2019-10-05, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elopi
Inte medvetet kanske men det de har anmält dig för har du ju gjort, erkänner du själv, så det är inte fabricerat och hittepå. Sen att de tolkade det som sexuella trakasserier och det inte var din avsikt, det är ett problem du behöver ta ansvar för.

Du har nog inte sårat dom utan väckt obehag, om de inte gör det bara för att jävlas med dig.

De har anmält mig för att jag har ironiserat. De tolkade eller framställde det som sexuell trakasseri. Jag lutar mer åt att de vill jävlas med mig. Om jag har väckt så pass stor obehag, varför pratade de med mig hela tiden när de såg mig i korridoren med en vänlig röst? De har behandlat mig på ett vänligt sätt även efter incidenten. Jag tror att de vill jävlas med mig. Dock vet jag inte varför. Kanske vill de ha uppmärksamhet.
Citera
2019-10-05, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Szabolcs86
De har anmält mig för att jag har ironiserat. De tolkade eller framställde det som sexuell trakasseri. Jag lutar mer åt att de vill jävlas med mig. Om jag har väckt så pass stor obehag, varför pratade de med mig hela tiden när de såg mig i korridoren med en vänlig röst? De har behandlat mig på ett vänligt sätt även efter incidenten. Jag tror att de vill jävlas med mig. Dock vet jag inte varför. Kanske vill de ha uppmärksamhet.

Jag vill tillägga att jag inte ska ha flickornas klass från och med nästa vecka oavsett om jag blir avstäng eller inte.
Senast redigerad av Szabolcs86 2019-10-05 kl. 15:11.
Citera
2019-10-05, 15:11
Medlem
elopis avatar
Citat:

Ja trist situation du befinner dig i. Ur ett lärarperspektiv lär du ju komma ihåg att de befinner sig i en känslig ålder när det kommer till självkänsla och utveckling. De testar gränser mot vuxenvärlden och ser hur de blir behandlade utefter det, vad som händer, testar världen, hur den fungerar och hur mycket inflytande de har.

Vissa är flickor i den åldern och andra mer utvecklade, dock fortfarande barn. Vissa har aldrig tänkt på sex och andra har haft det, vissa har upplevt äldre mäns intresse, blickar och kanske till och med kladd på deras kroppar. Det är en konstig upplevelse och bilden av män förändras.

Även om det var ironi, är det någon ironi du skulle använda dig av till din dotter? För det är så trygg du ska kännas imo. Pappa hade då aldrig kallat mig snygg ironiskt och det är jag djupt tacksam för.

Du är ju ändå 18-19 år äldre och kan åldersmässigt vara farsa åt dessa jäntor.
Citera
2019-10-05, 15:16
Medlem
Citat:
Ja trist situation du befinner dig i. Ur ett lärarperspektiv lär du ju komma ihåg att de befinner sig i en känslig ålder när det kommer till självkänsla och utveckling. De testar gränser mot vuxenvärlden och ser hur de blir behandlade utefter det, vad som händer, testar världen, hur den fungerar och hur mycket inflytande de har.

Vissa är flickor i den åldern och andra mer utvecklade, dock fortfarande barn. Vissa har aldrig tänkt på sex och andra har haft det, vissa har upplevt äldre mäns intresse, blickar och kanske till och med kladd på deras kroppar. Det är en konstig upplevelse och bilden av män förändras.

Även om det var ironi, är det någon ironi du skulle använda dig av till din dotter? För det är så trygg du ska kännas imo. Pappa hade då aldrig kallat mig snygg ironiskt och det är jag djupt tacksam för.

Du är ju ändå 18-19 år äldre och kan åldersmässigt vara farsa åt dessa jäntor.

Jag vill också lägga till att en av flickorna har flörtat med mig. Jag har ignorerat det. Jag har också märkt att hon ständigt avbryter mina diskussioner med andra flickor i korridoren och vill alltid att jag ska hjälpa henne med någonting. Hon går ofta till kuratorn också. Det vet jag för att hon går till kuratorn när hon har lektion med mig.

Dessutom är de två flickor som förmodligen har anmält mig (jag vet inte exakt vilka som har anmält mig men jag anar att det är de) inte de mest populära i skolan. De säger om sig själva att de är efterblivna och/eller fula. Det har de sagt många gånger när de har pratat med mig.
Senast redigerad av Szabolcs86 2019-10-05 kl. 15:18.
Citera
2019-10-05, 15:20
Medlem
elopis avatar
Citat:
Jag vill också lägga till att en av flickorna har flörtat med mig. Jag har ignorerat det. Jag har också märkt att hon ständigt avbryter mina diskussioner med andra flickor i korridoren och vill alltid att jag ska hjälpa henne med någonting. Hon går ofta till kuratorn också. Det vet jag för att hon går till kuratorn när hon har lektion med mig.

Ja du ser, högst olämpligt att att ge henne minsta lilla möjlighet till feltolkning. Det är det här som är misstaget och det här du ska pudla inför. Ditt omdöme om vad som är passande och inte sviktade.

Och när en ung elev flörtar med dig är inte ignorans kanske det bästa sättet att hantera det på, tyvärr. Har du talat med kollegor om det här problemet? Så att det är känt menar jag.

Sen vet jag inte vad deras popularitetsstatus har för relevans riktigt. Att de tycker att de är fula och efterblivna pekar väl på än mer svajig självkänsla och kräver lite mer fingertoppskänsla från dig.
Senast redigerad av elopi 2019-10-05 kl. 15:23.
Citera
2019-10-05, 15:25
Avslutad
Det här händer när vem som helst kan bli lärare. Ts är klart opassande som lärare och låter omogen i sina argument. "Dom vill jävlas med mig". Om en lärare hade kallat mig snygg i den åldern hade det varit obehagligt för mig. Seriöst vem gör det?

Hopoas det här är e n trolltråd.
Citera
2019-10-05, 15:27
Medlem
Citat:
Ja du ser, högst olämpligt att att ge henne minsta lilla möjlighet till feltolkning. Det är det här som är misstaget och det här du ska pudla inför. Ditt omdöme om vad som är passande och inte sviktade.

Och när en ung elev flörtar med dig är inte ignorans kanske det bästa sättet att hantera det på, tyvärr. Har du talat med kollegor om det här problemet? Så att det är känt menar jag.

Sen vet jag inte vad deras popularitetsstatus har för relevans riktigt. Att de tycker att de är fula och efterblivna pekar väl på än mer svajig självkänsla och kräver lite mer fingertoppskänsla från dig.

Jag har pratat generellt om att det finns en del flickor i skolan som flörtar med mig eller ställer sexuella frågor. Det absolut värsta var när en flicka initierade kroppskontakt när hon flyttade sina ben så att hennes ben rörde mina ben, kommenterade mitt bälte och ville att jag ska sitta nära henne.

För att vara ärlig tycker jag att det är lite pinsamt att prata med kollegor om sådana saker. Jag antog att det räcker att man ignorerar. Uppenbarligen är det inte så.
Citera
2019-10-05, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msbiatch
Det här händer när vem som helst kan bli lärare. Ts är klart opassande som lärare och låter omogen i sina argument. "Dom vill jävlas med mig". Om en lärare hade kallat mig snygg i den åldern hade det varit obehagligt för mig. Seriöst vem gör det?

Hopoas det här är e n trolltråd.

Om jag har väckt ett stort obehag, hur kommer det sig att de var vänliga mot mig även efter incidenten? Jag sa till alla elever i klassen att jag betygsätter hur de jobbar med uppgifterna och inte vad jag tycker om dem.
Citera
2019-10-05, 15:28
Medlem
Citat:
Hon är inte min typ. Jag sa snygg eller gullig för att ironisera med att det är väldigt irriterande när man klagar hela tiden. Jag hade inga sexuella avsikter med dem. Flickor under 18 har jag inte sex med.

Varför inte? Ner till 15 är lagligt .
Citera
2019-10-05, 15:30
Medlem
Citat:

De vill få större uppmärksamhet i skolan. De är medvetna om att jag är ganska omtyckt i skolan som lärare och att om de anmäler mig och sprider falska saker om mig kommer människor prata om dem.
Citera
2019-10-05, 15:32
Medlem
Willy-45s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 191005
Du ska inte kalla dina elever/småtjejer för snygga, nu fick du lära dig den hårda vägen.
Synnerligen omdömeslöst av dig (om det nu hänt..)
Vi lever i Sverige och du borde ha förstått att i kränkthetens meetoo-Sverige kan ett förfluget ord leda till avsked..
I lokal skola tog en kvinnlig lärare i en elev för att skilja de två åt i ett bråk.
En timme senare var hon borta från skolan.
Dock efter vissa kontroverser, nu tillbaka
Citera
2019-10-05, 15:35
Medlem
elopis avatar
Citat:
Jag har pratat generellt om att det finns en del flickor i skolan som flörtar med mig eller ställer sexuella frågor. Det absolut värsta var när en flicka initierade kroppskontakt när hon flyttade sina ben så att hennes ben rörde mina ben, kommenterade mitt bälte och ville att jag ska sitta nära henne.

För att vara ärlig tycker jag att det är lite pinsamt att prata med kollegor om sådana saker. Jag antog att det räcker att man ignorerar. Uppenbarligen är det inte så.

Nix. Du ska säga ifrån, varje jävla gång och sen förklara att det är fullkomligt oacceptabelt beteende. Helst i samtal med någon kollega som stöd, om det är kuratorn eller lärarkollega eller vad som helst, beroende på era rutiner. Eller prata med din chef om det vad som är lämpliga åtgärder så att du vet exakt vad du ska göra när situation uppstår.

Hellre lite pinsamt än att bli av med jobbet.

Har du ingen utbildning eller får man inte lära sig sådant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in