2019-10-06, 01:11
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Enkelt tre poliser med skarpladdade vapen sig och hollow point ammo Erik med leksaksvapen.
De får panik inser att de gjort fel de dödade honom de pratar ihop sig de är orutinerade de öppnar eld snabbt som satan elden låter som automateld en tömmer magasinet hallå eller helt magiskt sjukt om man vet något om vapen eldgivning verkanseld skjuta när man blir överrumplad nödvärnsrätt envarsrätt mm mm de är långt långt från detta det är det som de hävdar sedan när de pratat ihop sig och vad som avhandlas i tingsrätten men icke vad som hände i verkligheten. Jag däremot anser att de när Erik dödades eller dödas inte Erik lever han kanske. I alla fall när Erik dödades så mördas han av polisen de gjorde det för att de fick panik och visste det nästan simultant ja nästan simultant. Så anser alltså jag att det gick till det är min subjektiva åsikt den tes jag driver.

Ja vad anser du när Erik dödas, eller dödas inte Erik så kanske han lever? Måhända där är något mittemellan? 🙄
Citera
2019-10-06, 01:14
Bannlyst
Citat:
Enkelt tre poliser med skarpladdade vapen sig och hollow point ammo Erik med leksaksvapen.
De får panik inser att de gjort fel de dödade honom de pratar ihop sig de är orutinerade de öppnar eld snabbt som satan elden låter som automateld en tömmer magasinet hallå eller helt magiskt sjukt om man vet något om vapen eldgivning verkanseld skjuta när man blir överrumplad nödvärnsrätt envarsrätt mm mm de är långt långt från detta det är det som de hävdar sedan när de pratat ihop sig och vad som avhandlas i tingsrätten men icke vad som hände i verkligheten. Jag däremot anser att de när Erik dödades eller dödas inte Erik lever han kanske. I alla fall när Erik dödades så mördas han av polisen de gjorde det för att de fick panik och visste det nästan simultant ja nästan simultant. Så anser alltså jag att det gick till det är min subjektiva åsikt den tes jag driver.

Ojojoj. Detta inlägg måste jag bara ta skärmdump på.

Nu är farbror på lyset, det skall gudarna veta

Ja Det är enkelt, Erik gick med ett vapenliknande föremål som det inte fanns möjlighet att se om det var äkta eller inte, där och då. Och detta bevittnades av flera personer, inklusive andra poliser, som också kommenderade honom att släppa vapnet, vilket han inte gjorde.

Han höjer sedan vapnet mot tre poliser som skjuter för dom inte vet om vapnet var äkta eller inte.

Det är rätt så enkelt för varje normal och tänkande person varför polis i det läget skjuter faktiskt. Att han hade downs syndrom, och att vapnet var en leksak kunde dom inte veta förrän efteråt, imorgon då farbror är nykter kanske farbror har lite lättare att förstå kronologins betydelse.

Godnatt.
Citera
2019-10-06, 01:20
Bannlyst
Citat:
Nu motsäger du dig själv i första stycket. Där framgår om personen kan vara våldsam samt att vårdpersonal kan delge dylika spörsmål och informationer. De kommer ju självklart just från journalen eller hur ..
Det begriper du väl att de har information om vem de skall hämta precis som väktare och kriminalvården har det med. I förekommande fall.
Du har ju ingen koll alls märker jag , vad sa du att du var FL oj var då ha ha ha

Nej din idiot dom kommer från vårdpersonalen. Journalers syfte är att dokumentera vederbörandes vård, inte vara info åt polis, som oftast inte ens förstår så mkt av dom eftersom dom ofta är skrivna på fackspråk med många medicinska termer som en icke medicinskt skolad person kan ha svårt att förstå.

Det enda tillfälle polis får se någons journal uppgifter är vid medgivande, vid utredning av brott, eller utan medgivande, om det är ett brott med minst 1 års fängelse i straffskalan. Vid LPT finns inget brott.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-10-06 kl. 01:22.
Citera
2019-10-06, 01:21
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej din idiot, vården skriver en handräckningbegäran, som sedan beviljas av ett befäl, där framgår i bästa fall om personen kan vara våldsam, ibland kan vårdpersonal också ringa och ta kontakt och delge sådana saker, vilket är bra.

Men ofta så vet polis inte mer än namn, personnummer, adress, vilken inrättning vederbörande skall på, och någon annan info får dom inte.

Sjukvårdsjournaler råder det sekretess på, polis har inte och har aldrig haft tillgång till sådana i dessa lägen, som den fl jag är så har jag ju läst osl.
Polis får i förekommande fall insikt i journalen där så är anbefallt. Precis som att läkare kan hålla personer inlåsta. Du har inte mycket koll du . Vojne vojne
Citera
2019-10-06, 01:23
Medlem
Citat:
Stor chans att gå straffri om jag dödar mitt barnbarn som är just drygt tre år och leker med mina leksaksvapen som jag har ha ha ha du är verkligen en Einstein min kära Watson.
Var vänlig och kontakta inte mig mer jag kontaktar dig om jag behöver dig.

Men nu lekte inte Erik med polisens leksaksvapen. De visste vare sig att personen var mentalt handikappad och inte heller att det var fråga om ett leksaksvapen. Även om de hade haft klart för sig att Erik var mentalt svagbegåvad så skulle det kunna varit befogat att skjuta mot honom om de inte hade klart för sig att också vapnet var just ett leksaksvapen. Fast det är väl intesärskilt rimligt att anta att människor somhåller sig med leksaksvapen ränner ute på nätterna med dem?

Du jämför äpplen med päron så just du kanske ska ligga lågt med sarkasmer?
Nej jag har heller inte kontaktat dig, avser inte heller något sådant. Jag svarade på ett virrigt offentligt vimsigt inlägg.

Se till baraatt ditt barnbarn dock inte ränner ute på nätterna och viftar mot andra med sitt leksaksgevär. Att du har klart för dig vad hen har innebär ju inte att alla andra har det klart för sig, ditt exempel var uruselt.
Citera
2019-10-06, 01:25
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej din idiot dom kommer från vårdpersonalen. Journalers syfte är att dokumentera vederbörandes vård, inte vara info åt polis, som oftast inte ens förstår så mkt av dom eftersom dom ofta är skrivna på fackspråk med många medicinska termer som en icke medicinskt skola person kan ha svårt att förstå.

Det enda tillfälle polis får se någons journal uppgifter är vid medgivande, vid utredning av brott, eller utan medgivande, om det är ett brott ned minst 1 års fängelse i straffskalan. Vid LPT finns inget brott.
Du måste försöka lyssna på andra , om handräckningen innebär att personen alltså patientens tillstånd ihop med medicin med mera och så vidare så delges handräckningspersonalen i just den delen av journalen. Enkelt. Detta vet alla som just jobbar med dylikt. Utom du för du är en låtsas person.
Du kanske inte kunde sluta när du var lite utan behöll din Mållgan hela livet din egen låtsas polis.
Citera
2019-10-06, 01:25
Bannlyst
Citat:
Polis får i förekommande fall insikt i journalen där så är anbefallt. Precis som att läkare kan hålla personer inlåsta. Du har inte mycket koll du . Vojne vojne

Ja när brottsmisstanke finns i vissa fall, men även där måste dom ofta fråga personen först, om det är ett brott med mindre än ett år minumum.

Vid LPT finns inget brott.

Läs OSL jävla pajas Pelle. :whoco5

Och nej, uppgifterna kommer inte från journaler utan från vårdpersonal, som känner personen.

Hur dum i huvudet måste man vara för att inte begripa skillnaden

:
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-10-06 kl. 01:29.
Citera
2019-10-06, 01:27
Medlem
Blundettos avatar
Citat:

Något som inte var anbefallt i detta fall. Hur är det ens möjligt att vara så dum som du?
Citera
2019-10-06, 01:27
Medlem
Citat:

Är du idiot på riktigt? I en situation där polis står framför en för dem okänd person som hotar dem eller någon annan med vad som ser ut att vara en pistol eller avsågat hagelgevär, till vilket sjukhus kan de ringa, om vi mot förmodan antar att tid finns till detta, för att få journaluppgifter över denna okända person tror du?
Citera
2019-10-06, 01:31
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men nu lekte inte Erik med polisens leksaksvapen. De visste vare sig att personen var mentalt handikappad och inte heller att det var fråga om ett leksaksvapen. Även om de hade haft klart för sig att Erik var mentalt svagbegåvad så skulle det kunna varit befogat att skjuta mot honom om de inte hade klart för sig att också vapnet var just ett leksaksvapen. Fast det är väl intesärskilt rimligt att anta att människor somhåller sig med leksaksvapen ränner ute på nätterna med dem?

Du jämför äpplen med päron så just du kanske ska ligga lågt med sarkasmer?
Nej jag har heller inte kontaktat dig, avser inte heller något sådant. Jag svarade på ett virrigt offentligt vimsigt inlägg.

Se till baraatt ditt barnbarn dock inte ränner ute på nätterna och viftar mot andra med sitt leksaksgevär. Att du har klart för dig vad hen har innebär ju inte att alla andra har det klart för sig, ditt exempel var uruselt.
Dina konklusioner är bara till för att som dina vänner här provocera, de tillför inget.
Eriks död är tragisk och jag anser att den blev sådan på grund av inkompetens av tre idioter.
Parametrarna är för många för att diskutera med dig och dina vapenbröder du ni är inte mottagliga för några som helst argument. Ingen av er anser det tragiskt eller hemskt på något sätt att Erik dog.
Jag anser personligen att Erik blev mördad. De tre poliserna tillverkar en ihopljugen falsk historia. Polisen allmänheten gemene man tror givetvis som jag precis som med Osmo Vallo poliser är lögnare och mördare med ett vidrigt mått av kameraderi. Punkt
Du håll dig på avstånd är du vänlig ber dig vänligen
Citera
2019-10-06, 01:32
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Är du idiot på riktigt? I en situation där polis står framför en för dem okänd person som hotar dem eller någon annan med vad som ser ut att vara en pistol eller avsågat hagelgevär, till vilket sjukhus kan de ringa, om vi mot förmodan antar att tid finns till detta, för att få journaluppgifter över denna okända person tror du?
Fanns jätte gott om tid i detta fallet, samt i många andra fall med.Lägg ned nu du är bara jobbig .
Citera
2019-10-06, 01:41
Medlem
Citat:
Dina konklusioner är bara till för att som dina vänner här provocera, de tillför inget.
Eriks död är tragisk och jag anser att den blev sådan på grund av inkompetens av tre idioter.
Parametrarna är för många för att diskutera med dig och dina vapenbröder du ni är inte mottagliga för några som helst argument. Ingen av er anser det tragiskt eller hemskt på något sätt att Erik dog.
Jag anser personligen att Erik blev mördad. De tre poliserna tillverkar en ihopljugen falsk historia. Polisen allmänheten gemene man tror givetvis som jag precis som med Osmo Vallo poliser är lögnare och mördare med ett vidrigt mått av kameraderi. Punkt
Du håll dig på avstånd är du vänlig ber dig vänligen

Skitprat, Eriks död är tragisk för alla inblandade, även poliserna. Du harinte bara fel i vadsom är rätt i juridisk mening utan du är även sällsynt trångsynt i din uppfattning om vad andra kan förmodas tänka.
Efter fyra och ett halvt års juridikstudier och över 20 års yrkesliv så har jag nog bättre grepp om relevanta "parametrar" än vad du har. Borde du inte gå och lägga dig istället för att förnedra dig på detta viset?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in