2019-10-04, 09:49
Medlem
Tragiskt att vi har så rädda poliser så de ser ett leksaks vapen för riktigt och pepprar en utvecklingsstörd i princip, vad är oddsen att det skulle vara en skarp situation liksom?

Här har polisen vägrat kroppskameror sedan 2013 då det först fördes på tal i regeringen och det gör endast att det inte går att döma Polis till ansvar.

Tragiskt, bedrövligt och livsfarligt för alla barn/utvecklingsstörda som är därute och leker cowboys och indian som ungar gjort i alla tider när dagens hispiga Poliser har så fruktansvärt dåligt omdöme.
Citera
2019-10-04, 10:10
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag begriper inte din hätska kritik av alla som inser att det här inte var Stockholmspolisens stoltaste stund. Men tänk så här:

När röken lägger sig, och det visar sig att "Stockholms finest" har skjutit en handikappad ung man med ett plastvapen, skall man då rycka på axlarna och tycka att "sån't händer" eller skall man (precis som vanligt, som du hade känt till om du skjutit någon i tjänsten) pröva saken noga internt och sedan lägga fram det hela för granskning ?

Det är ju precis det man gjort.. man har provat, granskat och utrett saken grundligt.
Inget fel har begåtts.
Två av poliserna skötte sig exemplariskt, den tredje fick eldpanik.
Olämpligt men inget felaktigt. Hon upplevde ett överhängande dödshot. De flesta i denna tråden hade fått samma form av panik, även om självinsikten och erkännandegraden sviktar betänkligt.
Citera
2019-10-04, 10:17
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Det är ju precis det man gjort.. man har provat, granskat och utrett saken grundligt.
Inget fel har begåtts.
Två av poliserna skötte sig exemplariskt, den tredje fick eldpanik.
Olämpligt men inget felaktigt. Hon upplevde ett överhängande dödshot. De flesta i denna tråden hade fått samma form av panik, även om självinsikten och erkännandegraden sviktar betänkligt.
Olämpligt.
Olämpligt att döda en annan människa hon ja just det hon fick eldpanik.
Läs vad du själv skriver.
Erik är död på grund av det du skriver här ovan.
Är det olämpligt?
Frågar sig vän av ordning.
Vad du och dina gelikar på denna här tråden håller på med är på samma nivå, fast som tur är så är det här bara skriftligt.
Din tes om att det är olämpligt är i allra högsta grad olämplig.
För en vanlig normal människa så ter sig dina inlägg som om de kom från någon som verkligen har en funktionsvariation.
Erik blev dödad av ett gäng dårar, som i skydd av sin uniform kom undan.
Det gör i princip alla dårar i uniform som begår grova brott.
Kapten klänning kom lindrigt undan.
Citera
2019-10-04, 10:22
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Olämpligt.
Olämpligt att döda en annan människa hon ja just det hon fick eldpanik.
Läs vad du själv skriver.
Erik är död på grund av det du skriver här ovan.
Är det olämpligt?
Frågar sig vän av ordning.
Vad du och dina gelikar på denna här tråden håller på med är på samma nivå, fast som tur är så är det här bara skriftligt.
Din tes om att det är olämpligt är i allra högsta grad olämplig.
För en vanlig normal människa så ter sig dina inlägg som om de kom från någon som verkligen har en funktionsvariation.
Erik blev dödad av ett gäng dårar, som i skydd av sin uniform kom undan.
Det gör i princip alla dårar i uniform som begår grova brott.
Kapten klänning kom lindrigt undan.

Tingsrätten håller med mig, de flesta intellektuellt bevandrade personer håller med mig.
Tror inte riktigt du har förstått sitationen som de tre poliserna befann sig i.
Det fanns inget alternativ att agera annorlunda.

Hade du själv nonchalerat träning och taktik för att sätta ditt liv på spel för en månadslön på ca 25000/mån?
(Och kom inte dragandes med det slitna "men det var ju ett leksaksvapen" för DET VISSTE MAN INTE DÄR OCH DÅ! Iofs förstår jag att du inte någonsin kommer begripa detta men jag säger det iaf.)
Citera
2019-10-04, 10:27
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Tingsrätten håller med mig, de flesta intellektuellt bevandrade personer håller med mig.
Tror inte riktigt du har förstått sitationen som de tre poliserna befann sig i.
Det fanns inget alternativ att agera annorlunda.

Hade du själv nonchalerat träning och taktik för att sätta ditt liv på spel för en månadslön på ca 25000/mån?
(Och kom inte dragandes med det slitna "men det var ju ett leksaksvapen" för DET VISSTE MAN INTE DÄR OCH DÅ! Iofs förstår jag att du inte någonsin kommer begripa detta men jag säger det iaf.)
Med tanke på att du aldrig varit utsatt för att någon några har riktat eller avfyrat ett vapen mot dig så förstår jag några aspekter av din felaktiga konklusion.
I övrigt är du som de övriga som är glada för att de korkade snutarna blev friade bara en idiot.
Sådan som fanns innan någon annan idiot kom på att man skall kalla dom för funktionsvarierade.
Välj själ epitet, men sanningen kommer du inte undan.
Att stå öga mot öga mot vapen formar dig på ett sätt som inte har med skjutningen av Erik att göra.
Citera
2019-10-04, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag begriper inte din hätska kritik av alla som inser att det här inte var Stockholmspolisens stoltaste stund. Men tänk så här:

När röken lägger sig, och det visar sig att "Stockholms finest" har skjutit en handikappad ung man med ett plastvapen, skall man då rycka på axlarna och tycka att "sån't händer" eller skall man (precis som vanligt, som du hade känt till om du skjutit någon i tjänsten) pröva saken noga internt och sedan lägga fram det hela för granskning ?
Om jag står på skjutbanan och någon kommer fram och siktar ett plastvapen mot mig, så får den personen smaka bly. Det går inte att på avstånd se om det svarta plastvapnet är en leksak eller en softair eller ett skarpt vapen. (Tro mig, jag är licensierad vapenkontrollant.) Jag skulle dock endast behövt ett skott, inte 27. Men det är inte polisernas fel att de får för lite vapenträning.
Citera
2019-10-04, 10:32
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Ja allmänheten, du vet rättshaveristiska kåkfarare med dyslexi räknas nog inte dit.

Inte heller en svagbegåvad pajas som "gjort värnplikten"för 37 år sedan och därför tror att mongoloider och fyllon äger rätt att hota poliser med vapenreplikor och att polis då först måste gå fram och granska vapnet innan dom äger rätten att försvara sig

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7181109
Den undersökningen saknar all form av vetenskaplighet.
Vad gäller dina fåniga påhopp så borde du anstränga dig lite mer när du försöker träffa tangenterna.
Vem som lider av dyslexi , visar sig tämligen fort.
Hur är det att vare en bitter incel?
Att du och dina kompisar gelikar på denna tråd så innerligt vurmar för ett gäng dårar inom kåren är helt obegripligt.
Riktiga poliser skäms, deras tankar går till Erik så klart.
Citera
2019-10-04, 10:32
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Om jag står på skjutbanan och någon kommer fram och siktar ett plastvapen mot mig, så får den personen smaka bly. Det går inte att på avstånd se om det svarta plastvapnet är en leksak eller en softair eller ett skarpt vapen. (Tro mig, jag är licensierad vapenkontrollant.) Jag skulle dock endast behövt ett skott, inte 27. Men det är inte polisernas fel att de får för lite vapenträning.

Hoppas du slipper uppleva det, men jag tror inte du är så kall i den situationen när det gäller. Det är en jäkla skillnad att skjuta prick på en tavla och att skjuta för att slippa bli ihjälskjuten.
Citera
2019-10-04, 10:35
Medlem
Men, alltså, var det inte någon som ganska nyligen blev dömd för övervåld mot någon som riktat en pistol mot hans barns huvud (och var tydligen inne i den dömdes lägenhet)?

Här fyller dessa poliser en hel bakgård med bly (och lyckas till allas förvåning träffa med 3 av 25 skott) och här är det inte tal om övervåld.

Men man får väl hoppas att detta blir prejudicerande, för det antyds ju att det nuförtiden är OK att ta i lite extra om man tror att den person som försöker råna en är beväpnad.
Citera
2019-10-04, 10:35
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Med tanke på att du aldrig varit utsatt för att någon några har riktat eller avfyrat ett vapen mot dig så förstår jag några aspekter av din felaktiga konklusion.
I övrigt är du som de övriga som är glada för att de korkade snutarna blev friade bara en idiot.
Sådan som fanns innan någon annan idiot kom på att man skall kalla dom för funktionsvarierade.
Välj själ epitet, men sanningen kommer du inte undan.
Att stå öga mot öga mot vapen formar dig på ett sätt som inte har med skjutningen av Erik att göra.

Den är inte felaktig och det borde du förstå om du bara varit lite intelligent. Skarpa lägen sätter människor på prov som inte fullt ut går att träna för.
Hade man inte blivit överrumplade så hade alla tre haft samma kontroll men nu blev det som det blev. Man kan ifrågasätta polistaktiken men det är alltid en avvägning att skydda tredje man mot att invänta förstärkning och agera mer avvaktande.
Citera
2019-10-04, 10:44
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Den är inte felaktig och det borde du förstå om du bara varit lite intelligent. Skarpa lägen sätter människor på prov som inte fullt ut går att träna för.
Hade man inte blivit överrumplade så hade alla tre haft samma kontroll men nu blev det som det blev. Man kan ifrågasätta polistaktiken men det är alltid en avvägning att skydda tredje man mot att invänta förstärkning och agera mer avvaktande.
Överrumplade?
Vilken planet kommer du ifrån?
Du menar inte på allvar att patrullen på tre poliser blev överrumplad.
De skall ha utbildning i att bedöma hotfulla situationer precis som de skall ha utbildning i att bedöma en rad händelseförlopp.a
En av dom var ny en annan jobbade inte heltid de var synnerligen dåliga i att kommunicera, en av de viktigaste egenskaperna hos polisen.
Kan räkna upp hur mycket som helst.
Du pratar om skarpa lägen, hur många sådan har du varit som du kan referera till eftersom du skriver om sådana. Då bör man själv ha erfarenhet av att ha varit i skarpa lägen. Annars kan man ju inte prata om det.
De som dödade Erik var inte i ett skarpt läge för det var inget skarpt läge mer än i deras förvirrade hjärnor.
De får leva med skammen , förnedringen, skuldkänslorna resten av sina liv.
Du är bara en pajas som söker uppmärksamhet och önskar provocera.
Ingen normalt tänkande människa tycker att polisen gjorde rätt som dödade mördade Erik.
De som har erfarenhet av skarpa lägen tycker det är ännu värre det som poliser i det här landet håller på med och ännu värre om man vet vilken vansinnig ammunition de använder. Sanslöst.
Citera
2019-10-04, 10:48
Bannlyst
Citat:
Den undersökningen saknar all form av vetenskaplighet.
Vad gäller dina fåniga påhopp så borde du anstränga dig lite mer när du försöker träffa tangenterna.
Vem som lider av dyslexi , visar sig tämligen fort.
Hur är det att vare en bitter incel?
Att du och dina kompisar gelikar på denna tråd så innerligt vurmar för ett gäng dårar inom kåren är helt obegripligt.
Riktiga poliser skäms, deras tankar går till Erik så klart.

Aha, jag förstår.

Men" dina vetenskapliga påståenden" utan källor, att det är möjligt att på millisekunder och på 20 m avstånd kunna se skillnad på ett riktigt vapen och en fullt verklighetstrogen replika är en sanning som ej kan ifrågasättas, för du gjorde ju minsann lumpen i början på 80 talet (som latrintömmare eller nått får man förmoda).

Att poliser inte skall behöva gå fram till någon och granska vapen som riktas mot dom, för att sådana som du kan känna dig kränkt för att gärningsmannens begåvningsnivå till äventyrs är i paritet med din (då du inte heller förstår det olämpliga och rent livsfarliga i att peka på folk med saker som liknar vapen) , är ingen åsikt jag är direkt ensam om. Den stöds inte bara av allmänheten, utan också utav svensk lagstiftning, det som kallas nödvärn.

Inte en enda polis jag träffat skäms, inte en enda polis håller med dig. Idag firas den friande domen, iaf här på detta lokalpolisområde(som är en utav dom större).

Dyk förbi vetja, kanske får du en bit tårta och en kopp kaffe.

Frågor på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in