Citat:
Du menar ( hämtat från Darrartråden)
Från: Sara Darrar [mailto:darrar.sara@hotmail.com]
Skickat: den 9 oktober 2015 13:44
Till: Susanne Feinsilber
Kopia: XX; max.wadstrom@aklagare.se; nima.damidez@polisen.se; johanna.kavlemo@polisen.se;
kristina.nisell.alrenius@stockholm.se; lena.leander@brommaenskilda.se; kenneth.wielinder@brommaenskilda.se;
maria.sellberg@stockholm.se; johan.grunewald@ki.se; henry.nisell@ki.se; Registrator Solna Tingsrätt;
ralph.nisell@ki.se
Ämne: RE: SV: Offentlig försvarare
Jag inte ha nagan advocat jag forsvara mej sjalv om inte Iman i Gotheborg helpa mej jag fatt brev fran
police kalvemo jag inte tanka komma jag goma mej komma till Sverige i kvall jag i France nu mellan plan
jag aka till Akram Ayman Yasmina Chadi Besam lordag sedan jag bo i Gotheborg police Stockholm inte
leta Gotheborg jag traffa Iman prata XX braka mej Iman helpa mej bort CC hon
saga XX vara med hon inte mej jag maste ta bort hon XX Iman helpa mej bra kontact
CC snart bort MM bort barn Barn1, Barn2, Barn3 bort sedan XX vara mej barn han
vilja mej hela tiden CC MM lura XX CC inga barn XX han inte vilja ha
svart negerbarn CC police aklagare inte gora nagot jag ha ratt skriva XX han elak barn mej nu
han betala 13000 Euro inte betala 13000 Euro han fa stora problem jag sykhus XX arbeta
XX mama sisters alla jag besoka saga XX betala mej jag ha ratt pengar jag vara tyst
XX ligga mej jag underhall nu 13000 Euro manaden han betalat mej manga ar jag behova pengar till
manga saker XX alska mej vilja jag ha fina klader smyccen resa XX betala mej manga
myccet pengar manga ar han vilja mej ha bast annars han veta jag braka kusin prata XX saga nu
du betala Zahra annars nagot handa din family XX alltid betala sist nu maste XX
betala manga mander han inte betala nu stor skuld
From: sf@bfhlaw.se
To: darrar.sara@hotmail.com
Subject: SV: Offentlig försvarare
Date: Thu, 8 Oct 2015 13:38:08 +0000
Hej Sara
Tack för att du svarade mig så snabbt! Jag har givetvis full respekt för din ståndpunkt. Jag vill bara förklara för dig att
det inte har någon som helst betydelse för mitt biträde av dig att du är sunnimuslim och att jag har judiskt påbrå. Jag
måste också upplysa dig oatt det inte går att förordna en person som inte är advokat som offentlig försvarare, eller
att begära en försvarare med en viss religiös läggning.
Vill du ändå att jag begär hos tingsrätten att de ska förordna en annan försvarare till dig så göra jag givetvis det. Låt
mig veta hur du vill göra.
Med vänlig hälsning
Susanne Feinsilber
Advokat
Advokatbyrån Bratt Feinsilber Harling AB
Box 24164, SE - 104 51 Stockholm.
Besöksadress: Linnégatan 89A
Tel. 08-667 40 01 - Fax. 08-667 40 08
www.bfhlaw.se
This e-mail is confidential and may contain legally privileged information. It is intended only for the addressees. If you have received this e-mail in
error, kindly notify us immediately by telephone or e-mail and delete the message from your system.
Skickat: den 8 oktober 2015 14:21
Till: Susanne Feinsilber <sf@bfhlaw.se>; ismail.abuhelal@tele2.se; max.wadstrom@aklagare.se;
johanna.kavlemo@polisen.se; nima.damidez@polisen.se; info@smedslattentennis.se;
; XX <XX@karolinska.se>; johan.grunewald@ki.se;
ralph.nisell@ki.se
Ämne: RE: Offentlig försvarare
Du vara jude jag sunnimuslim jag vilja ha Ismail Abduhelal han vara sunnimuslim van till min familj anars
Gotheborgs imamen 072-0333563 han kanna manga sunniforsvar manga kontacter med sunni helpa mej
med XX oga mot oga XX jude rik manga pengar nu XX flytta Drancy jag
barn slippa XX anmalan police jag skriva judegrup forsamling XXl kand judefamily jag nu
slippa jude helpa XX hota mej
Subject: Offentlig försvarare
Date: Thu, 8 Oct 2015 11:21:24 +0000
Hej Sara
Jag har försökt men inte fått någon direkt kontakt med dig. Som jag förstår dina mail, som jag fått för kännedom, har
du inte förtroende för mig som advokat. Jag beklagar detta.
Om jag uppfattat det rätt så önskar du byta försvarare. Om det stämmer, så kan jag hjälpa dig att skicka en begäran
till tingsrätten om byte av försvarare.
Det är sedan tingsrätten som fattar beslut om det beviljas eller inte.
Jag vore tacksam för ditt snara besked om du vill att jag gör en sådan begäran nu.
Med vänlig hälsning
Susanne Feinsilber
Advokat
www.bfhlaw.se
This e-mail is confidential and may contain legally privileged information. It is intended only for the addressees. If you have received this e-mail in
error, kindly notify us immediately by telephone or e-mail and delete the message from your system.
Skickat: den 9 oktober 2015 13:44
Till: Susanne Feinsilber
Kopia: XX; max.wadstrom@aklagare.se; nima.damidez@polisen.se; johanna.kavlemo@polisen.se;
kristina.nisell.alrenius@stockholm.se; lena.leander@brommaenskilda.se; kenneth.wielinder@brommaenskilda.se;
maria.sellberg@stockholm.se; johan.grunewald@ki.se; henry.nisell@ki.se; Registrator Solna Tingsrätt;
ralph.nisell@ki.se
Ämne: RE: SV: Offentlig försvarare
Jag inte ha nagan advocat jag forsvara mej sjalv om inte Iman i Gotheborg helpa mej jag fatt brev fran
police kalvemo jag inte tanka komma jag goma mej komma till Sverige i kvall jag i France nu mellan plan
jag aka till Akram Ayman Yasmina Chadi Besam lordag sedan jag bo i Gotheborg police Stockholm inte
leta Gotheborg jag traffa Iman prata XX braka mej Iman helpa mej bort CC hon
saga XX vara med hon inte mej jag maste ta bort hon XX Iman helpa mej bra kontact
CC snart bort MM bort barn Barn1, Barn2, Barn3 bort sedan XX vara mej barn han
vilja mej hela tiden CC MM lura XX CC inga barn XX han inte vilja ha
svart negerbarn CC police aklagare inte gora nagot jag ha ratt skriva XX han elak barn mej nu
han betala 13000 Euro inte betala 13000 Euro han fa stora problem jag sykhus XX arbeta
XX mama sisters alla jag besoka saga XX betala mej jag ha ratt pengar jag vara tyst
XX ligga mej jag underhall nu 13000 Euro manaden han betalat mej manga ar jag behova pengar till
manga saker XX alska mej vilja jag ha fina klader smyccen resa XX betala mej manga
myccet pengar manga ar han vilja mej ha bast annars han veta jag braka kusin prata XX saga nu
du betala Zahra annars nagot handa din family XX alltid betala sist nu maste XX
betala manga mander han inte betala nu stor skuld
Subject: SV: Offentlig försvarare
Date: Thu, 8 Oct 2015 13:38:08 +0000
Hej Sara
Tack för att du svarade mig så snabbt! Jag har givetvis full respekt för din ståndpunkt. Jag vill bara förklara för dig att
det inte har någon som helst betydelse för mitt biträde av dig att du är sunnimuslim och att jag har judiskt påbrå. Jag
måste också upplysa dig oatt det inte går att förordna en person som inte är advokat som offentlig försvarare, eller
att begära en försvarare med en viss religiös läggning.
Vill du ändå att jag begär hos tingsrätten att de ska förordna en annan försvarare till dig så göra jag givetvis det. Låt
mig veta hur du vill göra.
Med vänlig hälsning
Susanne Feinsilber
Advokat
www.bfhlaw.se
Skickat: den 8 oktober 2015 14:21
Till: Susanne Feinsilber <sf@bfhlaw.se>; ismail.abuhelal@tele2.se; max.wadstrom@aklagare.se;
johanna.kavlemo@polisen.se; nima.damidez@polisen.se; info@smedslattentennis.se;
; XX <XX@karolinska.se>; johan.grunewald@ki.se;
ralph.nisell@ki.se
Ämne: RE: Offentlig försvarare
Du vara jude jag sunnimuslim jag vilja ha Ismail Abduhelal han vara sunnimuslim van till min familj anars
Gotheborgs imamen 072-0333563 han kanna manga sunniforsvar manga kontacter med sunni helpa mej
med XX oga mot oga XX jude rik manga pengar nu XX flytta Drancy jag
barn slippa XX anmalan police jag skriva judegrup forsamling XXl kand judefamily jag nu
slippa jude helpa XX hota mej
Subject: Offentlig försvarare
Date: Thu, 8 Oct 2015 11:21:24 +0000
Hej Sara
Jag har försökt men inte fått någon direkt kontakt med dig. Som jag förstår dina mail, som jag fått för kännedom, har
du inte förtroende för mig som advokat. Jag beklagar detta.
Om jag uppfattat det rätt så önskar du byta försvarare. Om det stämmer, så kan jag hjälpa dig att skicka en begäran
till tingsrätten om byte av försvarare.
Det är sedan tingsrätten som fattar beslut om det beviljas eller inte.
Jag vore tacksam för ditt snara besked om du vill att jag gör en sådan begäran nu.
Med vänlig hälsning
Susanne Feinsilber
Advokat
www.bfhlaw.se
Men detta är ju sorgligt.
Är det en kulturclash? Både med "svensk" kultur och "gammal" kultur?
Och hon behöver ju helt uppenbart tolk.
Det fetade.....det är en missuppfattning av "advokaten", det gäller inte religion, det gäller kultur och semantik.
Finns det några barn, tvillingar, som MNs ex-man läkaren är far till?