2019-10-05, 20:26
Medlem
Vänta nu... Började hon 9an efter sommarlovet va?
Dom gick på ett möte efter det har hon inte varit i skolan alls.
Så det har ju börjat jättebra
Och har du lyssnat på liven så borde du veta att hon själv säger att hon har jättedåliga betyg.
Jag skulle vilja se hennes betyg från 7an och 8an.
Citera
2019-10-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Tror jag inte på.
Vem säger att hon går i 9an?
Hon säger ju själv att hon har värdelösa betyg. Hög frånvaro och pissiga betyg.
I Sorsele gick hon inte mycket i skolan. Bara lite i början sedan var hon frånvarande.. Hur länge?
Ett år va? Sedan flytta dom till Norrköping. Hur mycket skola har det blivit i Norrköping?
Vi kan nog räkna på en hand antal dagar... Timmar snarare.
Jag skulle tro hon borde gå om både årskurs 7, 8 och 9.
Citat:
Vänta nu... Började hon 9an efter sommarlovet va?
Dom gick på ett möte efter det har hon inte varit i skolan alls.
Så det har ju börjat jättebra
Och har du lyssnat på liven så borde du veta att hon själv säger att hon har jättedåliga betyg.
Jag skulle vilja se hennes betyg från 7an och 8an.
Hur går det för dig?

Han har sagt själv att han går i 9an.

"Dåliga betyg" är fortfarande betyg.
Om det inte fanns grund för betygsbedömning får man streck = frånvaro av betyg = inget betyg.
Då borde han alltså sagt "jag har inga betyg" och inte "jag har dåliga betyg".

Som sagt - Om man inte får godkänt i grundämnena får man gå om en klass. Det är ett faktum.
Han går i samma årskurs som alla andra födda samma år = har klarat målen.
Citera
2019-10-05, 20:38
Medlem
11433.08s avatar
Wow, dagens goda gärning är att tvätta händerna efter man varit på toa. Seriöst?

Hur fan står det till med hygienen hos dom där två.
Citera
2019-10-05, 20:57
Medlem
Men alltså😂 Vem tittar på den där skiten? Jag gör uppenbarligen men jag kan inte låta bli. Så tragiskt.

Snälla sluta! Ordna upp era tragiska liv!
Citera
2019-10-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urvf
Hur går det för dig?

Han har sagt själv att han går i 9an.

"Dåliga betyg" är fortfarande betyg.
Om det inte fanns grund för betygsbedömning får man streck = frånvaro av betyg = inget betyg.
Då borde han alltså sagt "jag har inga betyg" och inte "jag har dåliga betyg".

Som sagt - Om man inte får godkänt i grundämnena får man gå om en klass. Det är ett faktum.
Han går i samma årskurs som alla andra födda samma år = har klarat målen.

Som jag skrev.
Tror jag inte på
Och för att du ska förstå..
Jag tror inte på att hon klarat sina sk mål.

Hur går det för dig?
Er?
Citera
2019-10-05, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Wow, dagens goda gärning är att tvätta händerna efter man varit på toa. Seriöst?

Ja, hon kan ta och tvätta väggen vid sängen så har hon iaf gjort en god gärning.
Citera
2019-10-05, 22:43
Medlem
Citat:
Hur gör dom när dom tvättar sina egna kläder eller gör dom inte det?
Naja.. Socialen kan jag hålla med om är stelbent men inte skolan.
Skolan har väl gjort vad dom kunnat. Nu senast blev hon väl även erbjuden skoltaxi.
Hon behöver inte ens gå i klassen eller träffa dom där. Studerar enskilt i mindre grupp.
Hon har även haft möjlighet att bara hämta sina uppgifter och studera hemma men inte ens det fungerar heller.

Antagligen stoppar de in sin tvätt, fyller på tvättmedel i tvättmedelsfacket, väljer program och sedan startar maskinen?? Deras rutin på tvätt vet jag inte, men har väl varit videor från tvättstugan så misstänker att de tvättar, skulle förvåna mig annars helt ärligt. Vet inte riktigt vad du undrade över, för det kan väl inte vara så att du misstänker att kemikalierna som man tvättar med påverkar mindre pga att det är deras tvätt?? För i så fall misstänker jag att du har extremt fel. Och ja, tvättmedel kan påverka extremt mycket, ni ska bara veta vilka slags krav det finns på företag som använder tvättmedel i verksamheten.

När det gäller skolan, så plockade de ju bort en ganska fungerande åtgärd, nämligen att I/O hämtade uppgifter i skolan och sedan pluggade hemma, okänt varför. Satte ungen i vad som kan liknas en OBS-klass och fick då resultatet i att ungen inte går dit alls. Så nä, kan inte tycka att skolan har gjort allt den kunnat, snarare precis tvärt om ärligt talat. Inte heller har skolan gått med på hemundervisning eftersom det är för dyrt.

När det gällde skoltaxin, fick jag intrycket av att det var någon socialtjänst-insats, typ uppsökandeteam eller något sånt, alltså att två socialtanter skulle skjutsa ungen. Inte heller det har funkat, antagligen utav den enkla anledningen att det inte är den fysiska ansträngningen att GÅ till skolan som är problemet. Så min tidigare kommentar står nog kvar, jag tycker det är synd att mamman, skolan och socialtjänsten inte lyckats lösa problemet, speciellt när mamman presenterat lösningen för samhället.
Citera
2019-10-05, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08

Hos ungen är det antagligen ganska dåligt, I/O verkar inte ha knäckt hygienkoden, vilket kanske inte är jätteudda, många tonåringar som inte gjort det, men det är ju mer vanligt bland killar än tjejer. Nu är det ju i och för sig lite svårt att veta vad man ska räkna just denna unge till i det hänseendet. Speciellt vanligt är det bland personer som har psykisk ohälsa, samt ännu vanligare bland personer med autism. Så I/O checkar ju verkligen av alla boxar på att detta ska vara ett problem, så antagligen är det det, eftersom ungen säger det själv med. Jättebra att familjen jobbar på att lösa det dock.
Citera
2019-10-05, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Antagligen stoppar de in sin tvätt, fyller på tvättmedel i tvättmedelsfacket, väljer program och sedan startar maskinen?? Deras rutin på tvätt vet jag inte, men har väl varit videor från tvättstugan så misstänker att de tvättar, skulle förvåna mig annars helt ärligt. Vet inte riktigt vad du undrade över, för det kan väl inte vara så att du misstänker att kemikalierna som man tvättar med påverkar mindre pga att det är deras tvätt?? För i så fall misstänker jag att du har extremt fel. Och ja, tvättmedel kan påverka extremt mycket, ni ska bara veta vilka slags krav det finns på företag som använder tvättmedel i verksamheten.

När det gäller skolan, så plockade de ju bort en ganska fungerande åtgärd, nämligen att I/O hämtade uppgifter i skolan och sedan pluggade hemma, okänt varför. Satte ungen i vad som kan liknas en OBS-klass och fick då resultatet i att ungen inte går dit alls. Så nä, kan inte tycka att skolan har gjort allt den kunnat, snarare precis tvärt om ärligt talat. Inte heller har skolan gått med på hemundervisning eftersom det är för dyrt.

När det gällde skoltaxin, fick jag intrycket av att det var någon socialtjänst-insats, typ uppsökandeteam eller något sånt, alltså att två socialtanter skulle skjutsa ungen. Inte heller det har funkat, antagligen utav den enkla anledningen att det inte är den fysiska ansträngningen att GÅ till skolan som är problemet. Så min tidigare kommentar står nog kvar, jag tycker det är synd att mamman, skolan och socialtjänsten inte lyckats lösa problemet, speciellt när mamman presenterat lösningen för samhället.

Det är väl socialen som betalar skoltaxin? Aldrig hört att socialtanter kör.
Nej jag ser inte riktigt att problemet ligger hos varken socialen eller skolan utan problemet ligger hos Jewels och ungen. Det är min åsikt. Du har din.
Jag vet att hon vill ha hemundervisning. Kanske vore bra? Ja vet inte? Dom skulle nog hitta fel även med den om dom nu fick sådan.
Citera
2019-10-05, 23:33
Medlem
Acevixens avatar
Citat:

Nejnej, jag åkte själv skoltaxi till min skola när jag gick i skolan.
Jag fick åka pågrund av mina problem och diagnoser.
Skoltaxi är betalad av soc men inte soc tanter som kör taxin? Dem betalar taxi företag som tex Samtrans. Det är då en som jobbar för taxi företaget som kommer och plockar upp barnen till och efter skolan. Man brukar få samma person som kör men kan variera om den är sjuk tex.
Anledningen till att O ej går till skolan är lathet (för han sitter uppe och spelar eller går tyll och med ut om nätterna) och morsan som tillåtit detta så länge. O borde gå i en special skola. Jag gick på Magelungen utveckling 8-9an då jag var diagnoserad med depression, PTSD, Panik ångest och social fobi. Den skolan räddade mig och gjorde så jag kunde avsluta skolan. Små klasser (typ 7 st på hela skolan då) men familjeterapi en gång i veckan och samtal med sin behandlare en gång i veckan för att prata om allt som snurrar i huvudet. Borde väl finnas något liknande i Norrköping.
Jag försökte skita i skolan en gång i behandlingsskolan för jag dippade och orkade inte, men då kom min behandlare och stöd person hem till mig på frukost och pratade med mig och fick upp mitt hopp igen. Dem lät mig inte smita så lätt tack o lov för det. Man ska inte bara låta en stanna hemma och låta allt rulla på. Man måste ta tag i det. Oliver har blivit BEKVÄM!!
Morsan som är problemet som isolerar ungen.
Citera
2019-10-05, 23:56
Medlem
bowlingjockes avatar
Citat:
Ja, hon kan ta och tvätta väggen vid sängen så har hon iaf gjort en god gärning.
Det trodde jag helt seriöst först när jag såg thumbnailen, med tanke på att färgen var blå osv.
Men jag antar att det kommer bli en anledning sedan att dra in swish när den "hemska hyresvärden" sen vill ha pengar för sanering.

Fast nu kommer de ju ett tag köra en våg med överexalterade och glada videos, för de tror att det är det följarna vill ha, och kanske stoppa tappet av followers.
Fast jag tror nog tyvärr det är kört så länge O kör sin trans-grej. Jag tror O hade en hel del följare runt sin egen ålder som de nu inte finner något gemensamt med.
Och helt ärligt... det ÄR lättare idag att vara tjej och "influencer". Att få följare åtminstone, från båda könen. Jag tror faktiskt det kan hänga ihop..samtidigt som med att följare börjar tröttna lite på att inget duger och att det aldrig blir bra.
Hur många ensamstående morsor har ens råd att göra de flyttarna som de har gjort?
Citera
2019-10-06, 09:46
Medlem
Så samma unge som går runt och tar på massa matvaror i butiker sitter sen i en video och snackar om att "jag glömmer ganska ofta" tvätta händerna efter toabesök?
Fy fan vad äckligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in