Citat:
Ursprungligen postat av
lone star
Gick runt den nybyggda dyyra föreningen Grindstugan i Uppsala häromdagen. Blev inte imponerad. Mellan husen fanns en grillplats o lite grönt som hämtat ur Ullared. Billigt och lutande mark.Dessutom risk bli utstirrad av grannar som hör allt du säger. En del hus som byggs brevid (Rosendal)har grind som de boende måste passera eftersom folk flyttat in i området som är en stor byggarbetsplats. Väldigt tveksamt om norm för säkerhet byggplatser uppnåtts. Jobbar man nattskift o bor där skulle man nog gå ut o vara förbannad. När jag idag tittar på nybyggt så verkar det mesta otroligt basic. En gemensam grön gård kan vara en 20 kvm plätt. En hel del hus har gemensam gård på taken m utekök o så. Är ni som bor så nöjda? Inte 17 skulle jag vilja klämma en vinare m grannar runtikring. Om jag inte bjudit in dem. Håller prospekten vad som utlovats i kvalite’? Putsen på grindstugans fastighet gick lätt gnugga loss med fingret.
Putsens kvalitet omnämns nog inte alls i prospektet...
Ett kvarter från där jag bor byggs tre punkthus i tegel med 33 lägenheter i varje Det första är helt klart utvändigt och jsg tror det snart är fags för inflytt. Det andra håller man på att sätta upp fasaden och det tredje har man bara gjutit grunden för än så länge. Lägenheterna har sålts i etapper och när folk flyttar in i det första huset så byggs det sista för fullt.
Fördelen för byggherren med detta upplägg är ju uppenbar och rimligtvis när köparna av lägenheterna i den första etappen förstå att det är så här det kommer gå till.