2019-10-05, 10:20
Medlem
DRAVKCABs avatar
Hela impeachment processen är så underligt skött så att det börjas talas om detta verkligen är en allvarligt menad formell impeachment eller bara en show off. Ta bara Mike Pompeo som en del referrerat till tidigare att han skulle blivit subhenad. Detta är inte riktigt utan vad Mike fick var bara en informell förfrågan att frivilligt medverka utan några juridiska krav. Varför skickade man då inte en subhenad till Mike Pompei??? Därför att the Dems kommer att köra samma trick som med rysslandsundersökningen.
Man har inget case med dom ursprungliga anklagelserna så man försöker skapa ett annat case genom att verka för att sätta dit Trump för obstruction off justice precis som tidigare. Dom vet att Mike kommer neka för det finns ingen anledning för honom att delta i denna charad så demokraterna kommer att hävda obstruction och dom kommer försöka lansera en ny undersökning för impeachment med dessa nya anklagelser. Demokraterna har ingenting så när ni senare hör focusförflyttningen komihåg detta att obstruction anklagelsen är själva beviset för att Demokraterna sköts sig i foten igen. Vad det handlar om är att hålla igång en process mot Trump oavsett vad. Dom har inget att förlora för dom vet att valet 2020 är kört. Då vet dom att det kommer bli massiva utrensningar och ersättningar i Demokraterna inför 2024. Då är bla Adam Schifft och Pelosi mfl körda ( Adam kan ju kanske tvingas bort tidigare). Vad vi ser är att en liten klump demokrater för sin egen personliga vinning skull kör både sitt eget parti i avgrunden samt skadar USA som land.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2019-10-05 kl. 10:39.
Citera
2019-10-05, 10:46
Medlem
Ska bli intressant att få veta vad den andre visselblåsaren vill meddela sig om.

Trumps metod att ge sig på att hota och prata skit om den första visselblåsaren hjälpte inte. Trumps uttalanden saknar udd numera. Han har nött ut spetsen på sina uttalanden. Han låter ju likadan hela tiden så väldigt få bryr sig om hans verbala spyor.
Citera
2019-10-05, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Ska bli intressant att få veta vad den andre visselblåsaren vill meddela sig om.

Trumps metod att ge sig på att hota och prata skit om den första visselblåsaren hjälpte inte. Trumps uttalanden saknar udd numera. Han har nött ut spetsen på sina uttalanden. Han låter ju likadan hela tiden så väldigt få bryr sig om hans verbala spyor.

Japp skall bli ytterst intressant då nästa ev. visselblåsare tydligen finns närmare stormens öga och då med än större trovärdighet som lär bli svår att bortförklara av en redan av just borförklaringar försvagad administration.
Tror faktiskt CIA har en hel drös av potentiella visselblåsare som känner sig gudomligt kallade ju mer frustrationen växer över hur Trump misshandlar landets säkerhetsorganisationer som i förlängningen då skadar USA:s trovärdighet och försvagar landets säkerhet.

För med Trump i vita huset behöver ju inte USA några andra fiender.
Citera
2019-10-05, 12:20
Medlem
Citat:

Jaså, det ska bli intressant?

Kan vi få höra vad du tror att han har att komma med? I nuläget så har ni ju verkligen inget att gå på, så vilka indikationer har du?

Är det kanske något om horor som kissar i hotellsängar? Återuppliva gamla minnen från Russiagate?

Akta er bara så att det inte är desinformation från ryssar.
Citera
2019-10-05, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Japp skall bli ytterst intressant då nästa ev. visselblåsare tydligen finns närmare stormens öga och då med än större trovärdighet som lär bli svår att bortförklara av en redan av just borförklaringar försvagad administration.

För med Trump i vita huset behöver ju inte USA några andra fiender.

Den visselblåsaren menar att någon i IRS bryter mot lagen och att presidenten har utsatt myndigheten för otillbörlig påverkan vad gäller hans årliga skattedeklaration.
Den del som utsätts för årlig audit så fort han blev president.

Kongressens utskottsordförande Richie neal har lämnat en stämningsansökan till en federal domstol då vita huset helt enkelt vägrar lämna ut de dokument som han har rätt till.

Obstruktion på högsta nivå som därför tvingar denna visselblåsare att ge kongressen de dokument som krävs.

Jag hoppas att sanningen om Trumps handlingar kommer fram i ljuset av en impeachment
Citera
2019-10-05, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Den visselblåsaren menar att någon i IRS bryter mot lagen och att presidenten har utsatt myndigheten för otillbörlig påverkan vad gäller hans årliga skattedeklaration.
Den del som utsätts för årlig audit så fort han blev president.

Kongressens utskottsordförande Richie neal har lämnat en stämningsansökan till en federal domstol då vita huset helt enkelt vägrar lämna ut de dokument som han har rätt till.

Obstruktion på högsta nivå som därför tvingar denna visselblåsare att ge kongressen de dokument som krävs.

Jag hoppas att sanningen om Trumps handlingar kommer fram i ljuset av en impeachment

Ja det finns en visselblåsare som visslar om IRS. Men det finns en andra som visslar om Ukraina. Har, vad jag vet, inte kommit så mycket information om det än. Det ska bli spännande att se vad det handlar om.

Tanken att Trump står bakom visslarna för att lura demokraterna och sänka dem blir lite ... lite mer tokig. Om nu den andra har något vasst att komma med. Vilken man inte vet än. Eller jag vet, kanske jag ska säga.
Citera
2019-10-05, 13:41
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=4-e0qCCWD6s

Det finns i alla fall en del uppgifter om att det finns en till angående Ukraina.
Citera
2019-10-05, 14:11
Medlem
Tubleross avatar
Jag förstår inte riktigt vad vi ska diskutera här i tråden faktiskt.

Det enda som Nancy Pelsio har gjort är ju att gå ut på en presskonferens och hävda att nu minsann ska demokraterna börja med en ”official impeachment inquiry” men de har ju inte ens röstat igenom det ännu?

Det blir ju lite konstigt om vi ska diskutera saker här som demokraterna gör endast för uppmärksamhet men i praktiken vägrar göra.
Citera
2019-10-05, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Jag förstår inte riktigt vad vi ska diskutera här i tråden faktiskt.

Det enda som Nancy Pelsio har gjort är ju att gå ut på en presskonferens och hävda att nu minsann ska demokraterna börja med en ”official impeachment inquiry” men de har ju inte ens röstat igenom det ännu?

Det blir ju lite konstigt om vi ska diskutera saker här som demokraterna gör endast för uppmärksamhet men i praktiken vägrar göra.

Pelosi vågar antagligen inte.

Skulle hon dra ihop till omröstning så leder det till att även minoriteten i huset skulle få rätt att dela ut subpoenas, kalla vittnen, hålla utfrågningar m.m. Som det är nu kan demokraterna kontrollera vilken information som når offentligheten.
Citera
2019-10-05, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ja det finns en visselblåsare som visslar om IRS. Men det finns en andra som visslar om Ukraina. Har, vad jag vet, inte kommit så mycket information om det än. Det ska bli spännande att se vad det handlar om.

Tanken att Trump står bakom visslarna för att lura demokraterna och sänka dem blir lite ... lite mer tokig. Om nu den andra har något vasst att komma med. Vilken man inte vet än. Eller jag vet, kanske jag ska säga.

Jag gjorde ett fel, antog att du talade om IRS... och ja du har rätt.

Ytterligare en källa ifrån nsa/cia har intervjuats av kongressen.

Jag sitter inte o letar efter en smoking gun utan mer efter en logisk händelsekedja där Trump avbryter ukraniskt bistånd,ber om en favor av zielinsky, hävdar sen att usa är de enda som betalar, trots att EU betalar det dubbla, och nu när visselblåsare nr 2 träder fram så kan denne fylla i luckorna.

Jag ger inte mycket för ett call transcript summerat av vita huset.
Det skulle inte hålla i någon utredning.
Vita huset bör låta trumps stab vittna om Trump nu är oskyldig.
Citera
2019-10-05, 14:31
Medlem
Citat:
Jag gjorde ett fel, antog att du talade om IRS... och ja du har rätt.

Ytterligare en källa ifrån nsa/cia har intervjuats av kongressen.

Jag sitter inte o letar efter en smoking gun utan mer efter en logisk händelsekedja där Trump avbryter ukraniskt bistånd,ber om en favor av zielinsky, hävdar sen att usa är de enda som betalar, trots att EU betalar det dubbla, och nu när visselblåsare nr 2 träder fram så kan denne fylla i luckorna.

Om Trump var genialisk på att arbeta mot korruption världen över så borde VH kunna vittna om det. Du har så rätt. Men nu kan de ju inte göra det utan att ljuga.

Jag undrar vilka metoder Pelosi tar till nu när de vägrar en subpoena. De kan ju inte bara låta det hände kan man tycka, men vad är deras möjligheter egentligen?

Men överlag så inser ju amerikanerna att de inte kommer och vittnar för att det finns fel i Vhusets handlande. De la subpoenan till fredagen så de kan fundera över helgen. Något måste de komma upp med i alla fall.
Citera
2019-10-05, 14:32
Medlem
Citat:

Så, enligt dig, har vi alltså egentligen ingen fakta som pekar på att Trump gjort något brottsligt eller ens omoraliskt?

Varför ska någon vittna då? Det finns ju inget att vittna om.
Senast redigerad av LifeIsElectric 2019-10-05 kl. 14:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in