2019-10-04, 10:55
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Aha, jag förstår.

Men" dina vetenskapliga påståenden" utan källor, att det är möjligt att på millisekunder och på 20 m avstånd kunna se skillnad på ett riktigt vapen och en fullt verklighetstrogen replika är en sanning som ej kan ifrågasättas, för du gjorde ju minsann lumpen i början på 80 talet (som latrintömmare eller nått får man förmoda).

Att poliser inte skall behöva gå fram till någon och granska vapen som riktas mot dom, för att sådana som du kan känna dig kränkt för att gärningsmannens begåvningsnivå till äventyrs är i paritet med din (då du inte heller förstår det olämpliga och rent livsfarliga i att peka på folk med saker som liknar vapen) , är ingen åsikt jag är direkt ensam om. Den stöds inte bara av allmänheten, utan också utav svensk lagstiftning, det som kallas nödvärn.

Inte en enda polis jag träffat skäms, inte en enda polis håller med dig. Idag firas den friande domen, iaf här på detta lokalpolisområde(som är en utav dom större).

Dyk förbi vetja, kanske får du en bit tårta och en kopp kaffe.

Frågor på det?
Att ha varit med om skarpa situationer är ju en fördel om man skall diskutera denna typ av ärenden på allvar och inte bara tycka som du gör.
Att du är en låtsas polis som Pappi Raul förstår alla utom du själv.
Även om man blir utsatt för att någon några siktar riktar äkta skarpladdade vapen mot en finns det ingen absolut regel inom polisen eller för den del militären att man automatiskt drar och avfyrar sitt eget vapen och till och med tömmer magasinet. Det tyder på att man inte kan avläsa digniteten allvaret i vad som pågår och då är man klart olämplig i att vara polis där man hamnar i skarpa situationer förr eller senare, vilket Svenska soldater med gör om dom är i utländsk tjänst och inte bara har gjort lumpen vilket jag betvivlar att du gjort möjligen i så fall som latrindykar aspirant på något inf reg.
Citera
2019-10-04, 10:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
[De skall ha utbildning i att bedöma hotfulla situationer precis som de skall ha utbildning i att bedöma en rad händelseförlopp.

Har man utbildning som säger att det inte är hot att få vapen riktat mot sig, då har man i Sanning en utbildning som är unik, dock inte särskilt användbar i skarpa situationer, omskolning till diskare eller "besticksorterare"... Sådana jobb som kåkfarare endast brukar kunna få är nog lämpligare.

Citat:
erfarenhet av skarpa lägen öhhhh blöööö*lite svammel om polisens ammunition speer godl dot*

Dom enda skarpa erfarenheter du har är från dom på kåken, toaletten vid ev dålig mage, samt dom otaliga gånger du hamnat i fyllecell. Försök inte lura någon något annat.
Citera
2019-10-04, 11:04
Bannlyst
Citat:
]Även om man blir utsatt för att någon några siktar riktar äkta skarpladdade vapen mot en finns det ingen absolut regel inom polisen eller för den del militären att man automatiskt drar och avfyrar sitt eget vapen och till och med tömmer magasinet.

Riktar någon vapen mot en agerar man direkt, man tar antingen skydd eller skjuter, begriper man inte varför saknar man nog inte bara all kunskap om dylika situationer utan är av allt att döma lite dum i huvudet också.

Jo polisen är lärd att man skjuter direkt i bålen om någon riktar vapen mot en, om man inte kan ta skydd då(vilket man inte kunde här).

Så enkelt är det.

Citat:
Det tyder på att man inte kan avläsa digniteten allvaret i vad som pågår och då är man klart

Begriper man inte digniteten i det allvar som är då någon riktar vapen mot en så skall man hålla sig låååååångt borta från allt som ens liknar vapen och endast ägna sig åt det vapen man har mellan benen

Citat:
Svenska soldater med gör om dom är i utländsk tjänst och inte bara har gjort lumpen vilket jag betvivlar att du gjort möjligen i så fall som latrindykar aspirant på något inf reg.

Jodå, men det var tjugo år sedan, jag utbildades dock inte till att vara solskydd åt mina stridskamrater som du verkar ha gjort, om vi nu skulle låtsas att ditt svammel stämner
Citera
2019-10-04, 11:25
Medlem
antoneriks avatar
Känns inte bra att dessa killar och tjejer ska fortsätta patrullera våra gator och torg i en blå uniform. Det kan inte finnas någon frisk människa som tyckte dom gjorde ett bra jobb den dagen.
Citera
2019-10-04, 11:27
Medlem
Knullkungens avatar
https://www.dagensjuridik.se/aktuella-rattsfall/m-politiker-vill-ha-forbud-mot-leksaksvapen/

"Stoppa alla leksaksvapen som ser realistiska ut, föreslår riksdagsledamoten Katarina Brännström (M).
”Rimligt att se över ett förbud”, skriver hon i en ny motion.

Utgångspunkten i Kerstin Brännströms motion är 20-årige Eric Torells död i Stockholm förra sommaren. Torell, som hade Downs syndrom, bar på ett leksaksvapen. Poliserna öppnade eld, i tron att det var ett riktigt vapen."
Citera
2019-10-04, 11:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Känns inte bra att dessa killar och tjejer ska fortsätta patrullera våra gator och torg i en blå uniform. Det kan inte finnas någon frisk människa som tyckte dom gjorde ett bra jobb den dagen.

Möjligen dom kan få öva sig lite i strategiskt tänk så dom agerar mera resolut och mindre panikartat om ny sådan situation skulle uppstå.

Inom kåren har dessa tre starkt stöd och är varmt välkomna tillbaka till yttre tjänst, ska personligen skaka hand med dom faktiskt då tillfälle ges

Allmänheten vill alltjämt att polisen skall kunna ingripa och försvara sig då beväpnade idioter ränner runt på stan. Däremot är det nog få friska personer som tror motsatsen.
Citera
2019-10-04, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.dagensjuridik.se/aktuella-rattsfall/m-politiker-vill-ha-forbud-mot-leksaksvapen/

"Stoppa alla leksaksvapen som ser realistiska ut, föreslår riksdagsledamoten Katarina Brännström (M).
”Rimligt att se över ett förbud”, skriver hon i en ny motion.

Utgångspunkten i Kerstin Brännströms motion är 20-årige Eric Torells död i Stockholm förra sommaren. Torell, som hade Downs syndrom, bar på ett leksaksvapen. Poliserna öppnade eld, i tron att det var ett riktigt vapen."

En politisk fråga jag tycker är viktigare är hur man håller reda på bla sådana som Eric då dom anhöriga inte klarar det.

Kanske dags att man öppnar" dygnet runt förvaringar "igen där dessa individer hålls bakom lås och bom, och kontroll?

Det kanske främst inre rör utvecklingsst8i största allmänhet, finns många andra psykfall som är risk för både allmänheten och sig själva om dom inte är under konstant tillsyn, individer som garanterat hade mått BÄTTRE av att sitta på en institution
Citera
2019-10-04, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Stor skillnad på dessa fall som sagt.

Polisen i USA var en virrpanna, det var inte poliserna i mongot Erics fall.

Polisen i Erics fall var ett gäng amatörer ala kling och klang... inkompetent handlade helt enkelt, om man väljer att klappa händerna åt självmål får stå för var och en... Pinsam insats och inte nog med det så lär de undersöka så att inte en av de manliga poliserna har kromosom avvikelser, han ser ju ut som tagen från valfritt gruppboende.. Ful och värdelös skytt, kanske jobb på samhall eller i skolans bibliotek hade passat denne bättre...
Citera
2019-10-04, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Det blev som jag tänkte mig från början. Åklagaren la upp målet så att det skulle bli friande dom. Han hade nog velat strunta i åtalet men det hade sett för korrupt ut. Ruttet.
Slutsats: avskaffa svensk polis. Dom är inte längre kapabla att tillförsäkra folk skydd mot kriminella, att ingripa och utreda rättssäkert.
Dessutom är dom klart korrumperade - låter bli att ta upp anmälningar och skyddar på så sätt sina vänner som råkat bli anmälda för brott!

Glöm för all del aldrig socialfallet Osmo Vallo - hur många korrumperade var inblandade, efter dödandet av honom? Tusen stycken, eller?
Citera
2019-10-04, 12:04
Medlem
Citat:
Du har inte gjort värnplikten du vet inte vad ett vapen är och vad som händer när man avlossar det.
Dina kunskaper i konsten att skriva kan vi lämna därhän.
Att du är en incel har du visat för länge sedan, lille gossen som aldrig fick komma till.
Det leder till en bitterhet och en motvilja mot allt , du är till och med avundsjuk på Erik.
Att just Erik fick så många som visade honom sitt stöd och kärlek.
Du är bara så himla ensam med en full pung som aldrig fick komma i en kvinna.
Köp dig en polis t-shirt och lek som Pappi Raul gjorde och med en knallpulver picka doll.

Han är en sexistisk förundersökningsledare, slå hål på den du!!!
Citera
2019-10-04, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Om jag står på skjutbanan och någon kommer fram och siktar ett plastvapen mot mig, så får den personen smaka bly. Det går inte att på avstånd se om det svarta plastvapnet är en leksak eller en softair eller ett skarpt vapen. (Tro mig, jag är licensierad vapenkontrollant.) Jag skulle dock endast behövt ett skott, inte 27. Men det är inte polisernas fel att de får för lite vapenträning.

Finns ju de i tråden som är stolta över träffprocenten, tills de själva hamnar i skottlinjen eller att de själva blir drabbade...
Citera
2019-10-04, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik

Jo 23 skott är väl inget, ett axelryck samtidigt som kulorna viner genom fasaden... Helt okej resultat, we move!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in