2019-10-03, 18:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Du mener at det er elektriker`n som har drept/dødad Anne?
Og at hans tidligere leieboer har hjulpet til når det gjelder Monero-konto?
Nästen rätt - bara att VW var hyresgäst i TS:s barndomshem, för tio år sedan, med bra utsikt över Hagens egendom. TS bor nu i samma gata, bara längre bort från Sloraveien 4.
Citera
2019-10-03, 18:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Nästen rätt - bara att VW var hyresgäst i TS:s barndomshem, för tio år sedan, med bra utsikt över Hagens egendom. TS bor nu i samma gata, bara längre bort från Sloraveien 4.

Okei. Jeg trodde at kryptomannen vår bodde der som elektrikeren bor nå? Eller bor han ikke der?
Sloraveien 7? Men når man søker han opp på 1881, så kommer det opp Sloraveien 10.
Her han sitter, så ser det ut som at han sitter ved eiendommen Sloraveien 7.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0n0Ln0/ringte-til-anne-elisabeth-hagen-klokken-0948-stusset-over-at-han-ikke-fikk-svar
Men han kanskje sitter utenfor huset til sin far, Tore Skansen.
Jeg vet at folk ikke liker/gillar at jeg bruker fullt navn og adresse, men det skaper bare forvirring syntes jeg med disse forkortelsene, dessuten står jo navnet hans i media uansett.
Ja, interessant det med at en mann som er ekspert på krypto har bodd rett ved Sloraveien 4.
Det kan jo tenkes at han er med i dette, som et ledd.
Det med stripsen tror jeg ikke har med elektrikern å gjøre. Dem bruker riktignok strips elektrikerne, men det er ikke mye det blir brukt, og ihvertfall ikke i private hus.
Det brukes endel strips for å stripse kabler fast i kabelgater som ser ut som stiger, typisk i taket i butikker/affærer og foretningsbygg, og det brukes strips for å stripse varmekabel.
Senast redigerad av Orderud. 2019-10-03 kl. 19:00.
Citera
2019-10-03, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Hei Jeg beklager at jeg er kortfattet. Du skriver mye interessant i dine innlegg, men jeg har ikke bestandig tid til å kommentere alt som du har skrevet i innleggene.

Hvordan politiet fant frem til alarmselgeren, kan kanskje ha vært at AEH og alarmselgeren tidligere var i kontakt på telefon, eller at noen (TH eller andre?) har informert politiet om at AEH hadde besøk av alarmselger den kvelden? Noe som jeg tenker etter å ha lest dette:
"Noe av det etterforskerne har viet stort fokus i de ti ukene kidnappingssaken ble holdt hemmelig for offentligheten, har vært å kartlegge alle bevegelser rundt den savnede kvinnen i tiden før hun forsvant:
Har noen sett henne?
Har noen snakket med henne?
Hva forteller mobiltelefontrafikken hennes?
Det er i forbindelse med denne delen av etterforskningen at politiet skal ha funnet frem til alarmselgeren – som altså kan være en av dem som sist så Anne-Elisabeth Hagen.
"

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLoXy5/forsvinningssaken-vurderte-ny-alarm-kvelden-foer-hun-forsvant

Kan hende AEH glemte å fortelle TH om alarmselgeren, eller at noe skjedde før hun kom så langt.

TH kan ha fått sjokk da politiet fortalte om kontakten mellom AEH og alarmselgeren. Hvis han ikke allerede var klar over den.

Det er rart at politiet fikk greie på kontakten med alarmselgeren fra mobiltrafikken hennes, og ikke direkte fra TH. Hvis TH har forklart at han og AEH snakket sammen senere på kvelden 30. oktober og eller på morgenen 31. oktober.
Citera
2019-10-03, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Kan hende AEH glemte å fortelle TH om alarmselgeren, eller at noe skjedde før hun kom så langt.

TH kan ha fått sjokk da politiet fortalte om kontakten mellom AEH og alarmselgeren. Hvis han ikke allerede var klar over den.

Det er rart at politiet fikk greie på kontakten med alarmselgeren fra mobiltrafikken hennes, og ikke direkte fra TH. Hvis TH har forklart at han og AEH snakket sammen senere på kvelden 30. oktober og eller på morgenen 31. oktober.

Ja, vi venter ennå alle i spenning på om 09:14-samtalen er sikkert livsbevis.

"I vår hovedteori forholder vi oss til at telefonsamtalen 09.14 er siste kjente livstegn. Det er imidlertid med dette som med mye annet – frem til hendelsesforløpet er klarlagt, skal vi være varsomme med å være helt bastante i våre konklusjoner, sier Brøske"
Citera
2019-10-03, 19:24
Medlem
Citat:

Enig med deg. Det er mulig at vi tolker dette sitatet ulikt. Jeg vet ikke hva som er den rette tolkningen. Jeg tolker det som at denne kartleggingen av AEHs bevegelser (Har noen sett henne? Har noen snakket med henne? Hva forteller mobiltelefontrafikken hennes?) også inkluderer hva TH og andre familiemedlemmer, evt andre har fortalt til politiet om når de så henne og snakket med henne og ev om de visste om hun hadde noen møter el. avtaler med andre f.eks i tiden før hun forsvant.
Citat:
"Noe av det etterforskerne har viet stort fokus i de ti ukene kidnappingssaken ble holdt hemmelig for offentligheten, har vært å kartlegge alle bevegelser rundt den savnede kvinnen i tiden før hun forsvant:
Har noen sett henne?
Har noen snakket med henne?
Hva forteller mobiltelefontrafikken hennes?
Det er i forbindelse med denne delen av etterforskningen at politiet skal ha funnet frem til alarmselgeren – som altså kan være en av dem som sist så Anne-Elisabeth Hagen."
Citera
2019-10-03, 19:38
Medlem
Citat:
Enig med deg. Det er mulig at vi tolker dette sitatet ulikt. Jeg vet ikke hva som er den rette tolkningen. Jeg tolker det som at denne kartleggingen av AEHs bevegelser (Har noen sett henne? Har noen snakket med henne? Hva forteller mobiltelefontrafikken hennes?) også inkluderer hva TH og andre familiemedlemmer, evt andre har fortalt til politiet om når de så henne og snakket med henne og ev om de visste om hun hadde noen møter el. avtaler med andre f.eks i tiden før hun forsvant.

Ja, jeg ser det kan tolkes slik og sånn. Men jeg leter nok etter "nye" innfallsvinkler å tolke den samme gamle informasjonen ut fra.

Og da slo det meg at politiet kan ha fått informasjon om Verisure-selgeren fra andre kilder enn TH. Og det er i så fall merkelig.

Politiet vet sannheten om hvor informasjonen stammer fra. Vi får være tålmodige og vente til saken er oppklart og detaljene kommer frem.
Citera
2019-10-03, 19:49
Avslutad
Citat:
Så här tolkar jag det ochså.

Polisen har dessutom på presskonferenser, uttalat flera gånger, att TH har varit mycket samarbetsvillig i förbindelse med polisens utredning. Detta tolkar jag som, att TH gett polisen tillgång till mer information, än polisen hade rätt att kräva.
Citera
2019-10-03, 19:52
Medlem
Citat:
Ja, jeg ser det kan tolkes slik og sånn. Men jeg leter nok etter "nye" innfallsvinkler å tolke den samme gamle informasjonen ut fra.

Og da slo det meg at politiet kan ha fått informasjon om Verisure-selgeren fra andre kilder enn TH. Og det er i så fall merkelig.

Politiet vet sannheten om hvor informasjonen stammer fra. Vi får være tålmodige og vente til saken er oppklart og detaljene kommer frem.
Etter hukommelsen min så fikk politiet informasjon om Verisure-selgeren av naboene.
Citera
2019-10-03, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Etter hukommelsen min så fikk politiet informasjon om Verisure-selgeren av naboene.
Det är nog bara halva sanningen, eftersom Verisure-säljaren hade besökt flera hus i området. Då är det naturligt för polisen att få den informationen från flera källor. Detta var också en information som kom ut tidigt i media, så det är osannolikt att detta har gjort TH misstänkt i polisens ögon. I det fallet tror jag att polisen hade gett källorna en tystnadsplikt.
Citera
2019-10-03, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Ja, vi venter ennå alle i spenning på om 09:14-samtalen er sikkert livsbevis.

"I vår hovedteori forholder vi oss til at telefonsamtalen 09.14 er siste kjente livstegn. Det er imidlertid med dette som med mye annet – frem til hendelsesforløpet er klarlagt, skal vi være varsomme med å være helt bastante i våre konklusjoner, sier Brøske"

Var det ikke kontordamen som Anne hadde ringt til kl.9.14?
Citera
2019-10-03, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Var det ikke kontordamen som Anne hadde ringt til kl.9.14?

«Familiemedlem/slektning» er vel det siste som er opplyst. De vil ikke si hvem.
Citera
2019-10-03, 20:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa

Hvorfor skulle politiet fått den infoen fra naboene?
Verisureselgeren hadde jo vært inne til avhør lenge før at saken ble kjent i media, og hemmeligholdingen opphørte. Før dette latet jo politiet som at dem lette etter en jente som hadde stukket av.
Senast redigerad av Orderud. 2019-10-03 kl. 20:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in