2019-10-05, 16:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vi vet inte ens om utmattning stämmer. Hade de varit ngt allvarligt hade hon knappast haft den tjänst hon har med bl.a. medicinansvar.

Man kan ha något allvarligt men fungera helt normalt med psykofarmaka. Det kanske var därför hon så småningom kunde börja arbeta.

Men som du säger ingen av oss vet egentligen varför hon var sjukskriven.
Varifrån kommer den uppgiften förresten? Att hon var sjukskriven ubder lång tid. Det behöver ju inte heller stämma.
Citera
2019-10-05, 16:33
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vi vet inte ens om utmattning stämmer. Hade de varit ngt allvarligt hade hon knappast haft den tjänst hon har med bl.a. medicinansvar.

Jag uppfattar det som att det inte var utmattningssyndrom hon led av. Det har inget med jobbet att göra, skriver MV. Vilken typ av ohälsa kan vi inte veta. Om det kom efter att andra barnet föddes, kan det kanske vara depression?:

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
HD har lidit av psykisk ohälsa sen deras andra barn föddes. Så det har ingenting med jobbet att göra.
Citera
2019-10-05, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Man kan ha något allvarligt men fungera helt normalt med psykofarmaka. Det kanske var därför hon så småningom kunde börja arbeta.

Varifrån kommer den uppgiften förresten? Att hon var sjukskriven ubder lång tid. Det behöver ju inte heller stämma.

Som jag fattat genomgick hon en liten operation. Många kvinnor skadas vid barnafödandet. En del mindre, många mer omfattande. OBS! Osäker om det var fallet här.
Senast redigerad av Remark 2019-10-05 kl. 16:52.
Citera
2019-10-05, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
En del tror att psykopater alltid är kriminella,
Så är det inte på långa vägar.
Din chef eller din läkare eller högst sannolikt
din tandläkare 😁, eller präst, alla kan dom vara psykopater.

Jepp! Så är det. Nu har jag visserligen ingen chef, det är jag som är psykopaten. Men det är riktigt, det finns studier över inom vilka yrken och roller det finns flest psykopater...Det finns topplistor, säkert bara en googling bort för den som är intresserad. Läser en bok just nu om psykopati faktiskt.
Citera
2019-10-05, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Man kan reflektera över varför Sveriges mest utredda person behöver personutredas. Får hoppas det inte är på Åkl initiativ ty då blir det löjeveckande.

Är inte det praxis när man är åtalad för brott som har fängelse i straffskalan?
Citera
2019-10-05, 16:52
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ja visst så kan det också gå

Men om SD blir dömd är det fängelse som gäller. Jag är däremot osäker på HD, hon kanske kan komma undan med vård.

Hon verkar redan medicinera mot någon diagnos enligt uppgifter i tråden. Hon kan ju ha gått bärsärkagång om hon misskött sin psykofarmakabehandling.

Eller kanske pga någon biverkning av
medicinen?

Eller om hon blivit manipulerad av SD.
Som barnflickan i Knutby, hon fick väj
vård?
Citera
2019-10-05, 16:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag uppfattar det som att det inte var utmattningssyndrom hon led av. Det har inget med jobbet att göra, skriver MV. Vilken typ av ohälsa kan vi inte veta. Om det kom efter att andra barnet föddes, kan det kanske vara depression?:

Förlossningsdepression?
Citera
2019-10-05, 17:17
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Nej, jag är ganska säker på att det inte blir vård istället för fängelse för SD.

Betänk att även sjuka (som psykopater och narcissister) döms till fängelse. Det handlar om huruvida GM visste vad han gjorde under tiden för brottet. Kunde han urskilja vad som är rätt och fel d.v.s. visste han att det var fel att döda Lena.

Det är misstänkta som utfört brott under exempelvis psykos som döms till vård.

Major filure!
Och du ska vara psykolog?!

Psykopati och Narcissism är INTE sjukdomar. De är personlighetsstörningar.
Disorders not diseases

Du om någon borde väl för jisse namn känna till DSM-5 och ICD-10!

Länk till artiklar om aktuella personlighetsstörningar:
https://www.psykologiguiden.se/search/?C=PSG&Q=Psykopati%20
Senast redigerad av T34Panzer 2019-10-05 kl. 17:21.
Citera
2019-10-05, 17:41
Medlem
Citat:
Ja visst så kan det också gå

Men om SD blir dömd är det fängelse som gäller. Jag är däremot osäker på HD, hon kanske kan komma undan med vård.

Hon verkar redan medicinera mot någon diagnos enligt uppgifter i tråden. Hon kan ju ha gått bärsärkagång om hon misskött sin psykofarmakabehandling.

Hej @Rosamund och Psykolog.

Jag vet att HD👤 i svunnen tid har använt Diazepam-preparat och då i form av Stesolid, detta vid behov till natten som avslappnande och lugnande. Till observandum, om HD👤 brukar sådan form av psykofarmaka i nuläget, känner jag inte till någonting om.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-10-05, 18:10
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siix
Är inte det praxis när man är åtalad för brott som har fängelse i straffskalan?
Det finns väl ingen som tror man inte kollar upp den häktade. Låter f.ö.v.r som en kurator behöver något att göra.

Man kan tycka att det räckt med Åkl Hiding,s webbkamera och mikrofon i arslet i ett och ett halvt år.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-05 kl. 18:13.
Citera
2019-10-05, 18:14
Medlem
Citat:

Sådär väldigt sjuk verkar hon inte varit, för hon for land och rike runt för att jaga burkar.
Vore det en privat arbetsgivare hade hon fått sparken för länge sedan.
.
Eftersom hon satt i system att sjukskriva sig och cacha.

HD var även sjukskriven på morddagen... undrar vad hon behövde göra denna dag?
Citera
2019-10-05, 18:22
Medlem
Jag börjar så svagt ana att 👤Steffnofáger, den fagre Kung Yoda av Geocaching kan blir en svår nöt🌰 för Åklagaren Åsa Hiding att knäcka i tillräckligt många bitar för att man sedan med hjälp av nöt-bitarna skall kunna texta, utom rimligt tvivel, dessutom börjar jag luta mig mer åt att Gärningspersonen i själva verket är HD👤 tallriks-dängarinnan av Syster Hax-is

Om det nu är så att fel man sitter på fel plats och sedan blir sittande där, då kan det tänkas att Håddan Hax👤 kommer att kunna slå två flugor i en enda smäll.

Tillbaka till själva mordet på Lena Wesström, finns det över huvud taget någon person som inom denna tråden på ett klokt sätt kan svara på följande fråga.

Frågan: Varför placerades och låg den avlidna kroppen bakom bullerplanket ?

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in