Citat:
Ursprungligen postat av
Bartman777
Instämmer helt i att Fia med knuff är det absolut tråkigaste brädspelet. Monopol är ju också rätt trist.
Frågesportspel tycker jag är riktigt kul dock, som Trivial Pursuit t.ex. Jag går igång riktigt mycket på frågesport!
Men annars tycker jag brädspel är trist överlag. Fia med knuff är dock snäppet värre än alla andra.
Jag tycker TP är trist. Kan iofs ha att göra med att jag är totalt ointresserad i tre av kategorierna och kan nästan alla svar i en. Men är man fler än två sitter övriga spelare utan någonting alls att göra.
Fia med knuff instämmer jag på.
Vi har två monopolspel hemma utöver originalet: miljonär och fusk. Miljonär har några extra mekanismer som gör så spelet går snabbare (och papp-pengar som är lätta att hantera), och fusk får en extra dimension genom att göra alla superparanoida. De kan vara kul ibland. Originalet är bara segt.
Schack är intressant, men går för långsamt (och schack med tidsgräns är bara stressigt). Jag gillar baklänges-schack, där man måste ta om man kan, och målet är att tvinga motspelaren att ta alla ens pjäser.
Jag ogillar reversi/othello, men det är antagligen för att jag inte kommit underfund med knepen och därför åker på stryk.