føler seg sikker på tidspunktet fordi han har ført en loggbok i forbindelse med jobben." Da tenker jeg at sannsynligheten for at dette faktisk skjedde 31. oktober i det aktuelle tidspunktet er mye større enn sannsynligheten for at det har skjedd en annen dag. Helt sikker kan man jo ikke være. Men å lese dette som at vedkommende sannsynligvis ikke husker riktig, må vel være å klamre seg til det eneste halmstrået som fins for å få dette til å stemme, for å holde meg til ”strå”-terminologien din.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in