Citat:
Ursprungligen postat av
Alkoholiste
Jag förstår att du inte har nån vapenträning/militär utb. Så vad verkanseld är förstår inte du. På det avståndet träffar jag 2 i benet så är mongo med plastvapen nedkämpat. Här skjuts det 25 skott varav 2 träffat i rygg. Därför, skall dessa nyutexaminerade poliser ställas till svars, och lagföras. Frias skall dom definitivt inte göras.
Hahahahaha
Ja i tv spelens värld kanske du gjort det, i verkligheten tror jag det gått ungefär lika bra för dig som med dina försök att generera begripliga inlägg här
Polis är LÄRDA att man skjuter i bålen direkt i sådan situationer som här uppstår, så enkelt är det. Inte ens insatsstyrkans poliser siktar på benet med förstärkningsvapen då någon hotar dom med vapen, men du har såklart mer kompetens än dom
Nej du, lägg nu undan din replika och lek med lego istället, här befinner du dig i en bassäng du inte ens bottnar i.
Nej dom skall inte ställas till svars eftersom att dom klart och tydligt agerat i nödvärn( dvs lagens och inte din efterblivna definition av begreppet) och agerat som dom är lärda, och det klart och tydligt framgår att dom slutade verka då nödvärnet visuellt upphörde, vilket är klarlagt.