2019-10-03, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag lägger ner detta... kan du inte bara erkänna att det inte stått i någon tidning att LW skulle stalkat SD som var vad du påstod i tråden! Som jag ser det är det inte OK.
Jag tror inte det stått i någon tidning utan att det var via denna flashbacklänk.Glöm det nu.
Citera
2019-10-03, 10:34
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Du kan själv söka fram info. t ex 22/5 på flaschback så står ju samma sak

DU har pågått en sak. Jag med flera ber dig att visa källa på det du hävdar. Då är det upp till DIG att visa underlag för detta. För din egen trovärdighets skull. Det tillhör god sed på fb att ange källa.
Citera
2019-10-03, 10:35
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Funkar inte att markera text

Går det inte att bara citera inlägget du refererar till?
Citera
2019-10-03, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Går det inte att bara citera inlägget du refererar till?
Det vet jag inte.
Det ordnar sig.
Har jag något att tillföra så skriver jag.I annat fall får jag avvakta vad som händer i fallet via nyheterna.
Citera
2019-10-03, 10:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Detta är inte en Polisutredning utan enbart en Flashbacktråd.Lite skillnad.

”Bara”. Den handlar om mordet på Lena. De flesta här inne skriver seriöst.
Jag tycker du att åtminstone ska visa lite hänsyn till dina medpostare genom att inte skapa trådsanningar och skapa onödigt tjafs i tråden. Börja med att lära dig hur man klipp o klistrar på mac. Så slipper du en massa onödiga frågor el påhopp från medpostare. Eller att dina inlägg rapporteras. Visa gärna lite hänsyn till trådens ämne, det handlar om ett allvarligt brott, mord.
Citera
2019-10-03, 10:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nej det är inte min egen slutsats om nån stalking.Det är nån annan skribent som skrivit som jag sen läst.

Den 22/5- 18 skrevs hundratals inlägg. Om du inte vet hur man kopierar in ett inlägg eller länkar, så kan du skiva namnet på skribenten, datum och klockslag för när inlägget skrevs.

Så här kopierar du, klistrar in text och länkar:
Citera
2019-10-03, 11:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det vet jag inte.
Det ordnar sig.
Har jag något att tillföra så skriver jag.I annat fall får jag avvakta vad som händer i fallet via nyheterna.

Du vet ju hur man svarar på inlägg. Då citeras inlägget automatiskt i ditt svar.
Om du ändå vet vilket inlägg det handlar om så svara bara på den.
Citera
2019-10-03, 11:06
Medlem
AgatonSaxs avatar
Citat:

22/5 2018 skrevs detta (vad jag kan hitta gällande stalka)

Citat:
Ja, men även om L har gjort intrång på SD:s område, hans bil, eller att han handlat i nödvärn när hon pucklat på honom och vägrar lämna bilen så kan man undra hur mycket stryk L bör tåla under omständigheterna. Hur som haver ingen vet graden av skador, men åklagaren hade uppenbarligen sina skäl till att inte väcka åtal.

"Farlig förbindelse" är ju en film med Glenn Close och Michael Douglas som påminner om detta fall. Douglas är gift och har en affär med Close och när han avslutar förbindelsen börjar hon stalka honom och hans familj. Hon dödar och kokar Douglas barns kanin. Douglas tvingas döda Close till slut om jag inte minns fel

Källa: https://www.flashback.org/p64122126#p64122126

Dvs, Glenn Close stalkade i en film!!
Citera
2019-10-03, 11:14
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:

Ger dig cred för dina kloka ord om att LW stalkat paret D.

Det mesta talar för att det är LW ,s vägran att lämna paret ifred som gav motivet till mordet.
Nej det var inte LW ,s trånad efter SD som var orsaken till hennes vägran att ge upp det var för att bli avvisad provocerande hennes ökända tävlingsinstinkt.

Sen kan man tycka att T34Pantzar som nyligen spädde på trådsanningen med att SD misshandlat LW, trots att hon vet att det inte är sant, kunde ligga lite lågt med att anklaga dig för att fara med osanning.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Sakta i backarna nu!
Innan du i vanlig ordning för uppgifter vidare utan att att bemöda dig om att kolla eller ange källa.

OBSERVERA: vi vet INTE om inbjudan och påföljande misshandel skedde på natten. Det enda vi VET är Lena ringde till polisen på natten. Däri finns en skillnad

Citat: ”En sen vinternatt den 10 januari förra året får polisen i Örebro ett samtal från en kvinna som berättar att hon blivit misshandlad av en man.”.
Källa: https://www.expressen.se/nyheter/lena-wesstroms-oro-infor-misshandelsanmalan/

OffT: Ett gott råd: lär dig gärna använda Internet för att söka källor. Lär dig även att använda fb lättanvända sökfunktion. Du har bara varit tillbaka i tråden några timmar och är åter i full gång med att skapa trådsanningar.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-03 kl. 11:26.
Citera
2019-10-03, 11:29
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Oavsett om du är en älskarinna som leker med en gift man, är gift eller i ett nytt förhållande, finns det ett sätt för alla kvinnor:
Lämna!
Efter första slaget eller första hotet, Lämna!

Gå inte på förlåten, gråten, löften och andra tomma ord.
Det är inte han det är synd om, han kan inte bli bättre och han kommer göra om det.

Enda sättet lämna direkt.

Det är vad som skulle ha räddat LW.

då du påstår att du hade en nära relation till LW

varför lämnade inte l*na SD?
Kanske för att hon ville vara med SD och inte tvärtom?
Citera
2019-10-03, 11:31
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Nej det är inte min egen slutsats om nån stalking.Det är nån annan skribent som skrivit som jag sen läst.
Det är möjligt att det är från nåt av mina inlägg du läst det ty jag har varit inne på det troligaste scenariot att motivet till det våldsamma mordet låg i att LW stalkade paret D*avidsson
Citera
2019-10-03, 11:34
Medlem
Ja,det tycks vara så att hon inte lämnade paret D ifred.
Då kan man tycka att hon grävde sin egen grav.(Har ej källa)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in