Citat:
Ursprungligen postat av
heheho
enligt google maps är det 350 meter och tar en minut att köra när det är folktomt, och då går kalylen ihop. Jag säger inte att jag tror på detta, bara att här finns något att titta på.
350 stämmer, jag räknade från Regeringsgatan, men rest King Creole låg ca 50 meter öster om bron.
Gör man det på en minut har man kört 21 km/h, vilket också är väldigt långsamt vid en utryckning. Jag skulle nog vilja dubbla farten till åtminstone 40 km/h och då är vi nere på en halv minut, längre än så sträcker jag mig inte, pga att Andersson sade att polisbilen satte full fart, borde det nog handlat om högst 20 s, men din poäng här är att mordtiden skulle vara 23.18-23.19, om man går efter att bankomatklockan visat rätt?
Allt är värt att räkna på förstås, men jag tycker att det mesta talar för att den officiella mordtiden stämmer.
3. Den taxichaufför, som gjorde poliserna på Kungsgatan uppmärk- samma på händelsen, Anders A, har uppgett följande i förunder- sökningen. Han stod och väntade på Kungsgatan vid restaurang ”King Creole”, när han hörde kollegan Anders D:s anrop till växeln om skottlossningen på Sveavägen. Efter det att taxiväxeln bekräftat att polisen var larmad, vilket Anders A uppskattade att det skedde en till en och en halv minut efter Anders D:s anrop, fick han syn på en polisbil på andra sidan Kungsgatan. Han steg ur sin bil, stoppade polisbilen och berättade vad som hänt. Han uppskattade att detta tog ca 20 sekunder, högst en halv minut. Polisbilen satte sedan full fart mot mordplatsen. – Innebörden av detta är att det skulle ha gått 1 minut och 20 sekunder till 2 minuter från Anders D:s anrop till taxiväxeln och polisbilens avfärd mot mordplatsen