2019-10-03, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Din rackare. Vad betyder det där egentligen? Glömde th meddela att alarmkillen vart där eller var th inte hemma? Eller gick utredarna förbi varandra? Det står ju i princip att larmkillen ringt och bestämt träff. Eller tvärt om. För hon hinner ju inte ringa tillbaka efteråt precis.

Hon bad honom komma kl 20. Typ.

Det er jo ikke umulig at de hadde en avtale. Jeg tror ikke at etterforskerne har gått forbi hverandre.
Hvis TH visste at AEH hadde besøk av alarmselgeren (ved at TH selv var hjemme på det tidspunktet eller ved at AEH hadde fortalt det til TH) ser jeg det som naturlig at TH informerte politiet om dette besøket fra alarmselgeren.

Angående informasjon fra etterforskerne fra artikkelen (sitat under), så forteller de jo ikke hvilken del av denne etterforskningen som medførte at politiet fant frem til alarmselgeren. Det er jo mulig at det var etterforskningen av "Har noen sett henne?" og "Har noen snakket med henne?" som førte politiet til alarmselgeren.

Fra artikkelen:
Citat:
"Noe av det etterforskerne har viet stort fokus i de ti ukene kidnappingssaken ble holdt hemmelig for offentligheten, har vært å kartlegge alle bevegelser rundt den savnede kvinnen i tiden før hun forsvant:
Har noen sett henne?
Har noen snakket med henne?
Hva forteller mobiltelefontrafikken hennes?
Det er i forbindelse med denne delen av etterforskningen at politiet skal ha funnet frem til alarmselgeren – som altså kan være en av dem som sist så Anne-Elisabeth Hagen."

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...r-hun-forsvant
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-03 kl. 15:07.
Citera
2019-10-03, 15:02
Medlem
Citat:
Det har kanske bara använts när de inte varit hemma då. Ja fast det kanske går att slå på från sovrummet?

Praktiskt, då slipper man låsa dörren så att man själv utlöser larmet när man glömt nyckeln...
Det er mulig. Og er det ikke upraktisk å ha påplått en alarm med sensorer når man har hund i huset og er hjemme, når hunden kanskje kan utløse alarmen om den vandrer rundt i huset på natten?
Citera
2019-10-03, 15:05
Medlem
Citat:
Din rackare. Vad betyder det där egentligen? Glömde th meddela att alarmkillen vart där eller var th inte hemma? Eller gick utredarna förbi varandra? Det står ju i princip att larmkillen ringt och bestämt träff. Eller tvärt om. För hon hinner ju inte ringa tillbaka efteråt precis.

Hon bad honom komma kl 20. Typ.
Hva tenkte du på med det du skrev om at hun ikke rakk å ringe tilbake?
Citera
2019-10-03, 15:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Det er jo ikke umulig at de hadde en avtale. Jeg tror ikke at etterforskerne har gått forbi hverandre.
Hvis TH visste at AEH hadde besøk av alarmselgeren (ved at TH selv var hjemme på det tidspunktet eller ved at AEH hadde fortalt det til TH) ser jeg det som naturlig at TH informerte politiet om dette besøket fra alarmselgeren.

Angående informasjon fra etterforskerne fra artikkelen (sitat under), så forteller de jo ikke hvilken del av denne etterforskningen som medførte at politiet fant frem til alarmselgeren.

Fra artikkelen:

Jag kanske hoppade på en för hög häst. Det är ändå mycket journalistisk stoppning för en kunskap som objektivt sett är ganska lättvunnen. Så kan det väl bli ibland...
Citera
2019-10-03, 15:11
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det er mulig. Og er det ikke upraktisk å ha påplått en alarm med sensorer når man har hund i huset og er hjemme, når hunden kanskje kan utløse alarmen om den vandrer rundt i huset på natten?

Kanske därför de tänkte byta larm? AE planerar inte flytta....?
Citera
2019-10-03, 15:14
Medlem
Citat:
Jag kanske hoppade på en för hög häst. Det är ändå mycket journalistisk stoppning för en kunskap som objektivt sett är ganska lättvunnen. Så kan det väl bli ibland...
Det har du rett i. Jeg tenker at det er etterforskerne som ikke ønsket å fortelle mer detaljert enn de gjorde om det som kom frem i den artikkelen. Kanskje av hensyn til etterforskningen og/eller for å forhindre spekulasjoner?
Citera
2019-10-03, 15:18
Medlem
Citat:
Kanske därför de tänkte byta larm? AE planerar inte flytta....?
Ja, det kan ha vært p.g.a. hunden. AEH hadde vel nylig skaffet den hunden. Jeg er usikker på om hun har hatt andre hunder tidligere.
Citera
2019-10-03, 15:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Hva tenkte du på med det du skrev om at hun ikke rakk å ringe tilbake?

Jag har blandat till saker. Men larmkillen hör inte till dem som försökt nå henne den 31:e, eller tvärsom.

Det är ett jäkla spring i det där huset. Det måste få ett slut....
Citera
2019-10-03, 15:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det har du rett i. Jeg tenker at det er etterforskerne som ikke ønsket å fortelle mer detaljert enn de gjorde om det som kom frem i den artikkelen. Kanskje av hensyn til etterforskningen og/eller for å forhindre spekulasjoner?

Ibland när man gräddar en kaka så kan somligt bli lidande för att man måste lyckas med nåt annat.
Citera
2019-10-03, 15:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja, det kan ha vært p.g.a. hunden. AEH hadde vel nylig skaffet den hunden. Jeg er usikker på om hun har hatt andre hunder tidligere.

Vakthund kunde vart nåt....

Hörde grannarna förresten de ljudliga skallen...?
Citera
2019-10-03, 15:28
Medlem
Citat:
Jag har blandat till saker. Men larmkillen hör inte till dem som försökt nå henne den 31:e, eller tvärsom.

Det är ett jäkla spring i det där huset. Det måste få ett slut....
Ok. Takk for svar! Politiet har ikke opplyst om hvem eventuelle andre enn elektrikeren og TH (etter at han kom hjem fra jobb) og et "annet familiemedlem" (jeg er usikker på om den informasjonen om et annet familiemedlem er korrekt, da VG endret informasjonen på sin tidslinje. Info om familiemedlem ble tatt bort og info om oppringning fra elektrikeren ble lagt til) som prøvde å nå AEH på telefon uten å få svar den 31., så det er jo potensielt mulig at alarmselgeren også forsøkte å ringe den 31.
Hva mener du med jækla spring? Betyr spring det samme som at det er noe som ikke stemmer?
Citera
2019-10-03, 15:31
Medlem
Citat:
Vakthund kunde vart nåt....

Hörde grannarna förresten de ljudliga skallen...?
Jeg er enig i at vakthund hadde vært smart å ha.
Om naboer hadde hørt bråk? Det har jeg ikke lest noe om i noen avisartikler. Det er det vel bare noen som har skrevet om på forum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in