2019-10-03, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
KL är inte ett dugg oskyldig med all jävelskap hon har ställt till med för sin familj och andra.
Slår, sparkar, spottar på, försöker bita, biter, klöser osv. Väldigt friskt beteende

OM du hade orkat läsa eller ens förstå mina inlägg så har jag aldrig påstått att KL har anlitat FO.
Jag kan inte minnas det och skulle det vara så, vilket jag inte tror, så har jag gjort det väldigt tydligt med OM, KANSKE, KAN DET VARA SÅ osv till och med numera sedan en tid tillbaka med fetad text så att alla ska förstå att jag också kan spekulera.
Men jag behöver inte spekulera för det finns mer än nog med material i alla bilagor jag har.

Gå på ett möte kanske https://www.youtube.com/watch?v=F-OgXq4Lqyw

Aha, det var ny info från dig när du nu menar att du inte tror att KL anlitat den person som med största sannolikhet var i trapphuset vid i samband med brottet.
KL är alltså förmodligen oskyldig enligt dig.

MEN varför har du då lagt ut hundratals inlägg om KL som inte har med detta brott att göra?
Citera
2019-10-03, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Jag skulle tro att den här kriminelle småhandlaren Fredrik Olaf*en överhuvudtaget inte har med det här fallet att göra, att hans införande i tråden bara är en löjlig lek.

Men det är lite konstigt att han sjappar så där strax efter dådet? Tidningen har nämnt honom om än med lite breda penseldrag. Mot bakgrund av allt vi nu vet om honom.
Citera
2019-10-03, 22:09
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Aha, det var ny info från dig när du nu menar att du inte tror att KL anlitat den person som med största sannolikhet var i trapphuset vid i samband med brottet.

MEN varför har du då lagt ut hundratals inlägg om KL som inte har med detta brott att göra?

Men du argumenterar väl inte alltid såhär? Du känner till falsk dikotomi antar jag? Snälla, använd det inte.
Citera
2019-10-03, 22:10
Medlem
Citat:
Vi kommer aldrig att få reda på vems vapnet var och vem som sköt vem är jag rädd. Tror varken HOL, eller framförallt FO vill det. Polisen verkar också måttligt intresserade
Kanske inte.

Men det är ytterst sällsynt att högutbildade, framgångsrika och välordnade medelklasspappor, med allt att förlora, riskerar allt de byggt upp genom att dra en skarpladdad pistol i en personkonflikt.
Citera
2019-10-03, 22:16
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

MEN hur i helvete läser du inlägg? https://www.youtube.com/watch?v=Wp7jddnGZZc

Jag försöker hålla mig till fakta och den enda som påstår att FO har anlitats av KL är 08.
Jag håller mig till fakta och spekulerar jag så gör jag det VÄLDIGT TYDLIGT att jag spekulerar.

Läs detta en gång till.
"OM du hade orkat läsa eller ens förstå mina inlägg så har jag aldrig påstått att KL har anlitat FO.
Jag kan inte minnas det och skulle det vara så, vilket jag inte tror, så har jag gjort det väldigt tydligt med OM, KANSKE, KAN DET VARA SÅ osv till och med numera sedan en tid tillbaka med fetad text så att alla ska förstå att jag också kan spekulera.

JAG SPEKULERAR NU. JA JAG TROR ATT KARIN HAR LEJT EN TORPED MEN VEM DET ÄR HAR JAG INGEN ANING OM!!! DET KAN VARA SOM DET STÅR I PRESSEN, MEN DET VET VI FÖRST NÄR HAN HAN SITTER FÖR BROTTET!

Din mening... som med största sannolikhet var i trapphuset vid i samband med brottet.
Det är sannolikhet och inget annat.
Citera
2019-10-03, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Men du argumenterar väl inte alltid såhär? Du känner till falsk dikotomi antar jag? Snälla, använd det inte.

Jag försöker förstå vad dasslåset skriver, eftersom jag inte förstår det. Vad betyder falsk dikotomi?
Citera
2019-10-03, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det behöver komma in en White-Collar-Fulen i tråden för att det ska dra iväg åt det hållet. Annars kommer inget sådant hända för det finns inte minsta tillstymmelse till ledtråd som går i den riktningen.

Spåren pekar mot KL och HOL.

Har du själva nåt uppslag eller nån klient vi ska granska?

Jo tack! Ni som gräver i arkivmapparna lika duktigt som jag i mina egna (tumma) fickor, tex om HO haft "Darrar-klanens" affärer att försvara! ....mer än den här marockanska styvmammans....nånting...?
Ökända kriminella i Järfälla, Västerut, ja och i detta forum, inte minst.
Citera
2019-10-03, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
MEN hur i helvete läser du inlägg? https://www.youtube.com/watch?v=Wp7jddnGZZc

Jag försöker hålla mig till fakta och den enda som påstår att FO har anlitats av KL är 08.
Jag håller mig till fakta och spekulerar jag så gör jag det VÄLDIGT TYDLIGT att jag spekulerar.

Läs detta en gång till.
"OM du hade orkat läsa eller ens förstå mina inlägg så har jag aldrig påstått att KL har anlitat FO.

JAG SPEKULERAR NU. JA JAG TROR ATT KARIN HAR LEJT EN TORPED MEN VEM DET ÄR HAR JAG INGEN ANING OM!!! DET KAN VARA SOM DET STÅR I PRESSEN, MEN DET VET VI FÖRST NÄR HAN HAN SITTER FÖR BROTTET!

Din mening... som med största sannolikhet var i trapphuset vid i samband med brottet.
Det är sannolikhet och inget annat.

OK, då förstår jag vad du menade. Vi får väl se vad som händer. MEN jag tror som jag skrivit tidigare att detta brott inte kommer att lösas av flera olika skäl och av krafter som inte vill att det ska lösas, vad tror du?
Citera
2019-10-03, 22:23
Medlem
flammers avatar
Citat:
Jag försöker förstå vad dasslåset skriver, eftersom jag inte förstår det. Vad betyder falsk dikotomi?

https://sv.wikipedia.org/wiki/Dikotomi

I enkla ord i denna kontext: Bara för att man inte påstått att X med all säkerhet är skyldig, så innebär inte det att man påstått att X är oskyldig.

Blev tyvärr några negationer i den meningen, men det ska nog gå att förstå ändå hoppas jag.
Citera
2019-10-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
https://sv.wikipedia.org/wiki/Dikotomi

I enkla ord i denna kontext: Bara för att man inte påstått att X med all säkerhet är skyldig, så innebär inte det att man påstått att X är oskyldig.

Blev tyvärr några negationer i den meningen, men det ska nog gå att förstå ändå hoppas jag.

OK, tack för upplysningen
Citera
2019-10-03, 22:31
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Men det är lite konstigt att han sjappar så där strax efter dådet? Tidningen har nämnt honom om än med lite breda penseldrag. Mot bakgrund av allt vi nu vet om honom.
Nej, det är inte konstigare än att jag skulle kunna räkna upp tjugo personer som jag inte vet var de befinner sig i dag. "Sjappar". Brukar du veta var han finns? Jag visste inte ens att han fanns.

Någon hade honom på fickan och tyckte att han skulle passa bra här. Samma någon har antagligen ett jätteförråd av offentliga handlingar på hårddisken. En hel del bör gälla familjen D*rrar, som lägligt kom in i sammanhanget.

Tidningar läser Flashback som alla andra. Bråttom har de också.
Citera
2019-10-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Jo tack! Ni som gräver i arkivmapparna lika duktigt som jag i mina egna (tumma) fickor, tex om HO haft "Darrar-klanens" affärer att försvara! ....mer än den här marockanska styvmammans....nånting...?
Ökända kriminella i Järfälla, Västerut, ja och i detta forum, inte minst.

Mycket möjligt att han försvarat nån i klanen. Skulle de skjuta honom som tack gör hjälpen då? Eller för att han är särbo med någon MN som tidigare var gift med den som gjorde klanmedlem på smällen?
Eller för att hans byrå representerar dottern till den klanen utpressar?

Jag förde in kopplingen till klanen i tråden så tro inte att jag inte tänkt i de banorna. Vridit och vänt. Inget klart motiv än varför de skulle anstifta mordförsök på HOL.
Senast redigerad av Avel 2019-10-03 kl. 22:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in