2019-10-05, 18:27
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Man kan reflektera över varför Sveriges mest utredda person behöver personutredas. Får hoppas det inte är på Åkl initiativ ty då blir det löjeveckande.

Skärp dig. För du raljerar antar jag? Eller vet du inte, Det trots alla lagtexter du klippoklistrat i tråden, att en personutredning alltid görs (av Kriminalvården och Frivården, den utförs av en frivårdsinspektör) inför ett eventuellt fängelsestraff men även villkorligt straff. Du som ger sken av att besitta juridiska kunskaper.
Man blir ju lite förvånad..

Här är en bra och lättläst sida om hur det fungerar:
https://www.kriminalvarden.se/lattlast/frivard-for-familj-och-vanner/personutredning/

När utredningen väl
Citera
2019-10-05, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Det finns väl ingen som tror man inte kollar upp den häktade. Låter f.ö.v.r som en kurator behöver något att göra.

Man kan tycka att det räckt med Åsa,s webbkamera och mikrofon i arslet i ett och ett halvt år.

Personligen kan jag väl tycka att det är svårt att se syftet med detta i det här fallet. Det är knappast aktuellt med samhällstjänst eller elektronisk fotboja i ett mordfall. Rätten har ju liksom inget annat att välja på än fängelse, då åtalet gäller mord. Men jag gissar som sagt på att det är praxis, och ingenting som Åsa eller någon annan driver.
Citera
2019-10-05, 18:35
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Många kommer att få en chock när väl FUP kommer.
Självklart har Lena pressat och styrt Stefan in i kaklet.Hon kunde aldrig acceptera att bara fått spela andrafiolen.Förödmjukad.Det var inte hennes stil helt enkelt.Hon borde genomskådat luftslotten.
Hon var ju inte ett barn direkt.
Min källa är min egna reflektion.

Bilincidenten utspelades för att LW inte accepterade att SD ville avsluta den dysfunktionella relationen. Hennes misstag var att hon inte räknat med att hennes mindre smickrande könskärlek med den hon vigt skulle avslöjas i hela bygden iom anmälan. Många som kallar sig troende smyger bakom pelargonerna i grannskapet.

Den ofelbara tappade nu masken vilket inte fick hända. Detta vågar jag påstå är början på dom sk, hoten och trakasserierna. Återigen var det alls inte någon åtrå till SD som gjorde att hon triggades till kamp utan det var själva avvisandet som hon inte kunde acceptera. Precis som i bilen.

Vad som hände i bilen visar exakt på vad hos LW som gav mördaren motivet att besinningslöst slå ihjäl henne.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-05 kl. 18:47.
Citera
2019-10-05, 18:45
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Sådär väldigt sjuk verkar hon inte varit, för hon for land och rike runt för att jaga burkar.
Vore det en privat arbetsgivare hade hon fått sparken för länge sedan.
.
Eftersom hon satt i system att sjukskriva sig och cacha.

HD var även sjukskriven på morddagen... undrar vad hon behövde göra denna dag?

Förberedelse och planering för mordet? Eller återigen för cachande?
Citera
2019-10-05, 18:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Eller kanske pga någon biverkning av
medicinen?

Eller om hon blivit manipulerad av SD.
Som barnflickan i Knutby, hon fick väj
vård?

Biverkningar brukar avta med tiden. Det är värre med utsättningssymtom eller om man blandar medicinen med alkohol eller andra preparat.

Det är i så fall om SD fått henne att blanda?

Detta är förstås lösa spekulationer, hon hade kanske inte ens någon medicinering längre vid tiden för mordet.
Citera
2019-10-05, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Hej @Rosamund och Psykolog.

Jag vet att HD👤 i svunnen tid har använt Diazepam-preparat och då i form av Stesolid, detta vid behov till natten som avslappnande och lugnande. Till observandum, om HD👤 brukar sådan form av psykofarmaka i nuläget, känner jag inte till någonting om.

Mvh/ @JokerMannen

Diazepam har den längsta halveringstiden av alla Benzo vill jag minnas. Om man använder det mot natten för att dagen efter hävda att man har avtändning, när man slår en tallrik i huvudet på någon, skulle jag avfärda som trolig förklaring. Det ligger nog på personplanet och ingenting jag skulle koppla till preparat. Om det är det enda preparatet, skall tilläggas.

Sen kanske ingen som agerar så, mår helt 100.
Citera
2019-10-05, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund

Hon cachade inte denna gång, tror jag, så det måste ha varit något viktigare 😱
Citera
2019-10-05, 19:15
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Hon cachade inte denna gång, tror jag, så det måste ha varit något viktigare 😱

Ja, enda gången hon väljer bort cachande måste ju vara för något som är på liv eller död
Citera
2019-10-05, 19:17
Medlem
Citat:

Har du glömt att de skulle resa till USA?
Citera
2019-10-05, 19:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Har du glömt att de skulle resa till USA?

Nej men man behöver knappast sjukskriva sig från jobbet för det. Jag menar hon ställer ju till det för sina kollegor och patienter när hon sjukskriver sig i sista stund för en resa som är planerad sedan tidigare, tänker jag.
Citera
2019-10-05, 19:24
Medlem
Citat:
Nej men man behöver knappast sjukskriva sig från jobbet för det. Jag menar hon ställer ju till det för sina kollegor och patienter när hon sjukskriver sig i sista stund för en resa som är planerad sedan tidigare, tänker jag.

Ja men jag tror inte hon brydde sig om det.
Hon ville väl spara semester till sommaren.
Citera
2019-10-05, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Ja men jag tror inte hon brydde sig om det.
Hon ville väl spara semester till sommaren.

Hon hade säkert många timmar på sitt tillgodo-konto att ta ut. Plus en chef som var välvilligt inställd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in