2019-10-06, 00:20
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Trist att du ej fattar något alls.

Är domen tillgängliggjord?
Citera
2019-10-06, 00:23
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jo, om den mentalt sjuke uppfattas som att denne hotar människor med ett handeldvapen.

Vet du om domen finns lätt tillgänglig?
Citera
2019-10-06, 00:24
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Polisen kollar självfallet av dylika uppgifter i de fall där det är relevant , de får tämligen ofta just i uppdrag att hämta personer som just lider av diverse mentala defekter och sjukdomar då är det både viktigt och relevant att de sätter sig in i den de personernas journaler och i förekommande fall även talar med vårdpersonal läkare mm mm.
Det är standard för polisen med sådant samarbete med vården, men eftersom du ej arbetar med sådant så förstår jag ditt obildade svar till mig.

I dessa fall blir man inte skjuten. Om inte dåren kommer med en kniv. På vilket sätt var det aktuella fallet. En hämtning av någon med känd problematik? Om prolematiken vore känd så skulle vederbörande fortfarande bli skjuten om denne drog vapen...
Citera
2019-10-06, 00:27
Bannlyst
Citat:
Polisen kollar självfallet av dylika uppgifter i de fall där det är relevant , de får tämligen ofta just i uppdrag att hämta personer som just lider av diverse mentala defekter och sjukdomar då är det både viktigt och relevant att de sätter sig in i den de personernas journaler och i förekommande fall även talar med vårdpersonal läkare mm mm.
Det är standard för polisen med sådant samarbete med vården, men eftersom du ej arbetar med sådant så förstår jag ditt obildade svar till mig.

Polisen har inte tillgång till någon journaler pajaspelle, dessa uppgifter råder det stark sekretess på och är bara tillgängliga för vårdande personal.

Så nej det gör dom inte.

Det dom möjligen gör är att prata med vårdpersonal, om möjlighet finns, om vederbörande kan bli våldsam, då kan man anpassa sitt agerande efter det tex.

Men oavsett diagnos och oavsett kunskap så kommer det att bli våldsamheter om det är en LPT och vederbörande inte vill medfölja frivillligt, och om denne tex gör utfall med kniv mot polis....ja då kan det säga pang...
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-10-06 kl. 00:33.
Citera
2019-10-06, 00:45
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Polisen har inte tillgång till någon journaler pajaspelle, dessa uppgifter råder det stark sekretess på och är bara tillgängliga för vårdande personal.

Så nej det gör dom inte.

Det dom möjligen gör är att prata med vårdpersonal, om möjlighet finns, om vederbörande kan bli våldsam, då kan man anpassa sitt agerande efter det tex.

Men oavsett diagnos och oavsett kunskap så kommer det att bli våldsamheter om det är en LPT och vederbörande inte vill medfölja frivillligt, och om denne tex gör utfall med kniv mot polis....ja då kan det säga pang...
Det är på följande sätt herr låtsas FL att vården i förekommande fall ger polisen insikt i en persons akt journal i förekommande fall såsom att polisen skall hämta någon som lider av något som kan påverka hämtningen i någon form som mediciner eller sjukdomsförlopp där det är viktigt för just polisen att få kännedom om sådant eller att polis är eskort för vårdpersonal i de fallen bryts sekretessen och polisen får kännedom om personen och får då också sekretess i förekommande fall detta borde du ju veta
Citera
2019-10-06, 00:56
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Det är på följande sätt herr låtsas FL att vården i förekommande fall ger polisen insikt i en persons akt journal i förekommande fall såsom att polisen skall hämta någon som lider av något som kan påverka hämtningen i någon form som mediciner eller sjukdomsförlopp där det är viktigt för just polisen att få kännedom om sådant eller att polis är eskort för vårdpersonal i de fallen bryts sekretessen och polisen får kännedom om personen och får då också sekretess i förekommande fall detta borde du ju veta

Du skriver som en idiot på mellanstadiet. I det aktuella fallet så förekom ingen hämtning. Eller menar du att Eric borde haft en märkning på sig?
Citera
2019-10-06, 01:00
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Då förstår du helt enkelt inte begreppen:

A: Död
B: Mord
C: Nödvärn

Kanske kan din mor förklara?
Enkelt tre poliser med skarpladdade vapen sig och hollow point ammo Erik med leksaksvapen.
De får panik inser att de gjort fel de dödade honom de pratar ihop sig de är orutinerade de öppnar eld snabbt som satan elden låter som automateld en tömmer magasinet hallå eller helt magiskt sjukt om man vet något om vapen eldgivning verkanseld skjuta när man blir överrumplad nödvärnsrätt envarsrätt mm mm de är långt långt från detta det är det som de hävdar sedan när de pratat ihop sig och vad som avhandlas i tingsrätten men icke vad som hände i verkligheten. Jag däremot anser att de när Erik dödades eller dödas inte Erik lever han kanske. I alla fall när Erik dödades så mördas han av polisen de gjorde det för att de fick panik och visste det nästan simultant ja nästan simultant. Så anser alltså jag att det gick till det är min subjektiva åsikt den tes jag driver.
Citera
2019-10-06, 01:03
Bannlyst
Citat:

Nej din idiot, vården skriver en handräckningbegäran, som sedan beviljas av ett befäl, där framgår i bästa fall om personen kan vara våldsam, ibland kan vårdpersonal också ringa och ta kontakt och delge sådana saker, vilket är bra.

Men ofta så vet polis inte mer än namn, personnummer, adress, vilken inrättning vederbörande skall på, och någon annan info får dom inte.

Sjukvårdsjournaler råder det sekretess på, polis har inte och har aldrig haft tillgång till sådana i dessa lägen, som den fl jag är så har jag ju läst osl.
Citera
2019-10-06, 01:06
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Duktig du var nu , dina åsikter är inte kompatibla med mina om man säger så din tes och min tes bildar en anti tes och ej en syntes.
Var kommer ni ifrån alla ni troll som till varje pris skall försvara att polis skjuter Erik och att de skulle få skjuta en treåring det är helt befängt lägg ner du dåre. Är ej mottaglig för dårar. Blir bara sur och arg och förstår att det är det du vill .
Får du inget heller , ja du vet vad jag menar incel.

Min "åsikt" är dock kompatibel med vad som utgör gällande rätt i de flesta civiliserade länder så din "tes" kan du torka dig där bak med. Jag menar att vem som helst, även poliser, kan ha ihjäl en mentalt sjuk eller en treåring som viftar med något som är synnerligt likt ett handeldvapen på ett sådant sätt att det är befogat att uppfatta som att andra omedelbart hotas till liv och hälsa. Om du tror att treåringen är på gång att ha ihjäl någon annan (oavsett ålder på denne annan person) så har du stor chans att gå straffri om du råkar ha ihjäl treåringen i det att du oskadliggör denne.
Citera
2019-10-06, 01:07
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Nej din idiot, vården skriver en handräckningbegäran, som sedan beviljas av ett befäl, där framgår i bästa fall om personen kan vara våldsam, ibland kan vårdpersonal också ringa och ta kontakt och delge sådana saker, vilket är bra.

Men ofta så vet polis inte mer än namn, personnummer, adress, vilken inrättning vederbörande skall på, och någon annan info får dom inte.

Sjukvårdsjournaler råder det sekretess på, polis har inte och har aldrig haft tillgång till sådana i dessa lägen, som den fl jag är så har jag ju läst osl.
Nu motsäger du dig själv i första stycket. Där framgår om personen kan vara våldsam samt att vårdpersonal kan delge dylika spörsmål och informationer. De kommer ju självklart just från journalen eller hur ..
Det begriper du väl att de har information om vem de skall hämta precis som väktare och kriminalvården har det med. I förekommande fall.
Du har ju ingen koll alls märker jag , vad sa du att du var FL oj var då ha ha ha
Citera
2019-10-06, 01:09
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Min "åsikt" är dock kompatibel med vad som utgör gällande rätt i de flesta civiliserade länder så din "tes" kan du torka dig där bak med. Jag menar att vem som helst, även poliser, kan ha ihjäl en mentalt sjuk eller en treåring som viftar med något som är synnerligt likt ett handeldvapen på ett sådant sätt att det är befogat att uppfatta som att andra omedelbart hotas till liv och hälsa. Om du tror att treåringen är på gång att ha ihjäl någon annan (oavsett ålder på denne annan person) så har du stor chans att gå straffri om du råkar ha ihjäl treåringen i det att du oskadliggör denne.
Stor chans att gå straffri om jag dödar mitt barnbarn som är just drygt tre år och leker med mina leksaksvapen som jag har ha ha ha du är verkligen en Einstein min kära Watson.
Var vänlig och kontakta inte mig mer jag kontaktar dig om jag behöver dig.
Citera
2019-10-06, 01:11
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Det var något som Eriks pappa pratade om som ju pratade med polis.
De fick ju panik och mördade Erik för att mörka sitt misstag

Ja Erics pappa verkade tro att polisen är en grattis taxi. Om du tror att polisen öppnade eld för att dölja att de missförstod pappan så Läs FUP din idiot. Hoppa gärna sedan från Västerbron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in