2019-10-05, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer

Jag sitter inte o letar efter en smoking gun utan mer efter en logisk händelsekedja där Trump avbryter ukraniskt bistånd,ber om en favor av zielinsky, hävdar sen att usa är de enda som betalar, trots att EU betalar det dubbla, och nu när visselblåsare nr 2 träder fram så kan denne fylla i luckorna.

Jag ger inte mycket för ett call transcript summerat av vita huset.
Det skulle inte hålla i någon utredning.
Vita huset bör låta trumps stab vittna om Trump nu är oskyldig.

Det är klart och tydligt att pengarna skulle komma om de gjorde något negativt uttalande om Clinton och Biden. Man kan bara se till det faktum att pengarna betalades ut när visselblåsare 1 dök upp.

Och självklart kan man inte, man ska inte lita på något som kommer från Vita Huset. Och det tror jag att allt fler amerikaner inser och Trumps siffror kommer att visa det.
Citera
2019-10-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Det är klart och tydligt att pengarna skulle komma om de gjorde något negativt uttalande om Clinton och Biden. Man kan bara se till det faktum att pengarna betalades ut när visselblåsare 1 dök upp.

Kan du ge en sidhänvisning och citat från transkriptet för att förtydliga detta, klart och tydligt?

Bara så att vi, klart och tydligt, ser att det inte är ren spekulation från din sida?

Citat:
Och självklart kan man inte, man ska inte lita på något som kommer från Vita Huset. Och det tror jag att allt fler amerikaner inser och Trumps siffror kommer att visa det.

Ska vi lita på vad samma nyhetskanaler och politiker som drev konspirationsteorin russiagate under flera år säger om "visselblåseriet"?
Citera
2019-10-05, 14:53
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag gjorde ett fel, antog att du talade om IRS... och ja du har rätt.

Ytterligare en källa ifrån nsa/cia har intervjuats av kongressen.

Jag sitter inte o letar efter en smoking gun utan mer efter en logisk händelsekedja där Trump avbryter ukraniskt bistånd,ber om en favor av zielinsky, hävdar sen att usa är de enda som betalar, trots att EU betalar det dubbla, och nu när visselblåsare nr 2 träder fram så kan denne fylla i luckorna.

Jag ger inte mycket för ett call transcript summerat av vita huset.
Det skulle inte hålla i någon utredning.
Vita huset bör låta trumps stab vittna om Trump nu är oskyldig.
En visselblåsare till, det hade jag missat.
När dök denna upp?
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsElectric
Så, enligt dig, har vi alltså egentligen ingen fakta som pekar på att Trump gjort något brottsligt eller ens omoraliskt?

Varför ska någon vittna då? Det finns ju inget att vittna om.
Det återstår och se i en prövning om man kör en riskrätt, det borde väl även du förstå?
Eller är för avancerat nu för dig?

Jaså, finns massor av vittne till händelsen.
Citera
2019-10-05, 14:57
Medlem
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=4-e0qCCWD6s

Det finns i alla fall en del uppgifter om att det finns en till angående Ukraina.

Citat:
Ursprungligen postat av klyban
När dök denna upp?

Det återstår och se i en prövning om man kör en riskrätt, det borde väl även du förstå?

Jag hörde det sent i går kväll. Denna visslare har föstahandsinformation dessutom. Så läget kan ju ha blivit något värre för Trumpgänget men vi får se.
Citera
2019-10-05, 15:02
Bannlyst
Citat:
När dök denna upp?

.

Sent igår kväll så fick ny times notis om att en av lyssnarna till samtalet vill träda fram.
Denne person har lämnat en skriftlig rapport till intelligence community inspector General.

Jag hittar inte länken men det står på löpsedeln i dagens ny times.
Citera
2019-10-05, 15:09
Bannlyst
Citat:

Jo på sätt o vis men jag vill att det målas upp en händelsekedja som lämnar få tvivel. Jag söker alltså inte bevis då ett impeachment inte är samma som rättegång.

Här är en notis jag helt glömt bort.

The Trump administration had blocked (IG) Atkinson from sharing the whistle-blower complaint with lawmakers but later relented.

Har någon annan vita huset administration försökt förhindra att ens egna IG ska få tala med kongressen?
Trots att det ingår i arbetsuppgifterna.
Citera
2019-10-05, 15:10
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jag hörde det sent i går kväll. Denna visslare har föstahandsinformation dessutom. Så läget kan ju ha blivit något värre för Trumpgänget men vi får se.
Oopsss!
Det ska bli intressant och se om det visar sig stämma.
Och om en förstahandskälla kommer, så kommer helt plötsligt det stå massa fånar där som inte kan ljuga längre i riksrätten.
Eller är inte det inte att brott och ljuga för Senaten i USA?

Satans vad detta blir rolig om det är en förstahandskälla, då blir det snabbt tyst i rummet
Kanske därför vi sett så många konstiga twitters.

Vem vet, det kanske även kommer åtal senare och efter impeachment, och då om det är så illa som det pratas om nu.
Men tiden får utvisa, tålamod är ju inget en trumpnisse har.

Men först måste de starta upp impeachment.
Jag bara antar att nästa vecka kommer drösa av förhör i impeachmentprocessen, eller dröjer det lite till tro?
Och sen mot extrem förmodan att impeachment gr igenom, så komemr marknaden inse att kalaset är slut och lågkonjunkturen trumpen fixat kommer slå till hårt.
Eller så får det komma en magiker till republikan och ordna upp denna röran.
Citat:
Sent igår kväll så fick ny times notis om att en av lyssnarna till samtalet vill träda fram.
Denne person har lämnat en skriftlig rapport till intelligence community inspector General.

Jag hittar inte länken men det står på löpsedeln i dagens ny times.
Magiskt

Men vad det betyder är en bra fråga, tiden får utvisa detta tyvärr.
Men vi kommer ha en hel drös som säger exakt samma sak oavsett vad man säger för fakta om trumpen.
Trumpnissarna är pålitliga på det sättet.

Antar vi har en bättre bild om vad i början på veckan, eller nått sånt.
Citera
2019-10-05, 15:13
Medlem
Citat:
Jo på sätt o vis men jag vill att det målas upp en händelsekedja som lämnar få tvivel. Jag söker alltså inte bevis då ett impeachment inte är samma som rättegång.

Här är en notis jag helt glömt bort.

The Trump administration had blocked (IG) Atkinson from sharing the whistle-blower complaint with lawmakers but later relented.

Har någon annan vita huset administration försökt förhindra att ens egna IG ska få tala med kongressen?
Trots att det ingår i arbetsuppgifterna.

Händelser med tidangivelser kommer väl att dyka upp kanske. Annars får vi väl försöka oss på en egen. Det finns mycket luckor som kan fyllas för att få hela förlopp synliga.

Den andra visselblåsaren har lämnat uppgifter till IG i alla fall, och denne har lämnat det till kongressen om jag förstått det rätt.
Citera
2019-10-05, 15:27
Medlem
Citat:

Enligt dig så är underlaget undermåligt för att anklaga Trump?

Citat:
Det vi direkt lärde oss med det släppta transpriptet, det var att det var en undermålig handling och klart och tydligt berättade att texten inte återgav samtalet helt.

Kan du förklara närmare?

Citat:

Men enligt dig så är transkriptet undermåligt underlag för att anklaga Trump? Och det är det enda vi har.
Citera
2019-10-05, 15:28
Medlem
Citat:

Tänk om det blir bättre för "Trumpgänget"? Det är ju lite så vi har vant oss vid att det blir.
Citera
2019-10-05, 15:34
Medlem
klybans avatar
Citat:
Enligt dig så är underlaget undermåligt för att anklaga Trump?

Kan du förklara närmare?

Men enligt dig så är transkriptet undermåligt underlag för att anklaga Trump? Och det är det enda vi har.
Nope, det är du som säger, och frågat mig hur många ggr som helst.
Men bara du som pratar om den.

Och detta kommer man pröva i riksrätten, så vi får se vad som sker.
Allt du behöver göra är vänta, så kommer svaren om vad som är vad i denna impeachment process.
Citat:
Tänk om det blir bättre för "Trumpgänget"? Det är ju lite så vi har vant oss vid att det blir.
En visselblåsare till kan inte vara bättre för trumpen, då det cementerar allt på ett helt annat sätt.

Dock ska det bli intressant och höra vad som verkligen sades, och om det är nog för impeachment och för det ska gå igenom.

Du får lugna dig lite, svaren kommer,v ar så säker.
Och vem vet, du kanske blir den som blir glad, mig gör det inget, då enda som är viktig är fakta.
Citera
2019-10-05, 15:36
Medlem
Citat:
Oopsss!
Det ska bli intressant och se om det visar sig stämma.
Och om en förstahandskälla kommer, så kommer helt plötsligt det stå massa fånar där som inte kan ljuga längre i riksrätten.
Eller är inte det inte att brott och ljuga för Senaten i USA?

Kan vi få höra lite om vad du tror kommer komma fram?

Citat:
Satans vad detta blir rolig om det är en förstahandskälla, då blir det snabbt tyst i rummet
Kanske därför vi sett så många konstiga twitters.

Javisst. Och vi får ju verkligen hålla tummarna nu, för det har ju gått sådär hittils. Det är ju lite sista chansen nu, om ni inte har något här så kommer ju hela DNC implodera.

Citat:
Vem vet, det kanske även kommer åtal senare och efter impeachment, och då om det är så illa som det pratas om nu.

Ja vem vet? Det är mysigt nu klyban, precis som peak-Mueller. Sug på den ordentligt, för det här kan vara över snabbt, och det kan slå tillbaka hårt.

Citat:
Men tiden får utvisa, tålamod är ju inget en trumpnisse har.

Vem är "trumpnisse"? Är det de som kommer med konspirationsteorierna som du hakar på? De verkar ju gå händelserna i förväg konstant.

Citat:
Men först måste de starta upp impeachment.
Jag bara antar att nästa vecka kommer drösa av förhör i impeachmentprocessen, eller dröjer det lite till tro?

Man kan höra hur dreglet droppar. Stäng munnen klyban.

Kan vi prata om vad vi har nu istället?

Här har du kommenterat:

Citat:
Det vi direkt lärde oss med det släppta transpriptet, det var att det var en undermålig handling och klart och tydligt berättade att texten inte återgav samtalet helt.

Du anser alltså att transkriptet är undermåligt som underlag för att anklaga Trump?

Citat:
Och sen mot extrem förmodan att impeachment gr igenom, så komemr marknaden inse att kalaset är slut och lågkonjunkturen trumpen fixat kommer slå till hårt.

Den här prognosen sparar vi för framtida skoj.

Citat:
Eller så får det komma en magiker till republikan och ordna upp denna röran.

Magiskt

Ja, eller så äter DNC upp sig själva och gör sitt sista val i historien 2020.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in