2019-10-04, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Ja miljardären från göteborg e nog beredd att gå in med kapital om sedan affärsmötet leder till en graviditet är ju allt räddat.
Nästa plan kan ju vara percy barnevik som verkar ha smak för isabelle.

Den där pingis verkar vara en vidrig cockblocker tyvär

Det vet jag inte, men jag undrar om Collecor Bank köper ut Hadenius själva eller om de faktiskt lånar ut pengar till Isabella Löwengrip för att köpa ut henne. Lär väl framkomma inom kort.
Citera
2019-10-04, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slappdroska
Då hon gick ut med att hon skulle bli världens mäktigaste kvinna förstod jag att undergången nu låg mer nära än vad jag trodde. Det är så oerhört omoget och verklighetsfrånvänt. Jag tror att där insåg många i hennes närhet att hon hade tappat det fullständigt. Hur blir man världens mäktigaste person? Det är så diffust att det inte går att beskriva och är nog det främsta beviset på att media lyckats göra en höna av en fjäder.

Det är tragiskt när media bestämmer sig för att göra reklam för unga kvinnors bloggar, det leder lätt till framgång som baseras mer på besökstatistik än kompetens. Man ska akta sig för att ge unga människor storhetsvansinne, det leder lätt till katastrof senare i livet.
Har en känsla av att det kommer att gå som för Reefat el Sayed efter doktorshatten.
Citera
2019-10-04, 07:46
Bannlyst
Det var smart att närma sig percy på ett inbjudande vis. Går affären med göteborgaren ej i lås finns en plan b.

Torgskräcken försvann på 1 dag det var ju skönt
Citera
2019-10-04, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ping Ping verkar ha tröttnat:

https://www.expressen.se/dinapengar/oron-pa-bolaget-kan-ligga-bakom-helomvandningen/

"En uppgiftslämnare berättar för Expressen att det rör sig om en mer permanent brytning mellan Löwengrip och Hadenius, som enligt källan ska ha tröttnat på samarbetet och inte har några planer på att återvända efter föräldraledigheten."

Är det ens taget från artikeln? Har läst den flera gånger utan att hitta det citatet. Utan det är artikeln mest massa repriser från bloggen, det enda nya är väl collector-tanten, som påstår att folk skvallrar om att hon skulle bli en framtida kompanjon. Har inte sett någon nämna henne någonsin, så det är väl hon själv som vill plantera det ryktet.
Citera
2019-10-04, 08:57
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Är det ens taget från artikeln? Har läst den flera gånger utan att hitta det citatet. Utan det är artikeln mest massa repriser från bloggen, det enda nya är väl collector-tanten, som påstår att folk skvallrar om att hon skulle bli en framtida kompanjon. Har inte sett någon nämna henne någonsin, så det är väl hon själv som vill plantera det ryktet.

Jag det var taget från artikeln men jag ser nu att dom har tagit bort den biten.
Citera
2019-10-04, 09:00
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loqita
Oj, oj. Håll i hästarna. Intressant. Så Lena Apler, styrelseordförande i Collector Bank uttalar sig å Isabella Löwengrips vägnar. Har Erik Selin, vice styrelseordförande i Collector Bank, för avsikt att Hadenius ska köpas ut? Där har vi nog det stora förvärvet och i det sammanhanget är det ju inte helt osmart att snacka ner värdet, för övrigt. Uppskattar hur som helst den nya, mer jordade Isabella Löwengrip. Skiter i om det är fejk, slipper jag se henne posera i en privatjet igen är jag tacksam bara där.

Väldigt intressant Teori och med tanke på Eriks Koppling till Collector är det ju ingen vild gissning att hon kommer få väldigt bra villkor på lånet hon köpet ut Pingis med.
Citera
2019-10-04, 09:20
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Jo, privatjet går enkelt att fejka. Det är bara att kontakta t ex Private Jet Studio och för en ringa penning fotograferas i deras Gulfstream.

Bellsans Sugardaddy har ingen privatget, så det är ju bra att Bellsan är med i klubben eftersom han inte är det.
Du som har koll, vad heter klubben alla privatjetåkare är med i?

Exakt! Han har ingen egen get! Det är i princip inga svenskar som har det men det förekommer! Folk blandar ihop det faktum att endel hyr egna privatplan när de ska flyga med att faktiskt äga en egen get. Det är dyrt nog att hyra, äga kostar enorma summor vilket Balder Balle i och försig lätt skulle ha råd med!
Citera
2019-10-04, 09:26
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Jag är smickrad över ditt intresse, men den här tråden handlar inte om mig och mina erfarenheter.

Hur vet du att Bellsan rest med privatjet många gånger? Vad finns det för bevis?
Så vitt jag vet finns det inga. Det finns bara foton - som jag vara manipulerade - och Bellsans ord.
Bellsan säger sjäkv att hon ljuger om allt.
Så nej, det är inte bekräftat att Bellsan rest många gånger ned privatjet. Sorry.

Exakt! En sak vi med all rätt förundras över är att hon bara sitter där i planet rätt upp och ner!
När man åker privatjet så blir man uppassad och serverad vid sin sittplats och Blondinbella skulle GARANTERAT ha lagt upp en bild där hon blivit serverad champagne och / eller en måltid! Som sagt, hon skulle GARANTERAT ha lagt upp en bild på det om det ägt rum!

Tror faktiskt inte att hon åkt en meter med privatget!
Citera
2019-10-04, 09:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Exakt! Han har ingen egen get! Det är i princip inga svenskar som har det men det förekommer! Folk blandar ihop det faktum att endel hyr egna privatplan när de ska flyga med att faktiskt äga en egen get. Det är dyrt nog att hyra, äga kostar enorma summor vilket Balder Balle i och försig lätt skulle ha råd med!
Den som ägt det största privata flighplane e väl lars erik magnusson med sin boeing med allt i guld inuti?

Vet isabelle om det? Lars e väl gift men kanske isabelle skulle boka ett affärsmöte här?

Plan a göteborgaren

Plan b percy

Plan c lars magnusson

Här lite om larss flightplanes

Källa

https://www.aironline.nl/weblog/2016/02/06/06022016-de-privejets-van-vastgoedmagnaat-lars-erik-magnusson/
Senast redigerad av Luzern 2019-10-04 kl. 09:50.
Citera
2019-10-04, 10:03
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarpning
Har en känsla av att det kommer att gå som för Reefat el Sayed efter doktorshatten.

Han hade ju ingen doktorshatt! Du menar hur det gick för honom efter att han utsetts till årets svensk?

Vet du varför han har så pipig röst? - Han har fel på bolagsstämman!
Citera
2019-10-04, 10:08
Avslutad
Citat:
Jo, privatjet går enkelt att fejka. Det är bara att kontakta t ex Private Jet Studio och för en ringa penning fotograferas i deras Gulfstream.

Bellsans Sugardaddy har ingen privatget, så det är ju bra att Bellsan är med i klubben eftersom han inte är det.
Du som har koll, vad heter klubben alla privatjetåkare är med i?

Har för mig att klubben heter Goat Club.
Citera
2019-10-04, 10:21
Medlem
RayOfLights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ping Ping verkar ha tröttnat:

https://www.expressen.se/dinapengar/oron-pa-bolaget-kan-ligga-bakom-helomvandningen/

"En uppgiftslämnare berättar för Expressen att det rör sig om en mer permanent brytning mellan Löwengrip och Hadenius, som enligt källan ska ha tröttnat på samarbetet och inte har några planer på att återvända efter föräldraledigheten."

Citat:
Ursprungligen postat av RayOfLight
Det är krämbolaget som verkar kånka (med reservation för att det är en gammal ansökan till Kronofogden)

https://www.merinfo.se/foretag/Löwengrip-Beauty-AB-5569021982/2k3ngv2-mk21

Anmärkningskontroll

Kreditupplysning med viktig information.

Företaget har minst ett av följande:

Ansökan hos KFM

Kontrollerat 2019-10-04

Om detta stämmer har det gått utför snabbt. 4 miljoner plus förra året

Men om en konkursansökan till Kronofogden har gjorts så finns det kanske inte mycket för Pingis att återvända till? I alla fall inte krämbolaget. Fattar inte varför BreakIT eller Expressen snappat upp detta med att Löwengrip Beauty är ett ärende hos Kronofogden.

För det kan väl inte vara något annat än konkurs man ansöker om hos Kronofogdemyndigheten? Kan nån med bättre koll på företagsekonomi och juridik förklara detta skumma för mig?

Edit: Det behöver inte betyda konkurs. Kanske är det Löwengrip som inte betalat sina räkningar till leverantörer?
Senast redigerad av RayOfLight 2019-10-04 kl. 10:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in