Citat:
Ursprungligen postat av
sucuk
Varför? Jag har aldrig köpt en ny bil och sedan sålt den efter endast 3 år, de bilar jag köpt nya har jag (precis enligt rekommendation från expertis, konsumentverk etc) behållit som minst 4 år. Jämför 2 hela perioder av leasing mot köp och behåll bil så kan vi snacka.
Sedan tillkommer alla andra nackdelar med leasing som gör att det endast passar människor som helt saknar bilintresse. Svaga motorer, solidlackade i vitt annars kostar det extra etc etc.
Om du inte förstår att man per definition behöver väga in samma parametrar för alternativen som är aktuella att jämföra, vid en jämförelse - Ja då vet jag inte..
Det är ju enkelt att hitta rätt alternativ i livet när man helt enkelt bara väljer parametrarna själv. Då kan det ju helt enkelt aldrig bli fel

Smart.
Vad du gjort eller inte gjort är helt irrelevant.
Förstår du inte det?
För din egen personliga jämförelse är det relevant. Men inte för någon annan.
Observera att jag inte säger något om att det ena eller andra är billigare eller dyrare här. Så det behöver du inte debattera.
Allt jag säger är att du vid en korrekt jämförelse av något, oavsett vad, måste jämföra likvärdiga parametrar.
Självklart kostar all extrautrustning extra. Precis på samma sätt som när du köper bil. Spelar ingen roll om det är lack, dragkrok eller stereo.
Svaga motorer?
Du vet att du kan speca din bil precis hur du vill hos de flesta handlare och få en offert på vad den kostar att privatleasa va? För handlaren spelar det ingen roll om den säljs till en privatperson eller ett leasingbolag. För säljs gör den. Oavsett.