2019-10-04, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmudgeO
Det är en relativt stor apparat att dra runt ett bolag med omsättning över 50miljoner. Ställer helt andra krav på back-Office.

Så jo, för att vara så inkompetenta är det en bedrift som likväl kan likställas med tur etc.

Den ekonomiska kalkylen och det kommersiella är en helt annat diskussion. Det är det inte ens nära att vara bra.

Vi kanske skall sluta komma med djupa företagsanalyser när man knappt fick G på samhällskunskapen i högstadiet!

Fast man kan nog tänka sig att att fulfillment och allt praktiskt sköts av någon extern part, därav de dåliga marginalerna. Det enda Bella och hennes team gör är nog PR.
Citera
2019-10-04, 14:53
Avstängd
Tydligen nära att konka enligt DN.
Citera
2019-10-04, 14:54
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Va er du helt sjuk? Isabelle kommer lyckas i usa med göteborgaren parnevik eller larmag thats fact
Lyckas i USA? Den satsningen ar ju nedlagd Hur ska det gå till då menar du? Hur ska trenden brytas?
Ditt älsknings-bolag är ju konkursfärdigt nu, kapitalet täcker inte årets forlust
Och det är inte första konkursen
Alla konkursade och nedlagda bolag finns på allabolag.se, alla som klickar på din bolags-historik ser det, och lägger man till alla konkursade projekt så är ju listan fem gånger längre
Gör klart gymnasiet, skaffa en fil. kand., jobba pa en etablerad firma fem ar, skaffa en MBA, jobba fem ar till
Da ska jag tro pa dig, och hjälpa dig med cash
Senast redigerad av qutm 2019-10-04 kl. 15:00.
Citera
2019-10-04, 14:57
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Bra inlägg!
Bellsan intresserar mig eftersom hon säger mycket om vår samtid. Intåget av de sociala medierna passar människor som hon perfekt. De suddar ut gränsen mellan verklighet och dikt. Om något är sant eller inte saknar betydelse; det enda som är viktigt är hur det ser ut.
Margaux Dietz gifte sig i våras under buller och bång. Det var Ebba Busch Thor som vigde paret.
Härom veckan kom det fram att EBT inte har någon vigselrätt och att paret inte gift sig öht. Allt var fejk.
Inga problem enligt MD: hon och sambon känner att de gift sig och då är de gifta oavsett vad andra säger.
Victor Müller är ett annat exempel. Han skulle rädda SAAB men lämnade förödelse efter sig. Själv lever han vidare som om inget hänt.
Exemplen är många. Tyvärr.

Jag reagerade på hur Bellsan blandar ihop sina bolag till en enda röra när hon skriver om dem.
VD:n som hon nämner leder Löwengrip Invest AB. Var finns VD:n för kladdbolaget, Löwengrip Beauty AB?
Bellsan är inte ensam ägare till allt. Jag kan tänka mig att det gjorts en hel del märkliga transaktioner och att det finns en del att gräva i för revisorerna.
Jag har sagt det många gånger tidigare och jag säger det igen: Bellsan lajvar medelålders affärskvinna. Hon har inte en susning om hur man driver företag.
Väl sammanfattat! Hela den här influenserbubblan, där även systrarna Widell Schulman ingår, påminner mycket om IT-bubblan i början av 00-talet där ”sköna snubbar” på Spray, Icon och Framfab lajvade företagare, hypades i media och lyckades locka till sig en massa blinda investerare. Av historien har vi inte lärt oss någonting tydligen.
Citera
2019-10-04, 14:58
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Man arbetar med känsliga hudvårdprodukter, har domar emot sig hos marknadsdomstolen och kundtjänsten har inte tagit kundernas klagomål på allvar
På toppen av det så kommer att varumärkets ledstjärnas guldfärgade aura har ifrågasatts av Expressen som har en enorm genomslagskraft
Ett bolags värde påverkas av ansökningar till Kronofogden, nya eller gamla, oavsett om aktierna är noterade eller inte
Antag till exempel att skandalerna, huvudsakligen vad som redovisats i Expressen, leder till en överbelastad kundtjänst som inte hinner ta kundernas klagomal på allvar, fler anmälningar till Kronofogden och domar hos marknadsdomstolen och att själva varumärkets glans har falnat, vilket påverkar värderingen negativt, då har till exempel Pingis men tydligen också externa investerare förlorat kanske 50 till 100 miljoner kronor
Antag att det fanns en ackrediterad värdering av ett tillväxtbolag på säg 200 miljoner kronor ifrån 2018 (det kan ha varit 400 miljoner), men att det förra tillväxtbolagets försäljning nu sjunker istället och att skandalbolaget nu är värt 50 miljoner kronor istället, då kan kanske övriga aktieägare anse att Isabella har orsakat en skada på 150 till 350 miljoner kronor och utnyttja det som kommit fram i Expressen och stämma Isabella så att hon tex förlorar sin andel och villa m.m.
Ansökningar hos Kronofogden skulle kunna bli en viktig del i det, men skandalen i Expressen, domar hos marknadsdomstolen, klagomål på kundtjänsten och missnöjda distributörer och återforsäljare pekar på ett större problem och på att det kan bli en strid dar man peka ut varandra som ansvariga
Ja, det var det ryktet jag hörde: det pågår en strid inom kladdbolaget där alla försöker rädda sitt eget skinn.

Citat:
Vid tapp av 40% av omsättingen 2019 så kanske konkurs redan i år eller senast nästa år
Kostnaderna minskar inte lika snabbt som intäkterna, marginalen var låg så sälj-raset slår direkt på resultatet
Vinsten 2018 var inte stor och man var varken kostnadsmedveten och gniden eller sparade, så kapitalet täcker nog inte årets förlust
Man kan inte hoppas på kapitaltillskott när man så resolut gått från tillväxt-bolag till skandalbolag så snabbt
Det verkar gå ett år snabbare än jag trodde
Min gissning är att hela Bellsans imperium är illa ute. Hon är pank och har senaste månaderna levt ur hand i mun.
Frågan är väl om Sugardaddy kommer att rycka in och rädda huset etc för hennes barns skull?

Vad händer med hennes välgörenhetsstiftelse och dito middag senare den här månaden?

Citat:
I denna trad sager vi get fotton molgan mm
Äsch, bry dig inte om de där som helt plötsligt dyker upp i tråden och är kränkta.
Okvädningsord är det enda de har att komma med.
Citera
2019-10-04, 15:01
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Fast man kan nog tänka sig att att fulfillment och allt praktiskt sköts av någon extern part, därav de dåliga marginalerna. Det enda Bella och hennes team gör är nog PR.
Så är det garanterat. Men klantigt att satsa på global försäljning och använda sig av ett svenskt fullfillmentcenter och betala sinnessjuka portopriser. Det borde de ha kollat upp innan de skickade hårsprejer till Australien för 1000 spänn (enligt hennes blogg, om det nu stämmer)
Citera
2019-10-04, 15:08
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Väl sammanfattat! Hela den här influenserbubblan, där även systrarna Widell Schulman ingår, påminner mycket om IT-bubblan i början av 00-talet där ”sköna snubbar” på Spray, Icon och Framfab lajvade företagare, hypades i media och lyckades locka till sig en massa blinda investerare. Av historien har vi inte lärt oss någonting tydligen.
Tack!
Jag minns Den Nya Ekonomin
Kajsa Leander från Boo.com är numera äppelodlare i Småland (sic!)

Influencers är en del av något större och långt mer farligt; det är samma mekanismer som ledde fram till att Donald Trump blev USA:s president och britterna röstade för Brexit.

När det gäller Bellsan får vi väl hoppas att Sugardaddy blir hennes trygga hamn. Hon behöver en stabil, äldre man.
Det bästa för henne vore nog om hon helt lämnade de sociala medierna bakom sig och blev äppelodlare.
Eller getherde (förlåt )
Citera
2019-10-04, 15:08
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Den poolen funkar ej som en bilpool

Det var ett exempel för att du/ni skall förstå.

Korrekt benämning är " Fractional jet ownership"

eller get om du så vill
Citera
2019-10-04, 15:10
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
I denna trad sager vi get fotton hajen molgan bellsan mm

Som vi old-timers på fb säger: facts before fiction. Jag vet.
Åk ut själv till Grafair terminalen på Bromma och försök få fotton på kändisar.
Til lykke
Citera
2019-10-04, 15:30
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Tydligen nära att konka enligt DN.

Nja, hon/styrelsen borde väl snarare upprätta en kontrollbalansräkning för att säkerställa
att dom inte blir personligt betalningsskyldiga om det blir en konkurs.

Håll koll på om styrelsemedlemmar hoppar av eller byte av revisor.
Citera
2019-10-04, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Som vi old-timers på fb säger: facts before fiction. Jag vet.
Åk ut själv till Grafair terminalen på Bromma och försök få fotton på kändisar.
Til lykke

”Til lykke” betyder grattis.
Citera
2019-10-04, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Ja, det var det ryktet jag hörde: det pågår en strid inom kladdbolaget där alla försöker rädda sitt eget skinn.

Min gissning är att hela Bellsans imperium är illa ute. Hon är pank och har senaste månaderna levt ur hand i mun.
Frågan är väl om Sugardaddy kommer att rycka in och rädda huset etc för hennes barns skull?

Vad händer med hennes välgörenhetsstiftelse och dito middag senare den här månaden?

Äsch, bry dig inte om de där som helt plötsligt dyker upp i tråden och är kränkta.
Okvädningsord är det enda de har att komma med.

Varför i hela friden skulle han rädda huset för hennes barns skull? De går ingen nöd på dem utan en 30 miljoner kronors villa. Herregud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in