2019-10-06, 01:24
Medlem
For å vite helt sikkert at AEH var alene hjemme, må ikke da noen ha holdt oppsikt ved huset helt fra kvelden i forveien (hvis vedkommende ikke fikk vite at hun var alene på andre måter som feks ved telefonavlytting)? AEH og TH kunne jo potensielt ha hatt overnattingsgjester f.eks, slik at AEH ikke var alene i huset selv om TH hadde dratt til jobb.
Citera
2019-10-06, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
For å vite helt sikkert at AEH var alene hjemme, må ikke da noen ha holdt oppsikt ved huset helt fra kvelden i forveien (hvis vedkommende ikke fikk vite at hun var alene på andre måter som feks ved telefonavlytting)? AEH og TH kunne jo potensielt ha hatt overnattingsgjester f.eks, slik at AEH ikke var alene i huset selv om TH hadde dratt til jobb.
Aller helst så var det noen som befant seg i huset.
Citera
2019-10-06, 01:30
Medlem
Citat:
Ja, den/de hadde nok full kontroll på det, hvis det var slik det skjedde.
Kan noen ha fått vite, på en eller annen måte, at AEH var hjemme alene akkurat på det tidspunktet? Ved avlytting av telefon f.eks.
At det kun var TH og AEH som bodde i huset, visste GM gjennom overvåking/spaning over en lengre periode. Når TH var på jobb, visste de også at AEH var alene hjemme. At hun akkurat denne dagen 31. oktober, var alene hjemme var derfor også ganske sannsynlig. At det mot all formodning, skulle befinne seg noen flere enn AEH i huset etter at mannen var dratt på jobb, var nok en sjanse GM måtte ta. Denne sjansen var da tilnærmet ikke-eksisterende og måtte evt. ha blitt løst gjennom improvisasjon. Jeg tror ikke telefonen deres ble avlyttet, det ville økt sjansen for avsløring/sporing av GM.
Citera
2019-10-06, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Aller helst så var det noen som befant seg i huset.
Noen som befant seg i huset allerede på det tidspunktet da AEH i 9:14-samtalen skal ha fortalt at hun var alene hjemme?
"Hun skal ha vært alene hjemme under siste sikre livstegn klokken 09.14."
https://www.rb.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen/lorenskog/elektriker-ringte-anne-elisabeth-hagen-34-minutter-etter-siste-livstegn-fikk-ikke-svar/s/5-43-1144342
Citera
2019-10-06, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
At det kun var TH og AEH som bodde i huset, visste GM gjennom overvåking/spaning over en lengre periode. Når TH var på jobb, visste de også at AEH var alene hjemme. At hun akkurat denne dagen 31. oktober, var alene hjemme var derfor også ganske sannsynlig. At det mot all formodning, skulle befinne seg noen flere enn AEH i huset etter at mannen var dratt på jobb, var nok en sjanse GM måtte ta. Denne sjansen var da tilnærmet ikke-eksisterende og måtte evt. ha blitt løst gjennom improvisasjon. Jeg tror ikke telefonen deres ble avlyttet, det ville økt sjansen for avsløring/sporing av GM.
Takk for svar! Det du skriver høres logisk ut.
Citera
2019-10-06, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Nja, hadde noen spanet på huset ville de ha sett at noen pusset opp huset den sommeren og at div stillaser og verktøy fortsatt stod ute så at noen kunne komme uanmeldt ville ikke ha vært rart.
Citera
2019-10-06, 01:39
Medlem
Citat:
Noen som befant seg i huset allerede på det tidspunktet da AEH i 9:14-samtalen skal ha fortalt at hun var alene hjemme?
"Hun skal ha vært alene hjemme under siste sikre livstegn klokken 09.14."
https://www.rb.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen/lorenskog/elektriker-ringte-anne-elisabeth-hagen-34-minutter-etter-siste-livstegn-fikk-ikke-svar/s/5-43-1144342
Hvorfor driver du og legger inn stråmenn om at det skal ha vært sånn og sånn ?

Brøske har sagt klart og tydelig at det kan være annerledes.
Citera
2019-10-06, 01:44
Medlem
Citat:
Nja, hadde noen spanet på huset ville de ha sett at noen pusset opp huset den sommeren og at div stillaser og verktøy fortsatt stod ute så at noen kunne komme uanmeldt ville ikke ha vært rart.
Var ikke dette tatt bort før den 31. oktober?
"Et renholds- og vedlikeholdsselskap jobbet på taket og i oppkjørselen til huset i Lørenskog i dagene før Anne-Elisabeth Hagen forsvant, helt frem til 25. oktober, skriver NRK. Hagen forsvant 31. oktober"
https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/siste/id/5c38efa45152f7be7fa7e340
Jeg har sett fotografier av huset med stillas og stige i aviser, men dette var fotografert før den 31. oktober.
Her er et foto av huset fra 27. oktober:
https://www.nrk.no/norge/disse-bildene-ble-tatt-for-anne-elisabeth-forsvant-_-politiet-ber-folk-fortsette-a-tipse-1.14382469
Citera
2019-10-06, 01:46
Medlem
Citat:
Hvorfor driver du og legger inn stråmenn om at det skal ha vært sånn og sånn ?

Brøske har sagt klart og tydelig at det kan være annerledes.
Jeg beklager! Jeg driver ikke og legger stråmenn. Jeg bare spurte, da jeg ikke skjønte hva du mente.
Takk for påminnelse om hva Brøske har sagt!
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-06 kl. 01:50.
Citera
2019-10-06, 01:50
Medlem
Citat:
Var ikke dette tatt bort før den 31. oktober?
"Et renholds- og vedlikeholdsselskap jobbet på taket og i oppkjørselen til huset i Lørenskog i dagene før Anne-Elisabeth Hagen forsvant, helt frem til 25. oktober, skriver NRK. Hagen forsvant 31. oktober"
https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/siste/id/5c38efa45152f7be7fa7e340
Jeg har sett fotografier av huset med stillas og stige i aviser, men dette var fotografert før den 31. oktober.
Her er et foto av huset fra 27. oktober:
https://www.nrk.no/norge/disse-bildene-ble-tatt-for-anne-elisabeth-forsvant-_-politiet-ber-folk-fortsette-a-tipse-1.14382469
Mener å huske at noe av utstyret fortsatt stod der, men uansett så står poenget seg.
Citera
2019-10-06, 01:51
Medlem
Citat:
Jeg driver ikke og legger stråmenn. Jeg bare spurte, da jeg ikke skjønte hva du mente.
Takk for påminnelse om hva Brøske har sagt!
Jo du la inn en stråmann om den grå pickupen også, selv om det ikke er hugd inn i stein at den ble observert den 31
Citera
2019-10-06, 01:58
Medlem
Citat:
Du har rett!

Citat:
1) Mener å huske at noe av utstyret fortsatt stod der, men 2) uansett så står poenget seg.
Du har rett både i 1) og 2) ! Du tenker veldig logisk
Jeg tror at jeg også så at det var både stillas og stige som sto mot huset, på et eller flere av fotografiene som var fotografert 27. oktober (og publisert i avisartikkel).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in