2019-10-05, 20:25
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Strider inte alls mot det som du skriver här! Hur och varför - från det livet hon hade för mer än sex år sedan har hon drivits till vansinne. Är människan duktig, klok, högtpresterande på alla sätt och vis med skörd, som inte kan hantera motgångar, sorger mm. Någon utnyttjar detta, behövs inte mycket psykopatiska egenskaper att trixa alls.
Så ser jag det, men kan ha hur fel som helst! MISSTÄNKER!
HOL lämnade Karin för över 6 år sedan och då började terrorn.
Karin drivs av hat för att hon blev lämnad, hon är ju vad att bestämma och så lämnar HOL!
Karin medverkade inte ens till att skilsmässan slogs fast, det gjorde HOL ensam.

Som Karins missbruk har beskrivits så följer det helt mallen för när någon blir alkoholist.
Hennes syster var det också och enligt info i tråden ska hon ha supit ihjäl sig.
Kan deras beroende bero på gener?

Nej Karin behöver inte ha utnyttjats för några svagheter... utvecklingen ser ur så här när någon blir alkoholberoende trots att dom har ett bra fungerande liv. Familjen försöker in i det längsta att dölja, hjälpa, söker hjälp men det går fortsatt utför. Så länge inte missbrukaren själv vill erkänna sitt missbruk så går det inte att få en person nykter.

Här är text från ett protokoll som jag har lagt in i tråden tidigare.
Tänk på att barnen är födda 2002 och 2004 så när missbruket börjar/ökar är dom 2 och 4 år.
PROTOKOLL 2014-01-28 muntlig förberedelse, Karin förlorar.
Det är där hon börjar använda sig av sin hjärnblödning som inträffade först i mars 2014.
Hennes påståenden om att den blödning var mycket tidigare ska då för första gången förklara hennes beteende men det motsägs ju av en läkare i rättegången. Sen används blödning för allt...

Från det protokollet finns mycket men det har frågats om Karins missbruk och det här är troligen sanningen om det. Det ska ha startat runt 2006-2007.

Karin Lilja har gradvis under de senaste sex-sju åren utvecklat ett alkoholmissbruk. Hon har druckit för mycket vid middagar. Hon har även druckit för mycket vin när hon varit hemma.
När hon tagit med barnen för att hämta pizza har hon druckit tre glas vin på pizzerian.
Hon har också inför barnen försökt dölja att det är drycker med alkohol som hon druckit.

Henrik Olsson Lilja har själv varit medberoende. Han har försökt att få Karin Lilja att gå till en beroendeterapeut samt lämna alkoholprover, men det har hon vägrat.
När hon var hos en psykiatriker under sommaren 2013 för att prata om sina beroendeproblem låste hon in sig med sin journal. Man var tvungen att tillkalla polis för att lösa situationen.

Karin Lilja har under parternas relation sökt olika typer av domartjänster, varför Henrik Olsson Lilja velat vara beskedlig med att skylta med hennes alkoholproblem.
Den sista meningen är så typisk, försöka dölja in i det längsta.
Här är länk till hela det inlägget. (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Citera
2019-10-05, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag tror inte detta kommer klaras upp eftersom Henrik inte varit ärlig. Han trodde sig vara smart och skylla på KL. Han hade nog inte räknat med att Fredrik skulle komma i här och ge en annan version.

Att Fulis leker med ord och meningsuppbyghnad tror jag är för att hålla ryggen fri.

Önskar alla som inte har något liv en trevlig kväll här.

Du har själv uttryckt att du är partisk och känner KL. Så det ska kanske inte förvåna att du väljer att tro att Fulis är på riktigt.

Men trevlig kväll du med
Citera
2019-10-05, 20:33
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
...
Att Fulis leker med ord och meningsuppbyghnad tror jag är för att hålla ryggen fri.
...
”Tror” du?

Dvs, relevant endast om du anser Fulis inte vara FO.
(Vilket du ju framfört att du tror/anser. Men det vet du ju att sålunda inte är fallet. Eller hur ...?)
Senast redigerad av JonasFB 2019-10-05 kl. 20:35.
Citera
2019-10-05, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
HOL lämnade Karin för över 6 år sedan och då började terrorn.
Karin drivs av hat för att hon blev lämnad, hon är ju vad att bestämma och så lämnar HOL!
Karin medverkade inte ens till att skilsmässan slogs fast, det gjorde HOL ensam.

Som Karins missbruk har beskrivits så följer det helt mallen för när någon blir alkoholist.
Hennes syster var det också och enligt info i tråden ska hon ha supit ihjäl sig.
Kan deras beroende bero på gener?

Nej Karin behöver inte ha utnyttjats för några svagheter... utvecklingen ser ur så här när någon blir alkoholberoende trots att dom har ett bra fungerande liv. Familjen försöker in i det längsta att dölja, hjälpa, söker hjälp men det går fortsatt utför. Så länge inte missbrukaren själv vill erkänna sitt missbruk så går det inte att få en person nykter.

Här är text från ett protokoll som jag har lagt in i tråden tidigare.
Tänk på att barnen är födda 2002 och 2004 så när missbruket börjar/ökar är dom 2 och 4 år.
PROTOKOLL 2014-01-28 muntlig förberedelse, Karin förlorar.
Det är där hon börjar använda sig av sin hjärnblödning som inträffade först i mars 2014.
Hennes påståenden om att den blödning var mycket tidigare ska då för första gången förklara hennes beteende men det motsägs ju av en läkare i rättegången. Sen används blödning för allt...

Från det protokollet finns mycket men det har frågats om Karins missbruk och det här är troligen sanningen om det. Det ska ha startat runt 2006-2007.

Karin Lilja har gradvis under de senaste sex-sju åren utvecklat ett alkoholmissbruk. Hon har druckit för mycket vid middagar. Hon har även druckit för mycket vin när hon varit hemma.
När hon tagit med barnen för att hämta pizza har hon druckit tre glas vin på pizzerian.
Hon har också inför barnen försökt dölja att det är drycker med alkohol som hon druckit.

Henrik Olsson Lilja har själv varit medberoende. Han har försökt att få Karin Lilja att gå till en beroendeterapeut samt lämna alkoholprover, men det har hon vägrat.
När hon var hos en psykiatriker under sommaren 2013 för att prata om sina beroendeproblem låste hon in sig med sin journal. Man var tvungen att tillkalla polis för att lösa situationen.

Karin Lilja har under parternas relation sökt olika typer av domartjänster, varför Henrik Olsson Lilja velat vara beskedlig med att skylta med hennes alkoholproblem.
Den sista meningen är så typisk, försöka dölja in i det längsta.
Här är länk till hela det inlägget. (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Tackar ödmjukast att du tar dig tid att övertyga mig! Allt ser ut så som du beskriver, vet av egen erfarenhet att allt som står i protokollen är en persons utsaga. Som noterats! Vet att allt aldrig står på pränt. Allt noteras inte!
Om allt är som du beskriver och har på dokumenten, utan att läsa mellan raderna eller ha mina farhågor inblandade, blir slutsatsen att rätts- /polisväsendet bör grovgranskas! Eller nej, behöver inte granskar alls för här är allt öppet och synligt - igen. Vissa begår tjänstefel mm. dyligt.
Citera
2019-10-05, 21:01
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Ja, hon verkar definitivt vara osynlig på nätet. Har försökt att söka på cockerspanieln Ester för uppfödare brukar vilka fota sina valpars blivande ägare.

Jag hittar två kullar födda det datumet, den ena aktiv i Norrbottens län och den andra är Kennel Flashdance/Flashdance hundcenter i Stockholm. På de senares gamla hemsida ser jag att de haft en cocker spaniel som hette Esther, som kanske KLs Ester fick sitt namn från? Sidan är inte uppdaterad på många år, numera finns de på Facebook. Du kanske orkar gå igenom deras inlägg där efter spår från KL/Ester?

Hunden jag tror är Ester då kullsyrran deltagit i utställningar är denna
http://www.rasdata.nu/cocker/hund/2014/s5314914.htm
Citera
2019-10-05, 22:09
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tackar ödmjukast att du tar dig tid att övertyga mig! Allt ser ut så som du beskriver, vet av egen erfarenhet att allt som står i protokollen är en persons utsaga. Som noterats! Vet att allt aldrig står på pränt. Allt noteras inte!
Om allt är som du beskriver och har på dokumenten, utan att läsa mellan raderna eller ha mina farhågor inblandade, blir slutsatsen att rätts- /polisväsendet bör grovgranskas! Eller nej, behöver inte granskar alls för här är allt öppet och synligt - igen. Vissa begår tjänstefel mm. dyligt.
Rätts och polisväsendet behöver definitivt granskas för här hålls någon bakom ryggen...

Det handlar inte om att övertyga någon utan att visa på var problemet ligger
I domen dec 2015 finns två meningar som är talande och då har det pågått utredningar från 2012-dec 2015. Det är inte en persons utsaga, det är en sammanfattning som görs utifrån alla utredningar och där har varken HOL eller Karin kunnat påverka den slutledningen.

"Karin har konsekvent tillbakavisat att hon har eller har haft alkoholproblem. Det finns emellertid en mängd uppgifter i utredningen som pekar på motsatt förhållande."
"Sammanfattningsvis finner tingsrätten klarlagt att Karin har ett icke okomplicerat förhållningssätt till alkohol samt att hon synes sakna insikt om detta."

OM Karin hade erkänt sitt missbruk och hade tagit en framgångsrik behandling för det, så hade det inte sett ut så här nu i dagens läge.
Tyvärr gjorde Karins anhöriga och vänner samma fel som dom flesta anhöriga till missbrukare gör.
Försöker dölja, blundat, hjälper till när dom hamnar i problem. Missbrukare får helt enkelt falla mjukt alldeles för länge, det har funnits någon där som hela tiden har ställt upp med hjälp.
När till slut hela omgivningen inte ställer upp längre då blir det förbannat jobbigt att fortsätta missbruka och då finns det bara två vägar att välja.
Flaskan---> Kistan
Nykterhet...> Livet
Snacket om att alla broar är brända så dom kan inte återvända till ett normalt liv stämmer inte.
Broar kan byggas upp igen... men det tar tid för omgivningen att våga lita och tro igen.
Jag hoppas faktiskt att Karin kan släppa sitt hat och bli nykter och får ett fungerande liv igen.
Citera
2019-10-05, 22:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Så hon har ”betalat jättemycket pengar till en livvakt”.
Hon är alltså beredd att betala mycket för att någon ska hjälpa henne med skydd. Denna livvakt är FO??

Anledning till att hon ber Kjell skicka vidare är nog att hon anmält till polisen/SU att hon är hotad. Mejlet ska alltså Kjell se till att vidarebefordra till den som utreder alt arkiverar i runda arkivet.
På tal om livvakter och änglar. Erinrar mig nåt hot jag läste nånstans i allt virrvarr, var det FO i nåt sms? Nåt om att skicka änglarna på nån (JL?). Nåt du minns vad jag far efter?
Citera
2019-10-05, 22:35
Medlem
[quote=Timeout|68916377]Rätts och polisväsendet behöver definitivt granskas för här hålls någon bakom ryggen...

I domen dec 2015 finns två meningar som är talande och då har det pågått utredningar från 2012-dec 2015. Det är inte en persons utsaga, det är en sammanfattning som görs utifrån alla utredningar och där har varken HOL eller Karin kunnat påverka den slutledningen.

"Karin har konsekvent tillbakavisat att hon har eller har haft alkoholproblem. Det finns emellertid en mängd uppgifter i utredningen som pekar på motsatt förhållande."
"Sammanfattningsvis finner tingsrätten klarlagt att Karin har ett icke okomplicerat förhållningssätt till alkohol samt att hon synes sakna insikt om detta."

OM Karin hade erkänt sitt missbruk och hade tagit en framgångsrik behandling för det, så hade det inte sett ut så här nu i dagens läge.
Tyvärr gjorde Karins anhöriga och vänner samma fel som dom flesta anhöriga till missbrukare gör.
Försöker dölja, blundat, hjälper till när dom hamnar i problem. Missbrukare får helt enkelt falla mjukt alldeles för länge, det har funnits någon där som hela tiden har ställt upp med hjälp.
När till slut hela omgivningen inte ställer upp längre då blir det förbannat jobbigt att fortsätta missbruka och då finns det bara två vägar att välja.
Flaskan---> Kistan
Nykterhet...> Livet
Snacket om att alla broar är brända så dom kan inte återvända till ett normalt liv stämmer inte.
Broar kan byggas upp igen... men det tar tid för omgivningen att våga lita och tro igen.
Jag hoppas faktiskt att Karin kan släppa sitt hat och bli nykter och får ett fungerande liv igen.[/QUOTE

Jag är här som en nickedocka 😏 när jag läser din text. Håller med i allt. Men i hisorien stort saknar jag något, något skaver, alla bitar passar inte ihop .... med tanke på allt som skrivits i media, tråden, polisens agerande förut eller nu.
Missbruk i alla former är nog också problematiskt för mig att förstå öht.
Citera
2019-10-05, 22:38
Avslutad
Citat:
Rätts och polisväsendet behöver definitivt granskas för här hålls någon bakom ryggen...

Flaskan---> Kistan
Nykterhet...> Livet
Jag hoppas faktiskt att Karin kan släppa sitt hat och bli nykter och får ett fungerande liv igen.
Det har ju framkommit KL har gått under jorden efter att hon blivit frikänd. Tror du att hon nyttjat någon kontakt för boende som 2015?. I så fall så sitter hon väl nu i bardisken med en morgondag väntandes ett frukostbord för att sedan ägna sig åt ett morgonspa.
Intressant detta med två jurister med höga utbildningar. Båda två har kommit fram till den gemensamma nämnaren att "Tiga är guld". Ironiskt, att man måste ha en hög utbildning för att komma fram till den slutsatsen.
Senast redigerad av sherlocksnake 2019-10-05 kl. 22:43.
Citera
2019-10-05, 22:39
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
På tal om livvakter och änglar. Erinrar mig nåt hot jag läste nånstans i allt virrvarr, var det FO i nåt sms? Nåt om att skicka änglarna på nån (JL?). Nåt du minns vad jag far efter?
Kan det vara det här du menar develi?
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Fetade. På tal om hans erfarenheter av svenska myndigheter.

Stämningsansökan övergrepp i rättsak 2015:
FO har med hot om våld angripit FN genom att i telefonsamtal och chattkonversationer sagt att han ska skjuta henne, att hon måste förstå att han dödat för mindre, att änglarna är ute efter henne, och att personer har koll på hennes familj och liknande uttalanden med innebörden att skada eller döda henne eller någon i hennes familj.
Samt även skickat en bild på två pistoler till henne.

Stämning olaga hot 2015:
FO har hotat VGC genom att skriva att änglarna ska ta honom eller liknande samt genom att skicka en bild med två pistoler.

(Ps. Han har även suttit häktad för koppleri. Ds)
Citera
2019-10-05, 22:49
Medlem
develis avatar
Citat:
Kan det vara det här du menar develi?
Ja, det kan det vara, tack. Det verkar härröra till sms ("skickat") men jag trodde jag läste det i smsformat, därav osäker. Samtidigt läste jag några fotade sms som gällde JL (till sin bror?) så jag kan ha blandat ihop. Undrar dock vilka kretsar som de rör sig i med tanke på att KL väl nämnde nån annan gruppering inom org. brottslighet. Givetvis för att växla bort fokus men ändå.
Änglavakt ur ett annat perspektiv...
Citera
2019-10-05, 23:08
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Det har ju framkommit KL har gått under jorden efter att hon blivit frikänd. Tror du att hon nyttjat någon kontakt för boende som 2015?. I så fall så sitter hon väl nu i bardisken med en morgondag väntandes ett frukostbord för att sedan ägna sig åt ett morgonspa.
Intressant detta med två jurister med höga utbildningar. Båda två har kommit fram till den gemensamma nämnaren att "Tiga är guld". Ironiskt, att man måste ha en hög utbildning för att komma till den slutsatsen.
Karin har säkerligen kontakter kvar i samma typ av umgänge som hon fick hjälp av då... som var goda för någon miljard eller tre enligt info i PM.
Hon har säkert blivit av med några på vägen när hon blev vräkt och sånt brukar sprida sig.

Med hennes utseende och bakgrund som "toppjurist" så finns det säkert fler kvar hon kan lura.
Duperingsförmåga har hon så det både räcker och blir över.

Karin teg ju inte precis när hon trodde att hon var så mycket för mer än andra när hon gav intervjuerna med AB och Expressen... och där gjorde hon bort sig rejält.
Påminner väldigt mycket om ”Arbogakvinnan” J Möller...

HOL har säkert yppandeförbud som alla andra BO så att han är tyst är inget som förvånar och det har ju inget med hans utbildning att göra.

Jag har inget minne av att jag har hört om något BO uttala sig innan rättegång. Har du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in