2019-10-05, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elopi
Nix. Du ska säga ifrån, varje jävla gång och sen förklara att det är fullkomligt oacceptabelt beteende. Helst i samtal med någon kollega som stöd, om det är kuratorn eller lärarkollega eller vad som helst, beroende på era rutiner. Eller prata med din chef om det vad som är lämpliga åtgärder så att du vet exakt vad du ska göra när situation uppstår.

Hellre lite pinsamt än att bli av med jobbet.

Har du ingen utbildning eller får man inte lära sig sådant?

Jag har lärarutbildning, men vi har inte pratat om hur man som lärare ska hantera flört som elever riktar mot läraren. I många fall räcker det att man ignorerar. Tyvärr räcker det inte alltid. jag ska säga ifrån om det händer nästa gång.
Citera
2019-10-05, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 191005
Du vet inte hur man ska föra sig som lärare bland småtjejer, vems fel är det att det blev såhär mitt, tjejernas eller ditt?

Ibland glömmer jag att inte använda ironi. Men då ska jag vara straffad för vad jag har gjort. Jag har inte trakasserat någon.
Citera
2019-10-05, 15:54
Medlem
Som lärare använder man/du inte ironi när man/du tilltalar elever fick du inte lärara dig det på lärarutbildningen ?
Citera
2019-10-05, 15:56
Medlem
Jo du har varit ironisk mot en elev. Stå ditt kast och lär dig något av vad du gjort
Citera
2019-10-05, 15:58
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Szabolcs86
Jag lovar dig att jag inte tänder på dem varken kroppsligt eller intellektuellt. Att säga gulligt till någonting som inte är det är ganska vanlig. Jag är inte den enda som gör det.

Kan du va så att du förnekar det? då du vet att det är fel? som sagt att skämta med 14åringar att dom är snygg kan aldrig bli ironi, inte för dom iaf.
Citera
2019-10-05, 16:00
Medlem
Citat:
Du verkar vara en arrogant jävel, jag hoppas du blir avskedad.

På vilket sätt är jag arrogant?
Citera
2019-10-05, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Kan du va så att du förnekar det? då du vet att det är fel? som sagt att skämta med 14åringar att dom är snygg kan aldrig bli ironi, inte för dom iaf.

Jag har ingenting att förtränga. Jag har ett spärr i mitt huvud som gör att jag inte tänder på flickor som är under 18.

Sen är det lite olika vad gäller 14åringar. Det finns 14åringar som förstår ironi, men det finns också 14åringar som inte förstår ironi. Du har rätt i att man som lärare inte ska använda ironi med elever.
Citera
2019-10-05, 16:07
Medlem
Qusimotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Szabolcs86
Jag har ingenting att förtränga. Jag har ett spärr i mitt huvud som gör att jag inte tänder på flickor som är under 18.

Sen är det lite olika vad gäller 14åringar. Det finns 14åringar som förstår ironi, men det finns också 14åringar som inte förstår ironi. Du har rätt i att man som lärare inte ska använda ironi med elever.

Varför ens säga att hon va snygg? vare sig om det är ironi eller ej? skämta om att justin bäver iställe
Citera
2019-10-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qusimoto
Varför ens säga att hon va snygg? vare sig om det är ironi eller ej? skämta om att justin bäver iställe

Jag har använt ironi för att bli av med frustrationen som jag kände efter flickornas konstanta klagande. Nu i efterhand var det inte särskilt smart. Aldrig i mitt liv trodde jag att någon kommer att anmäla mig för sexuella trakasserier, eftersom jag inte trakasserar andra.
Citera
2019-10-05, 16:20
Medlem
Citat:
Pervers, sexuell sadist, pedofil, och mobbare är ord som beskriver dig bra!

Tack för att du drar slutsatser om mig trots att du inte känner mig. Jag är inget av de ovan nämnda orden.
Citera
2019-10-05, 16:24
Medlem
Citat:
Don´t shoot the messenger.

Jag förstår inte riktigt vad du menar. Jag har aldrig varit attraherad till barn, jag har inte slagit någon sedan jag var 13 år och jag mobbar inte andra. Jag använder ironi och inte sarkasm, vet du.
Citera
2019-10-05, 16:25
Medlem
Sedan vill jag veta om ni tror att jag kommer att bli avstängd eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in