2019-10-03, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Du menar att familjen anställt Holden för att blanda bort korten för polisen rörande ett frivilligt försvinnande?
Nej det menar jag inte. Om nu AH ar avikit frivilligt och vill ha lite pengar med sig så kan det vara svårt och helt omöjligt för TH att utföra denna efterforskning.
Citera
2019-10-03, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Var det ikke kontordamen som Anne hadde ringt til kl.9.14?

Tror ikke det er uvanlig at folk lyver for å gi noen de er hundre prosent sikre på er uskyldige et bunnsolid og vanntett alibi. Det føles kanskje ikke som løgn engang. De strekker sannheten en smule for å skåne noen de overbevist om er uskyldige, for ubehag og urettmessige mistanker.

Men. Det blir straks mye verre å gi falskt alibi for en konemorder, hvis du aner eller tror at han kan være skyldig. Skulle denne kontordamen ha gjort en slik tabbe, må hun snarest kontakte politiet og forklare seg.
Citera
2019-10-03, 20:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tror ikke det er uvanlig at folk lyver for å gi noen de er hundre prosent sikre på er uskyldige et bunnsolid og vanntett alibi. Det føles kanskje ikke som løgn engang. De strekker sannheten en smule for å skåne noen de overbevist om er uskyldige, for ubehag og urettmessige mistanker.

Men. Det blir straks mye verre å gi falskt alibi for en konemorder, hvis du aner eller tror at han kan være skyldig. Skulle denne kontordamen ha gjort en slik tabbe, må hun snarest kontakte politiet og forklare seg.

Ja, det har jo vært skrevet noe her om en kontordame.
Falsk forklaring har en strafferamme på to år, så det kan straffe seg veldig i en drapssak som dette.
I media har det jo stått at det var TH som hun ringte til, men seinere har dette blitt redigert til "familiemedlem".
Kanskje er grunnen at TH ikke har så sterkt alibi hvis det er kjent at samtalen gikk til han, sånn blandt befolkningen tenker jeg på, og dermed redigerte media dette.
Det var jo et medlem her inne som var veldig avvisende til at samtalen gikk til TH, selv om det til dags dato står skrevet i VG`s tidslinje, og at man ikke har holdepunkter for å kunne si at informasjonen er feil. Vet ikke hva som ligger bak men..
Citera
2019-10-03, 20:51
Avslutad
Citat:

Hur kan man ljuga om sådana saker i vår digitala värld, samtidigt som man är 100% säker på att den du ljuger för är oskyldig?
Citera
2019-10-03, 20:53
Medlem
Citat:
Falsk forklaring har en strafferamme på to år, så det kan straffe seg veldig i en drapssak som dette.
I media har det jo stått at det var TH som hun ringte til, men seinere har dette blitt redigert til "familiemedlem".
Kanskje er grunnen at TH ikke har så sterkt alibi hvis det er kjent at samtalen gikk til han, sånn blandt befolkningen tenker jeg på, og dermed redigerte media dette.
Det var jo et medlem her inne som var veldig avvisende til at samtalen gikk til TH, selv om det til dags dato står skrevet i VG`s tidslinje, og at man ikke har holdepunkter for å kunne si at informasjonen er feil. Vet ikke hva som ligger bak men..
Vedkommende som skrev det trakk det senere tilbake og sa at kilden likevel ikke var troverdig.
Citera
2019-10-03, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Vedkommende som skrev det trakk det senere tilbake og sa at kilden likevel ikke var troverdig.

Hm, ja når du sier det, så kan jeg erindre det.
Citera
2019-10-03, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hur kan man ljuga om sådana saker i vår digitala värld, samtidigt som man är 100% säker på att den du ljuger för är oskyldig?

Folk tar feil. De tror de vet absolutt sikkert om ting de vet ingenting om.
Citera
2019-10-03, 21:12
Avslutad
Citat:
Det aller verste alternativet for TH som jeg kan tenke meg, er at AEH ble dopet, tatt ut av huset i bevisstløs eller nærmest bevisstløs men absolutt levende tilstand, og så drept annet sted. Og at alle spor etter voldshendelser i huset er plantet av ham.

Men så har politiet blåst opp og overtolket sporene, og påstår nå at det nøye planlagte åstedet for kidnapping er et draps-åsted. Det blir da umulig for TH å avdramatisere funnene i huset, uten at han risikerer å avsløre hvordan han selv har fingert kidnappings-åstedet.

Jeg håper nesten at det er slik.

Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
I et slikt tilfelle, tenker du da at han samarbeidet med de som hentet henne eller ikke?
Edit:
2019-09-29, 23:07 #10273

"Det er vel ingen som hentet henne?

Han ordnet alt selv." Citat slut.

Tyvärr, glömde jag att ta med ditt svar till FruCarlsberg.
Citat:
Folk tar feil. De tror de vet absolutt sikkert om ting de vet ingenting om.
Du verkar veta saker som bara GM vet om ...
Senast redigerad av Havhest 2019-10-03 kl. 21:37.
Citera
2019-10-03, 21:17
Medlem
Citat:
Ja, jeg ser det kan tolkes slik og sånn. Men jeg leter nok etter "nye" innfallsvinkler å tolke den samme gamle informasjonen ut fra.

Og da slo det meg at politiet kan ha fått informasjon om Verisure-selgeren fra andre kilder enn TH. Og det er i så fall merkelig.

Politiet vet sannheten om hvor informasjonen stammer fra. Vi får være tålmodige og vente til saken er oppklart og detaljene kommer frem.
Jeg forstår. Jeg er enig i at det hadde vært merkelig av TH å ikke fortelle politiet om det dersom TH visste at AEH hadde snakket med Verisure-selgeren den kvelden. Ja, vi får prøve å være tålmodige. Håper at de kommer med mer informasjon snart

Citat:
Så här tolkar jag det ochså.

Polisen har dessutom på presskonferenser, uttalat flera gånger, att TH har varit mycket samarbetsvillig i förbindelse med polisens utredning. Detta tolkar jag som, att TH gett polisen tillgång till mer information, än polisen hade rätt att kräva.
Takk! Ja, det med samarbeidvillighet har jeg også lest. Jeg tenker også at dersom TH hadde kjennskap til at alarmselgeren snakket med AEH ca kl 20, så er det en selvfølgelighet at TH har fortalt om det til politiet.
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-03 kl. 21:30.
Citera
2019-10-03, 21:24
Medlem
Citat:
VG endret noe innhold for noen dager siden i tidslinje-artikkelen, etter at en bruker (fra FB?) kontaktet VG.

Nå står det slik:

"Klokken 09.14. Siste livstegn. Siste sikre livstegn fra Anne-Elisabeth Hagen er en telefonsamtale hun har med en slektning klokken 09.14. Hun skal da ha vært alene i huset. Nest siste livstegn er samme morgen.
Elektroniske spor fra basestasjoner gjør at politiet plasserer ektemannens mobiltelefon på arbeidsplassen."

"09.48. Ubesvarte anrop" (og et foto av elektrikeren er satt inn under den teksten).

https://www.vg.no/spesial/2019/direkte-anne-elisabeth-hagen-savnet/tidslinje

Her diskuteres også dette med 9:14-samtalen:
https://vgd.no/samfunn/aktuelt/tema/1852361/tittel/falkevik-hagen-kidnappet/side/213
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-03 kl. 21:29.
Citera
2019-10-03, 21:30
Medlem
Citat:
Du verkar veta saker som bara GM vet om ...

Tror du skal konsentrere deg om fakta i saken.

Slik de fleste andre her gjør. Gir genuint inntrykk av å forsøke å forstå hva som egentlig skjedde i Sloraveien 31. oktober i fjor.

Å komme med halvkvedede insinuasjoner om andre debattanter synes jeg ikke hører hjemme i tråden.
Citera
2019-10-03, 21:34
Avslutad
Citat:
Tror du skal konsentrere deg om fakta i saken.

Slik de fleste andre her gjør. Gir genuint inntrykk av å forsøke å forstå hva som egentlig skjedde i Sloraveien 31. oktober i fjor.

Å komme med halvkvedede insinuasjoner om andre debattanter synes jeg ikke hører hjemme i tråden.
Titta på min edit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in