2019-10-05, 14:14
Medlem
Hej

Jag vill berätta lite om att jag blev anmäld i skolan för sexuella trakasserier. Jag tänker berätta hur jag ser på det och hur jag upplever det. Jag blev helt chockad när rektorn har berättat för mig att jag blev anmäld för sexuella trakasserier.

Jag har inte tafsat på flickor i skolan. Jag undviker kroppskontakt med dem, eftersom det kan missuppfattas. De påstår att jag har försökt tafsa på dem i matsalen. Jag sitter nästan aldrig bredvid flickor i matsalen och när jag gör det finns det ett betydligt stort avstånd mellan mig och dem.

Jag har inte tagit bilder på dem, jag har inte facebook, Instagram eller andra sociala medier. Jag har aldrig skrivit privata meddelande till dem på något sätt.

Den enda som jag har gjort och som har misstolkats kan vara att jag sa att du är jättegullig eller snygg till en flicka. Jag sa det med en ironisk leende och med glimten i ögat. Jag hade inga sexuella avsikter med dem och jag har inte förföljt flickorna. jag ville hantera situationen på ett humoristiskt sätt. Flickorna är väldigt omotiverade att arbeta med engelskan och tyskan och försökte använda ironi för att hantera situationen. Det är nästan alltid så att de börjar klaga om att de inte gillar engelska och tyska när de börjar prata med mig.

Som jag skrev tidigare blev jag helt chockad när rektorn meddelade att jag blev anmäld. Rektorn sa att jag ska stanna hemma på torsdag och fredag samt måndag och tisdag nästa vecka tills han, jag och rektorns chef har samtalat. Jag får lön under tiden.

Hela situationen känns väldigt surrealistisk. Det är som att deltaga på en David Lynch film.

Tror ni att de avstänger mig?
Citera
2019-10-05, 14:17
Bannlyst
Varför sa du att hon var snygg?
Citera
2019-10-05, 14:18
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Szabolcs86
Hej

Jag vill berätta lite om att jag blev anmäld i skolan för sexuella trakasserier. Jag tänker berätta hur jag ser på det och hur jag upplever det. Jag blev helt chockad när rektorn har berättat för mig att jag blev anmäld för sexuella trakasserier.

Jag har inte tafsat på flickor i skolan. Jag undviker kroppskontakt med dem, eftersom det kan missuppfattas. De påstår att jag har försökt tafsa på dem i matsalen. Jag sitter nästan aldrig bredvid flickor i matsalen och när jag gör det finns det ett betydligt stort avstånd mellan mig och dem.

Jag har inte tagit bilder på dem, jag har inte facebook, Instagram eller andra sociala medier. Jag har aldrig skrivit privata meddelande till dem på något sätt.

Den enda som jag har gjort och som har misstolkats kan vara att jag sa att du är jättegullig eller snygg till en flicka. Jag sa det med en ironisk leende och med glimten i ögat. Jag hade inga sexuella avsikter med dem och jag har inte förföljt flickorna. jag ville hantera situationen på ett humoristiskt sätt. Flickorna är väldigt omotiverade att arbeta med engelskan och tyskan och försökte använda ironi för att hantera situationen. Det är nästan alltid så att de börjar klaga om att de inte gillar engelska och tyska när de börjar prata med mig.

Som jag skrev tidigare blev jag helt chockad när rektorn meddelade att jag blev anmäld. Rektorn sa att jag ska stanna hemma på torsdag och fredag samt måndag och tisdag nästa vecka tills han, jag och rektorns chef har samtalat. Jag får lön under tiden.

Hela situationen känns väldigt surrealistisk. Det är som att deltaga på en David Lynch film.

Tror ni att de avstänger mig?

Dom lär inte stänga av dig för något du fabulerat fram. Hade det här hänt på riktigt hade du såklart fått veta vad anklagelserna gällde.
Citera
2019-10-05, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badaren
Varför sa du att hon var snygg?

Hon är inte min typ. Jag sa snygg eller gullig för att ironisera med att det är väldigt irriterande när man klagar hela tiden. Jag hade inga sexuella avsikter med dem. Flickor under 18 har jag inte sex med.
Citera
2019-10-05, 14:20
Medlem
Bubba00s avatar
Om en polisutredning pågår så är det mycket möjligt att du avstängd under den tid som utredningen pågår. Motanmäl för förtal omedelbart! Detta är inte acceptabelt!
Citera
2019-10-05, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Dom lär inte stänga av dig för något du fabulerat fram. Hade det här hänt på riktigt hade du såklart fått veta vad anklagelserna gällde.

Rektorn sa att jag sa snygg och/eller gullig till dem och att jag har försökt tafsa på elever. När han sa det till mig sa jag att det är det absolut värsta anklagelsen som drabbade mig. Jag är inte den som trakasserar andra (varken sexuellt eller på andra sätt).
Senast redigerad av Szabolcs86 2019-10-05 kl. 14:24.
Citera
2019-10-05, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
Om en polisutredning pågår så är det mycket möjligt att du avstängd under den tid som utredningen pågår. Motanmäl för förtal omedelbart! Detta är inte acceptabelt!

Rektorn har inte sagt någonting om polisanmälan. Jag tänker anmäla för förtal. Jag har nämnt det till rektorn men han sa att jag ska avvakta med min anmälan tills han, hans chef och jag har pratat på tisdag nästa vecka vid kommunhuset.
Citera
2019-10-05, 14:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Szabolcs86
Hon är inte min typ. Jag sa snygg eller gullig för att ironisera med att det är väldigt irriterande när man klagar hela tiden. Jag hade inga sexuella avsikter med dem. Flickor under 18 har jag inte sex med.
Det var märklig ironi.
Citera
2019-10-05, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 191005
Ja det kan man verkligen undra.

@TS Hur gamla är barnen?

Flickor är 13, max 14 år gamla.
Citera
2019-10-05, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Badaren
Det var märklig ironi.

Det var kanske inte så lämpligt, men jag hade inga sexuella intentioner med det. Att avstänga någon bara för att man har använt ironi är absurd.
Citera
2019-10-05, 14:31
Medlem
elopis avatar
Äh men fy, hade en lärare sagt till mig att jag var snygg hade jag blivit sjukt obekväm. Oavsett hur hans ögon glimtar. Blääää.

Om det är det det gäller hoppas jag för din skull att det räcker med att du får förklara dig för tjejerna, "jag tycker inte att ni är snygga, ni är barn och era utseenden struntar jag fullkomligt i. Det var ett mycket dåligt och opassande skämt och jag förstår och är verkligen ångerfull över det obehag det har väckt i er. Det var bra gjort av er att ni sa ifrån och anmälde så jag fick en chans att förstå hur allvarligt det kan uppfattas och hur fel det kan tolkas. Jag ber om ursäkt, har fått chansen att utvecklas och lära mig av mitt misstag och hoppas att vi kan gå vidare utan några fortsatta jobbiga känslor. Behöver ni någon att prata med finns kuratorn och om något liknande skulle hända igen med mig eller någon annan vuxen så prata med xxx igen. Ni har inte gjort något fel, det är det jag som har gjort".

Och så backar du från att försöka skämta och vara rolig med unga tjejer eftersom du inte bemästrar det.
Citera
2019-10-05, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 191005
Du ska inte kalla dina elever/småtjejer för snygga, nu fick du lära dig den hårda vägen.

Nej, det ska man inte göra. Jag har använt ironi som missuppfattades. Jag tänder absolut inte på dem. Min humor är ironisk och jag använder ofta ironi. Det finns inga andra tecken på att jag har "trakasserat" flickorna. De vet inte ens vad sexuell trakasseri betyder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in