2019-10-03, 07:04
Medlem
MrAlbertEinsteins avatar
Många av oss hatar brädspel och blir uttråkade. Vad är det SÄMSTA brädspelet enligt flashback?
Citera
2019-10-03, 07:09
Medlem
Fia med knuff. Ingen strategi, bara tur. Helt meningslöst spel. Skulle inte spela detta skitspel om jag så fick betalt.
Citera
2019-10-03, 07:17
Bannlyst
Det sämsta brädspelet ur ekonomisk synpunkt är överlägset Backgammon.
Vill man förlora dom riktigt stora pengarna så ska man spela det.
Citera
2019-10-03, 07:20
Medlem
MrAlbertEinsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bKgrapq6
Fia med knuff. Ingen strategi, bara tur. Helt meningslöst spel. Skulle inte spela detta skitspel om jag så fick betalt.
Ja, fy fan.
Citera
2019-10-03, 07:28
Medlem
Bartman777s avatar
Instämmer helt i att Fia med knuff är det absolut tråkigaste brädspelet. Monopol är ju också rätt trist.

Frågesportspel tycker jag är riktigt kul dock, som Trivial Pursuit t.ex. Jag går igång riktigt mycket på frågesport!

Men annars tycker jag brädspel är trist överlag. Fia med knuff är dock snäppet värre än alla andra.
Citera
2019-10-03, 08:03
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bKgrapq6
+1

Ett annat som jag minns från barndomen med en uttråkad min är MAD - spelet för dåliga förlorare. Jag var antagligen för ung för att förstå många av lustigheterna eller så var det inte så bra helt enkelt.
Citera
2019-10-03, 13:22
Avstängd
makduis avatar
Schack, kan det inte och vägrar att nånsin lära mig nånsin
Citera
2019-10-03, 13:58
Medlem
Igor-Mortiss avatar
Bondespelet ger mig ångest. Långsamt och meningslöst.
Citera
2019-10-03, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAlbertEinstein
Många av oss hatar brädspel och blir uttråkade. Vad är det SÄMSTA brädspelet enligt flashback?

Fia med knuff. Ingen strategi, bara tur. Helt meningslöst spel, en jäkla massa sadism och pennalism inblandat, skapar bara osämja. Har någon tyckt det varit kul nånsin förutom när de vinner och kan jäklas med de som blir knuffade?
Citera
2019-10-03, 17:17
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Jag vill nog nominera Börsen som det sämsta spel jag stött på.

Men listan kan göras lång på dåliga spel, vad sägs om:
Maktspelet
Bondespelet (redan nämnt)
Uno express
The stars are right
Crime
Ostindiska kompaniet
Universums härskare
Marketing

Några spel jag, tyvärr, drog mig till minnes så här, i en hast.
Citera
2019-10-04, 00:05
Medlem
Turbografx-16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badaren
Det sämsta brädspelet ur ekonomisk synpunkt är överlägset Backgammon.
Vill man förlora dom riktigt stora pengarna så ska man spela det.

När jag var yngre så hade jag ett brädspels-sett där backgammon var en av spelplanerna. Då visste jag inte reglerna, men nyligen lärde jag mig det. Det är något bland det konstigaste jag varit med om. När man ser spelplanen antar man att man ska skjuta brickor tvärs över spetsarna, men istället så ska det användas som ett monopolspel där man bara springer runt i en cirkel. Det är också mest ett turbaserat spel, men små inslag av skicklighet. Ganska likt Black Jack, vilket förklarar varför man kan spela bort pengar på det.
Citera
2019-10-04, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbografx-16
När jag var yngre så hade jag ett brädspels-sett där backgammon var en av spelplanerna. Då visste jag inte reglerna, men nyligen lärde jag mig det. Det är något bland det konstigaste jag varit med om. När man ser spelplanen antar man att man ska skjuta brickor tvärs över spetsarna, men istället så ska det användas som ett monopolspel där man bara springer runt i en cirkel. Det är också mest ett turbaserat spel, men små inslag av skicklighet. Ganska likt Black Jack, vilket förklarar varför man kan spela bort pengar på det.

Precis som i poker så är det samma människor som sitter i finalerna i stora turneringar... förklara nu hur det är ett turspel när samma spelare vinner hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in