Citat:
Ursprungligen postat av
Alkoholiste
Att polisen är upplärda att skjuta i bålen när mongon dyker upp med plastvapen tycker jag låter osannolikt, så det skulle jag vilja ha källa på. Om det ändå vore så, så kan du förklara varför dom i så fall träffar 2 av 25 i ryggen. Instatsstyrkan brukar skjuta, och träffa i huvet(se rån Bräkne Hoby, Södertälje(Nova). Utan 25 skott. Du har ingen vapenutbildning alls, det är jag HELT övertygad om. Dock skulle du nog vilja bli polis, vilket du av klara skäl inte får bli. Är du möjligtvis ordningsvakt? Jag ÄR utbildad i Försvarsmakten, det är absolut inte du.
Aha, det finns en vapenutbildning( som du gått) där man lär sig att kulornas skadeverkan varieras beroende på vilka diagnoser och utseende en gärningsman har.
Och du kan även direkt och på milliesekunder se skillnad på en vapenreplika och ett riktigt vapen?
Tips: se till att sälja dina färdigheter pronto, du kommer att bli mångmiljonär på studs även om du så bara gör en krona i vinst på varje kursdeltagare för det finns inte en enda vapenutbildning i världen där man lär sig detta...helt enkelt för att det inte är möjligt( förutom hos dig då).
Skotten i ryggen kommer troligtvis av att dom stod på sidan och killen vred på kroppen i skottögonblicket, något som INTE är obekant för någon som säger ha utbildning i vapen och själv skydd, och dessutom äger man nödvärnsrätt även för annan persons räkning, och då kan det MYCKET väl var helt och fullt inom ramen att skjuta i ryggen med flit.
Den enda utbildning du har är yrkessärskolans gymnasium, så enkelt är det lille vän