2019-10-06, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Det kunne ikke noen vite helt sikkert kun ved å observere TH's arbeidsplass og se når han kom til jobb.
AEH kunne hatt besøk, AEH kunne vært ute på tur med hunden, feks.
Noen må ev ha fulgt med ved boligen (eller ev ha fått vite fra noen at hun var alene hjemme) for å kunne vite at AEH var hjemme og for å kunne vite at hun var alene hjemme.

Eller hvis AEH hadde svært faste rutiner, og var blitt holdt oppsikt med lenge, så kunne den som ev holdt oppsikt ved boligen kunne gjette/anta at AEH ev hadde kommet hjem fra morgentur litt etter kl 9.

"Enkelte opplyser at de relativt regelmessig observerte kvinnen, som har bodd i nabolaget siden tidlig på 1980-tallet, på morgentur rundt Langevannet mellom klokken 7 og 9."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wEov95/telefonsamtale-sentral-i-etterforskningen-skal-vaere-siste-sikre-livstegn

Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Nei, de kunne ikke vite dette sikkert. Men1) sånn cirka når hun pleide gå tur med hunden har de nok kartlagt gjennom tidligere spaning, og 2) sannsynligheten for å få besøk så pass tidlig, er kanskje ikke så stor.
1) Det er mulig. Se også tillegget i sitatet fra meg over, der det står (fra en artikkel) at hun relativt regelmessig ble sett på morgentur rundt Langevannet mellom klokken 7 og 9.
2) Jeg tror ikke at en GM ville tatt slike sjanser. Det høres mer logisk ut at en GM (eller ev medhjelpere) følger med ved boligen for å være sikker på at hun er hjemme og alene.
Citera
2019-10-06, 00:59
Medlem
Citat:
Og hvis tanken min angående disse mennene stemmer, noe den slett ikke trenger å gjøre, tok de nok også et lite overblikk over huset og området før de slo til.
Men hvis hensikten med den eventuelle "spaningen" ved TH's arbeidsplass var for å sjekke at TH var på jobb, burde den/de vel ha fortsatt med å "spane" i området helt til TH kom på jobb?
Citera
2019-10-06, 00:59
Medlem
Citat:
1) Det er mulig. Se også tillegget i sitatet fra meg over, der det står (fra en artikkel) at hun relativt regelmessig ble sett på morgentur rundt Langevannet mellom klokken 7 og 9.
2) Jeg tror ikke at en GM ville tatt slike sjanser. Det høres mer logisk ut at en GM (eller ev medhjelpere) følger med ved boligen for å være sikker på at hun er hjemme og alene.
Og hvis tanken min angående disse mennene stemmer, noe den slett ikke trenger å gjøre, tok de nok også et lite overblikk over huset og området før de slo til
Citera
2019-10-06, 01:01
Medlem
Citat:
Og hvis tanken min angående disse mennene stemmer, noe den slett ikke trenger å gjøre, tok de nok også et lite overblikk over huset og området før de slo til
Ok. Takk for svar! Jeg tenker i så fall at den/de ev tok et grundig overblikk over huset og området ved huset.
Citera
2019-10-06, 01:02
Medlem
Citat:
Men hvis hensikten med den eventuelle "spaningen" ved TH's arbeidsplass var for å sjekke at TH var på jobb, burde den/de vel ha fortsatt med å "spane" i området helt til TH kom på jobb?
Siden han ikke kom når de ventet ham, dro de kanskje til et sted i nærheten av huset for å finne ut når han forlot hjemmet, eller for å sjekke om noe "uforutsett" hadde skjedd, e.a. Da de fant ut at TH var dratt, var det fritt fram.
Citera
2019-10-06, 01:04
Medlem
Citat:
Ok. Takk for svar! Jeg tenker i så fall at den/de ev tok et grundig overblikk over huset og området ved huset.
Ja, de hadde nok full kontroll, både av at TH var på jobb og at AEH var alene i huset.
Citera
2019-10-06, 01:06
Medlem
Citat:
Ja, de hadde nok full kontroll, både av at TH var på jobb og at AEH var alene i huset.
Hvorfor skriver du de ? Er det ikke mest sannsynelig at det var en ?
Citera
2019-10-06, 01:09
Medlem
Citat:
Siden han ikke kom når de ventet ham, dro de kanskje til et sted i nærheten av huset for å finne ut når han forlot hjemmet, eller for å sjekke om noe "uforutsett" hadde skjedd, e.a. Da de fant ut at TH var dratt, var det fritt fram.
Det er jo en mulighet, men AEH kunne jo vært på tur rundt Langvannet akkurat da. Så eventuelle GM eller medhjelper(e) måtte ha observert bevegelser ved huset i en forholdsvis lang stund den morgenen for å kunne vite at TH var dratt hjemmefra og at AEH var hjemme og at hun var alene.
Citera
2019-10-06, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvorfor skriver du de ? Er det ikke mest sannsynelig at det var en ?
Hvis Futurum mennene har noe med saken å gjøre, er de jo i hvert fall to, og uansett er det lite sannsynlig at det har vært kun en. Hvis du lurer på hvorfor jeg mener det, får du lese mine tidligere innlegg. Nå er det leggetid for meg, natta dere
Citera
2019-10-06, 01:14
Medlem
Citat:
Ja, den/de hadde nok full kontroll på det, hvis det var slik det skjedde.
Kan noen ha fått vite, på en eller annen måte, at AEH var hjemme alene akkurat på det tidspunktet? Ved avlytting av telefon f.eks.
Citera
2019-10-06, 01:15
Medlem
Citat:
Det er jo en mulighet, men AEH kunne jo vært på tur rundt Langvannet akkurat da. Så eventuelle GM eller medhjelper(e) måtte ha observert bevegelser ved huset i en forholdsvis lang stund den morgenen for å kunne vite at TH var dratt hjemmefra og at AEH var hjemme og at hun var alene.
Ja det har de sikkert. Takk for i kveld, og god natt!
Citera
2019-10-06, 01:16
Medlem
Citat:
Ja det har de sikkert. Takk for i kveld, og god natt!
Takk! God natt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in