• 1
  • 2
2019-10-02, 23:52
Medlem
Jag själv, som sällan shoppar numera, var i en köpgalleria senaste löningsdagen. Och jag reagerade över hur otroligt lite folk som sprang i butikerna. Själv har jag ju tröttnat sedan länge, men är detta någon trend bland folk i allmänhet?
Citera
2019-10-02, 23:55
Medlem
Du har alltså inte lagt märke till de x-antal senaste årens trend att handla på nätet eftersom det generellt är mycket billigare? Affärernas död breder ut sig sakta men säkert.
Citera
2019-10-03, 00:00
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Jag själv, som sällan shoppar numera, var i en köpgalleria senaste löningsdagen. Och jag reagerade över hur otroligt lite folk som sprang i butikerna. Själv har jag ju tröttnat sedan länge, men är detta någon trend bland folk i allmänhet?
Folk isolerar sig mer och mer, sitter hemma, handlar på nätet, får skiten i brevlådan, eller måste hämta ut paketombud 2-3 dagar senare, enkelt samtidigt som de vräker i sig chips, energidryck, läsk osv.... FETMA!!
Citera
2019-10-03, 00:00
Avstängd
Lacerdas avatar
Passar på att handla ALLA kläder när jag befinner mig i länder där jag finner samma plagg i butik för halva priset. Sparar pengar till sprit, horor och knark. Det gäller att vara smart.
Citera
2019-10-03, 00:12
Medlem
Som tidigare har påpekats, folk handlar allt mer på nätet. Ska bli skönt att många fysiska butiker försvinner, det gör saker billigare och lättillgängligare. Dessutom sparar man en hel del tid man kan lägga på annat, typ kolla på netflix och runka.
Citera
2019-10-03, 00:19
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar

Tror du är något som kallas internet på spåret, tanten fastnar framför skärmen, det prioriteras att fota sin hund/katt/barn och sedan sitta i soffan och punda "likes" samtidigt som det binge-tittas en säsong av valfri lågbudgetskitserie via valfri streamingtjänst.
Gubben streamar helgfotboll i rummet bredvid eller svär över teknikstrul med mediaservern. Ungarna spelar Fortnite. Det har bråkats hela förmiddagen om pengar för uppgraderingar till nya skins. Nu råder tillfälligt lugn. Ungarna vann.
Citera
2019-10-03, 00:36
Medlem
Anus.Dos.Deminoss avatar
Vem fan har ens tid att springa runt i affärer som nått jävla fruntimmer?

Har inte köpt en vara i butik sen 2005, förutom på Ica och elektronikaffärer, dom enda man gladeligen strosar runt i.
Citera
2019-10-03, 03:43
Medlem
Nimars avatar
Betala 50% mer för nöjet med att trängas med folk och lägga flera timmar på ett köp som tar 5 minuter online? Det är inte riktigt min grej.
Citera
2019-10-03, 03:50
Citat:
Ursprungligen postat av MrLevaLivet
Tror du är något som kallas internet på spåret, tanten fastnar framför skärmen, det prioriteras att fota sin hund/katt/barn och sedan sitta i soffan och punda "likes" samtidigt som det binge-tittas en säsong av valfri lågbudgetskitserie via valfri streamingtjänst.
Gubben streamar helgfotboll i rummet bredvid eller svär över teknikstrul med mediaservern. Ungarna spelar Fortnite. Det har bråkats hela förmiddagen om pengar för uppgraderingar till nya skins. Nu råder tillfälligt lugn. Ungarna vann.
Tror du är något på spåret här
Citera
2019-10-03, 04:27
Medlem
Nej. Man kan aldrig jämföra klädesjämföringen online som man kan i butiker. Helst om man har dryga 20 kg övervikt😊
Citera
2019-10-03, 06:41
Avstängd
Vit-Brandbils avatar
Det jag köper handlar jag gärna via nätet. På köpcentren så springer det mest runt spökplumpar och deras barn som skriker och lever om.
Åker endast dit om jag måste.
Citera
2019-10-03, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anus.Dos.Deminos
Vem fan har ens tid att springa runt i affärer som nått jävla fruntimmer?

Har inte köpt en vara i butik sen 2005, förutom på Ica och elektronikaffärer, dom enda man gladeligen strosar runt i.
Tycker elektronik är så mycket bättre att handla på nätet. Viktigt att läsa reviews och se vad folk faktiskt tycker om varan.
Har jag hittat nått plagg på nätet åker jag ibland och provar i affär först, istället för att krångla med flera storlekar i beställningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in