Citat:
Ursprungligen postat av stina-lina
Det som förvånar mej förutom allt annat är hur de kan beordra ut en polis som varit färdig i sju veckor på ett så allvarligt larm som det verkade vara??? Polis nr 2 hade varit färdig polis 1 år Och utan att nån sen kunde bekräfta att det var som man sagt vid utlarmningen.
Och när de skriker att de är beskjutna det var ju de som sköt!
Sen var det väl så att Erik strax innan hade träffat en vuxen man som hade en bror med Downs så HAN förstod att Erik inte var som andra.Han var inte rädd.Han såg att det inte var ett riktigt skjutvapen. Och han skrek till polisen såvitt jag vet när han såg Erik försvinna "skjut honom inte" Hur kunde de missa det? Hur kunde då polisen undgå att se det konstiga i hela situationen. Ja kanske för nya och orutinerade polisen. Och sen Eriks pappa som letar efter sin son,det visar ju att han gjorde allt han kunde för att passa honom............tänker jag
Hela alltihop är så fruktansvärt tragisk.
Apropå den som menade att Eriks mamma verkade se ut som att hon var alkis ja eller drack.Jag blir så upprörd! Vilken kränkning. Den personen vet inte vad det är att ha haft ett barn med svåra funktionshinder-som blivit vuxen och krävt tillsyn praktiskt taget dygnet runt. Jag garanterar av egen erfarenhet att det sliter på en. Så att man ser verkligen sliten ut.Och med tanke på hur hennes son dog-är det undra på?????
Hänvisar till den tidigare diskussionen då detta skedde
Man kan inte välja vilka poliser man skickar på vilka larm . Det kryllar inte av erfarna poliser i yttre tjänst utan majoriteten är yngre. Dessutom var det inte tänkt att dessa tre skulle ha någon offensiv roll, den skulle insatsstyrkan ha ( och dom hade fyllt eric med ännu mera bly då han riktat vapnet mot dom) .
När skottlossning sker under några få sekunder så hör du inte om det är ifrån gärningsmannens eller kollegans vapen skotten kommer, förmodligen trodde den som pratade i radion det, och det funkar inte som på film när någon skjuter, att det kommer halvmeter långa häftiga mynningsflammor som dessutom syns i gryning.
Arabkillen hörde skotten INNAN han sprang dit, och dessutom har denne också sagt att han först inte såg om killens vapen var leksak eller riktigt, detta trots att eric han komma betydligt närmare honom, än vad han gjorde poliserna, vilket troligtvis är en följd av att han inte var beredd på att någon med vapen skulle dyka upp, och dessutom har en hörselskada( läs fup)
Att polisen inte såg detta är för att dom, precis som dom är lärda att göra , höll ut avståndet till honom så snart dom såg att han gick med vapnet.