2019-10-05, 04:51
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Du menar ( hämtat från Darrartråden)

Från: Sara Darrar [mailto:darrar.sara@hotmail.com]
Skickat: den 9 oktober 2015 13:44
Till: Susanne Feinsilber
Kopia: XX; max.wadstrom@aklagare.se; nima.damidez@polisen.se; johanna.kavlemo@polisen.se;
kristina.nisell.alrenius@stockholm.se; lena.leander@brommaenskilda.se; kenneth.wielinder@brommaenskilda.se;
maria.sellberg@stockholm.se; johan.grunewald@ki.se; henry.nisell@ki.se; Registrator Solna Tingsrätt;
ralph.nisell@ki.se
Ämne: RE: SV: Offentlig försvarare
Jag inte ha nagan advocat jag forsvara mej sjalv om inte Iman i Gotheborg helpa mej jag fatt brev fran
police kalvemo jag inte tanka komma jag goma mej komma till Sverige i kvall jag i France nu mellan plan
jag aka till Akram Ayman Yasmina Chadi Besam lordag sedan jag bo i Gotheborg police Stockholm inte
leta Gotheborg jag traffa Iman prata XX braka mej Iman helpa mej bort CC hon
saga XX vara med hon inte mej jag maste ta bort hon XX Iman helpa mej bra kontact
CC snart bort MM bort barn Barn1, Barn2, Barn3 bort sedan XX vara mej barn han
vilja mej hela tiden CC MM lura XX CC inga barn XX han inte vilja ha
svart negerbarn CC police aklagare inte gora nagot jag ha ratt skriva XX han elak barn mej nu
han betala 13000 Euro inte betala 13000 Euro han fa stora problem jag sykhus XX arbeta
XX mama sisters alla jag besoka saga XX betala mej jag ha ratt pengar jag vara tyst
XX ligga mej jag underhall nu 13000 Euro manaden han betalat mej manga ar jag behova pengar till
manga saker XX alska mej vilja jag ha fina klader smyccen resa XX betala mej manga
myccet pengar manga ar han vilja mej ha bast annars han veta jag braka kusin prata XX saga nu
du betala Zahra annars nagot handa din family XX alltid betala sist nu maste XX
betala manga mander han inte betala nu stor skuld

From: sf@bfhlaw.se
To: darrar.sara@hotmail.com
Subject: SV: Offentlig försvarare
Date: Thu, 8 Oct 2015 13:38:08 +0000
Hej Sara
Tack för att du svarade mig så snabbt! Jag har givetvis full respekt för din ståndpunkt. Jag vill bara förklara för dig att
det inte har någon som helst betydelse för mitt biträde av dig att du är sunnimuslim och att jag har judiskt påbrå. Jag
måste också upplysa dig oatt det inte går att förordna en person som inte är advokat som offentlig försvarare, eller
att begära en försvarare med en viss religiös läggning.
Vill du ändå att jag begär hos tingsrätten att de ska förordna en annan försvarare till dig så göra jag givetvis det. Låt
mig veta hur du vill göra.
Med vänlig hälsning
Susanne Feinsilber
Advokat
Advokatbyrån Bratt Feinsilber Harling AB
Box 24164, SE - 104 51 Stockholm.
Besöksadress: Linnégatan 89A
Tel. 08-667 40 01 - Fax. 08-667 40 08
www.bfhlaw.se
This e-mail is confidential and may contain legally privileged information. It is intended only for the addressees. If you have received this e-mail in
error, kindly notify us immediately by telephone or e-mail and delete the message from your system.

Från: Sara Darrar [mailto:darrar.sara@hotmail.com]
Skickat: den 8 oktober 2015 14:21
Till: Susanne Feinsilber <sf@bfhlaw.se>; ismail.abuhelal@tele2.se; max.wadstrom@aklagare.se;
johanna.kavlemo@polisen.se; nima.damidez@polisen.se; info@smedslattentennis.se;
; XX <XX@karolinska.se>; johan.grunewald@ki.se;
ralph.nisell@ki.se
Ämne: RE: Offentlig försvarare
Du vara jude jag sunnimuslim jag vilja ha Ismail Abduhelal han vara sunnimuslim van till min familj anars
Gotheborgs imamen 072-0333563 han kanna manga sunniforsvar manga kontacter med sunni helpa mej
med XX oga mot oga XX jude rik manga pengar nu XX flytta Drancy jag
barn slippa XX anmalan police jag skriva judegrup forsamling XXl kand judefamily jag nu
slippa jude helpa XX hota mej

From: sf@bfhlaw.se
To: darrar.sara@hotmail.com
Subject: Offentlig försvarare
Date: Thu, 8 Oct 2015 11:21:24 +0000
Hej Sara
Jag har försökt men inte fått någon direkt kontakt med dig. Som jag förstår dina mail, som jag fått för kännedom, har
du inte förtroende för mig som advokat. Jag beklagar detta.
Om jag uppfattat det rätt så önskar du byta försvarare. Om det stämmer, så kan jag hjälpa dig att skicka en begäran
till tingsrätten om byte av försvarare.
Det är sedan tingsrätten som fattar beslut om det beviljas eller inte.
Jag vore tacksam för ditt snara besked om du vill att jag gör en sådan begäran nu.
Med vänlig hälsning
Susanne Feinsilber
Advokat
Advokatbyrån Bratt Feinsilber Harling AB
Box 24164, SE - 104 51 Stockholm.
Besöksadress: Linnégatan 89A
Tel. 08-667 40 01 - Fax. 08-667 40 08
www.bfhlaw.se
This e-mail is confidential and may contain legally privileged information. It is intended only for the addressees. If you have received this e-mail in
error, kindly notify us immediately by telephone or e-mail and delete the message from your system.

Men detta är ju sorgligt.

Är det en kulturclash? Både med "svensk" kultur och "gammal" kultur?

Och hon behöver ju helt uppenbart tolk.

Det fetade.....det är en missuppfattning av "advokaten", det gäller inte religion, det gäller kultur och semantik.

Finns det några barn, tvillingar, som MNs ex-man läkaren är far till?
Citera
2019-10-05, 04:55
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Och läser man dagboksbladet så säger SH att JL inte behöver komma utan kan höras per telefon . Men hon kommer ändå. Trots att hon inte behöver, trots att hon sagt att det är förenat med stora kostnader. Hon tillför inget, förlorar pengar och kräver inte ersättning just då.

Andra gången jag ställer frågan:

Kan det vara så att hon blivit tvingad att inställa sig av advokaten (HOLs företag), på motståndarsidan? Med hot om vite?

Annars kan jag inte se någon logisk förklaring till resten av händelserna.
Citera
2019-10-05, 05:00
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Haha du briljerar återigen i tråden, fast denna gång i dina räknekunskaper.
Fast denna gång är jag helt helt på din sida, du har bra argument för en gångs skull och motståndarsidan ligger fortf platt och förlitar sig på förtal samt fördomar.

Motståndarsidan var en rejäl generalisering må jag säga. Ser man det på det viset är det väl svårt att ta till sig någon form av fakta eller argument?

Det jag tänker på är att Karin är misstänkt av polisen för anstiftan. Det har hon varit även vid tidigare attacker och hon har verkligen motiv. Det är ju faktiskt därför hon är misstänkt av polisen.

Personer här har börjat ta fram information som polisen vetat om i flera år. Det handlar absolut inte om förtal eller fördomar.
Citera
2019-10-05, 06:03
Medlem
Vem var inne på att HOL hade blivit hotad utanför sitt hem förut, (andra gången i ordningen?) men att det bara var med mobilen!!! Utpressning! Visades det bilder där HOL var aktör i för offentligheten opassande ställningar på mobilskärmen? Vilka nu hamnat på Efternamn08s händer?
Försök till utpressning, vilket HOL bryskt viftade åt sidan!?

Citat:
Fick ut lite allt möjligt men vissa saker är så sexuellt grova så de kan jag inte lägga ut. Nakna snippor, prostituerade och penisar på de inblandade som det runkas med ansikten. Usch groteskt vad detta gäng håller på med.
Citera
2019-10-05, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Vem var inne på att HOL hade blivit hotad utanför sitt hem förut, (andra gången i ordningen?) men att det bara var med mobilen!!! Utpressning! Visades det bilder där HOL var aktör i för offentligheten opassande ställningar på mobilskärmen? Vilka nu hamnat på Efternamn08s händer?
Försök till utpressning, vilket HOL bryskt viftade åt sidan!?
Det stod i tidningen att två män närmat sig HOL i trapphuset. De hade hållt fram en mobiltelefon och HOL anat oråd och knuffat undan en av männen för att fly därifrån. De sprang efter HOL och misshandlade honom när de kom ikapp.
Citera
2019-10-05, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Han är definitivt inte ny på jobbet när Karin vill ha hans hjälp aug 2013.
Från Linkedin. september 2000 – januari 2014 13 år 5 månader Internutredning
Kjell Fahlgren verkar vara hennes vän.

Det här STINKER!!!

Organisationer
Munskänkarna
Medlem
Börjar oktober 2012
https://www.munskankarna.se/sv/start/

Jag klippte i ditt citat för att lyfta vad jag svarar på.

Munskänkarna - hade inte KL luktat vin vid någon händelse i en dom? Kanske testat lite hemma hos Fahlgren?
Citera
2019-10-05, 08:28
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Och om någon undrar över fules frånvaro så beror det på avstängning.

(FB) henrikdenfule - KFK

Sorry alla fule-lovers där ute. Han blev inte bortskrämd.

2.02. Kvalitet framför kvantitet (KFK)
Medlemmar som motarbetar den fria debatten i forumet, genom att systematiskt publicera inlägg med för låg kvalitet eller bristande debattunderlag, blir avstängda eller bannlysta.

Jag har efter intern diskussion valt att återkalla avstängningen.
#henrikdenfule är inte längre avstängd som KFK.
De inlägg som raderades iom avstängningen har också återställts.

admin
Citera
2019-10-05, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag har efter intern diskussion valt att återkalla avstängningen.
#henrikdenfule är inte längre avstängd som KFK.
De inlägg som raderades iom avstängningen har också återställts.

admin

Jag har läst sammanställningen om KL i början av tråden och den verkar bra
Kan någon länka mammans testamente?
Citera
2019-10-05, 08:45
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Mej istället för mig, dej istället för dig.

Ja vem gynnas? Antingen så har någon/några haft väldigt kul hemma på studentrummet eller så är det en aktör med koppling till skjutningen som är inne och ”finjusterar” lite.

I brist på info och resultat från myndigheter så är det sånt här vi får spåna kring.

Fulis använder sig konsekvent av "mej" i stället för "mig" och det sticker inte ut speciellt mycket. Det är många som väljer den varianten idag. Det intressanta är att Fulis skriver "de", vilket gissningsvis bara en minoritet av dagens svenskar under 50 behärskar (då det ofta blir "dom sa" eller "dem sa").
Senast redigerad av farbror Sven 2019-10-05 kl. 09:12.
Citera
2019-10-05, 09:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Men detta är ju sorgligt.

Är det en kulturclash? Både med "svensk" kultur och "gammal" kultur?

Och hon behöver ju helt uppenbart tolk.

Det fetade.....det är en missuppfattning av "advokaten", det gäller inte religion, det gäller kultur och semantik.

Finns det några barn, tvillingar, som MNs ex-man läkaren är far till?
Jag håller verkligen med dig om att det är sorgligt. Hade nog inte valt just det ordet själv, men det är ett passande uttryck. Att vi släpper in idioter som den där rubbade muselmanska häxan i landet och att hon tillåts härja som hon gjort hade jag nog kallat skamligt eller patetiskt, men sorgligt är faktiskt ett passande ord.

Det är beklämmande att se hur samhället slösar resurser på en sådan parasit, men jag förstår inte riktigt vad detta har med mordförsöket att göra? Kan du utveckla sambandet? Jag får inte in negerhäxan i varken händelseförloppet kring överfallet på HOL eller att hon har någon relevans varken för Karins motiv eller för att Karin gav uppdraget att mörda HOL till FO.
Citera
2019-10-05, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
Fulis använder sig konsekvent av "mej" i stället för "mig" och det sticker inte ut speciellt mycket. Det är många som väljer den varianten idag. Det intressanta är att Fulis skriver "de", vilket gissningsvis bara en minoritet av dagens svenskar behärskar (då det ofta blir "dom sa" eller "dem sa").

Sorry glömde utveckla mej och dej ser jag.

Fulen skriver konsekvent mej och dej ja.

FO däremot skriver mig och dig.

Se länk med sms från FO till JL:

https://minfil.com/9630Ff7ene/C427E851-E543-4EBE-9B20-89E2C88228B1_jpeg

Jag har kollat andra sms och där använder FO också endast dig och mig.

Så vad ska vi då tro om Fulens inlägg?
Senast redigerad av Avel 2019-10-05 kl. 09:10.
Citera
2019-10-05, 09:07
Medlem
Finns det uppgifter/fakta i tråden om att HOL borde ha känt igen FO där i trapphuset? Om det nu var FO som var där. Tycker mig ha läst det någonstans.

Hoppas fulis kommer med lite nya inspel i tråden....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in