2019-10-05, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Man ställer frågor om barndomen och tonårslivet så om vi har tur har SD svarat någorlunda utförligt.

Då får vi reda på det när personutredningen blir offentlig. Det har ju varit ovanligt skralt i tråden med uppgifter och rykten om hans yngre år.

Jag har förstahandsuppgifter på hur en sådan utredning går till, kan vi säga.

Jag är också nyfiken på hans barndom/ungdomsår. Hur uppfostran sett ut, typ av föräldrar.
Citera
2019-10-05, 11:44
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Vem är den äldre herren?
Att SD skulle vara bisexuell är bara en av många spekulationer i tråden som troligtvis inte har någon förankring i verkligheten.
jag tror det är sant.. JG är den jag menar.
De är mer än bara vänner är något jag tror.
Citera
2019-10-05, 11:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Man ställer frågor om barndomen och tonårslivet så om vi har tur har SD svarat någorlunda utförligt.

Då får vi reda på det när personutredningen blir offentlig. Det har ju varit ovanligt skralt i tråden med uppgifter och rykten om hans yngre år.

Ja, det får mig att undra om de som
växte upp tillsammans med honom var
rädda för honom redan då?
En ev. personlighetsstörning kommer ju
inte som en blixt från klar himmel.
Citera
2019-10-05, 11:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Jag har förstahandsuppgifter på hur en sådan utredning går till, kan vi säga.

Jag är också nyfiken på hans barndom/ungdomsår. Hur uppfostran sett ut, typ av föräldrar.

Samma här
De går igenom hela hans liv ganska grundligt. Hoppas bara att han är samarbetsvillig och svarar på frågorna utförligt.
Citera
2019-10-05, 11:47
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ok, hjälp mig lite här, för detta har har jag missat. Samlag med frågetecken. Bara spekulation? Vem är denna 11 år äldre herre, och vad har det med fallet att göra. En ytterligare misstänkt? Jag tolkar åklagaren som låst på SD som misstänkt. Vad vet vi?
Frågetecken satte jag för inget jag kan säga med säkerhet. Je**y Stefans kompis som är med och samtidigt unfriendar LW på Facebook precis innan hon utsätts för ett brutalt mord.
Citera
2019-10-05, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Tack, ja det är mycket för SD nu.
Förhör och utfrågningar.
Undrar om de har knäckt honom nu.

Han har nog ett helvete, om han fungerar någorlunda ”normalt”. Men just dessa utredningar är ganska ”laidback” och samtalen är ganska vänskapliga. Syftet är ju att öppna upp och få en så klar bild som möjligt av individen. Min uppfattning(bara utifrån vad jag läst om honom)är att detta är en kille som gillar att prata om sig själv.
Citera
2019-10-05, 11:50
Medlem
Citat:
Samma här
De går igenom hela hans liv ganska grundligt. Hoppas bara att han är samarbetsvillig och svarar på frågorna utförligt.

Han verkar gilla att prata om sig själv, är mitt intryck..?
Citera
2019-10-05, 11:50
Medlem
Rumpis78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Livstids fängelse. Förstår inte varför det
behöver utredas.
Kanske för att MGM SD ÄR rubbad ändå? Det blir psykiatrisk vård istället för livstids fängelse?
Citera
2019-10-05, 11:52
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Han verkar gilla att prata om sig själv, är mitt intryck..?

Ja det gör han ju. Men jag tänkte på om han väger varje ord han säger för att han är misstänkt för mord. Personutredningen görs ju ändå i samband med mordutredning.

Även fast det ska verka som vanliga psykologsamtal så vet ju personen att han är misstänkt för brott och rättegång väntar och allt han säger i samtalet kommer användas mot honom s.a.s.
Citera
2019-10-05, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Frågetecken satte jag för inget jag kan säga med säkerhet. Je**y Stefans kompis som är med och samtidigt unfriendar LW på Facebook precis innan hon utsätts för ett brutalt mord.

Ok. Är det ”JG”? Satans massa initialer att hålla reda på i tråden. Jag har läst in mig, senaste veckorna, så det blir mycket på en gång.
Citera
2019-10-05, 11:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds

Mars -17. Alltså mer än ett år innan
mordet.
Citera
2019-10-05, 12:01
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Kanske för att MGM SD ÄR rubbad ändå? Det blir psykiatrisk vård istället för livstids fängelse?

Nej, jag är ganska säker på att det inte blir vård istället för fängelse för SD.

Betänk att även sjuka (som psykopater och narcissister) döms till fängelse. Det handlar om huruvida GM visste vad han gjorde under tiden för brottet. Kunde han urskilja vad som är rätt och fel d.v.s. visste han att det var fel att döda Lena.

Det är misstänkta som utfört brott under exempelvis psykos som döms till vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in