2019-10-02, 23:22
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Din reaktion...

On topic: jag tror bara det var ett vilt uppslag likt många här i tråden, som skulle bygga på att de är förbenat trötta på KL och vill sätta åt henne, eller bara som ett uttryck för missriktad illvilja mot allt som har med henne att göra (vilket iofs inte är helt orimligt). Dock tycker jag nog att scenariot i sig är orimligt, menmen.
När man läser dagboksbladen så tror jag nog att många inblandade där kan ha tänkt... "kan du slå huvudet rejält nästa gång" så vi slipper dig...

Jag själv satt och svor när jag läste bladen och dom stackarna som försökte få Karin att skicka in läkarintyg, lämna in bilagor, överhuvudtaget nå henne, måste ha varit fruktansvärt trötta på henne.
Och så alla uppskjutna rättegångar, vilket ger en massa merjobb för vittnen ska nås och meddelas och allt måste göras om med nya kallelser som ska ut osv.
Sen ska rätten även boka nytt datum och alla rådmän måste kollas så att dom kan vara med då... och så ställs allt in igen och det börjar om från noll igen

Fan, Karin har ju mattat ut den här rättsapparaten i nästan 6 år och kostat staten massor med pengar med sina trix, knep och knåp.

Ja... för er som undrar... så tänkte jag själv den tanken... slå huvudet rejält nästa gång.
Såna här människor ger sig aldrig... frågan är bara vad nästa tvist blir.

Edit: Jag tror faktiskt inte att Karin har slagit något huvud mer än dom 4 stygnen hon fick... resten är lögn och undanflykter för hon vill inte inställa sig i rätten.
Citera
2019-10-02, 23:24
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Varför satt han inte häktad då din jävla miffo? Ännu en amatör!

Är du dum eller spelar du bara??? tingsrätten har häktat han för att han uteblev från sin rättegång och varför han inte blev häktad första gången,tja en jävla tur om du frågar mej
Citera
2019-10-02, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Detta är intressant ändå. Jag var lite inne på det i tidigare inlägg:

Givet att han är väldigt bevandrad, så känns lögnen lite skakig. Men visst, inget är omöjligt, men jag tror inte så mycket på att en dålig lögn skulle kännas mer komfortabel att dra inför polis, åklagare, domstol, kollegor och svenska folket för att han är "trygg i rollen som advokat", för det känns helt enkelt för riskabelt då han ju har mer än andra att förlora på att ljuga.

HOL har tagit en kalkylerad risk i sitt privatliv, där upptäcktsrisken är låg. Ingen orkar läsa den skit som pågått i domstolarna, och därför är domen där bodelningen vinner laga kraft, varit en sak ingen ifrågasätter.

Ju mer skit som kastas på KL desto mer uppenbart blir det att hon inte kunde tillvarata sina intressen.

Nu har HOL vaknat till en ny tillvaro som inte fanns med på kartan som stjärnadvokat. Han är huvudpersonen i ett forum där vi avhandlar honom hämningslöst. Han kan inte ens hota oss med ärekränkningsmål.

Det sensationella var att en advokat blev skjuten. Det var skräcken, nu när kriminaliteten med skjutningar eskalerar i Sverige.

Nu behöver inte advokater och jurister skaffa bättre larm och skydda sig i övrigt. Det är en lättnad. Det som framkommit, är att det är personliga skäl till skjutningen, oavsett om mördare och torpeder vill se HOL död, eller om han hittat på alltihopa själv för att vinna kriget om lägenheten.

Jag har sällan skrattat så mycket som i dag. Aldrig har så mänga människor med humor samlats i en tråd och diskuterat vad det är för filurer som benämns stjärnadvokat och toppjurist.
Senast redigerad av Vresrosen 2019-10-02 kl. 23:49.
Citera
2019-10-02, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henrikdenfule
För att tjejens styvmorsa försökte bränna ner advokathorans hus men tog fel på gata så fel hus i Bromma brann ner.

Måste vara den branden du menar, den enda i Ålsten som passar in. M@ria har ju sin villa i Ålsten på Åsbacken enligt ratsit.

https://www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/tva-barn-har-avlidit-efter-villabranden-i-bromma

Det dog 2 små barn och föräldrarna blev skadade. Hemskt om det du säger stämmer.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-10-02 kl. 23:35.
Citera
2019-10-02, 23:30
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Är du dum eller spelar du bara??? tingsrätten har häktat han för att han uteblev från sin rättegång och varför han inte blev häktad första gången,tja en jävla tur om du frågar mej

Lyssna här din jävla rättsexpert, man blir inte häktad för att man är skyldig utan för att man inte ställde in sig på rättegång.
Han hade varit häktad redan innan rättegång om han var på sannolika skäl misstänkt, du är en jävla luffare som inte vet ett skit förstår du?
Citera
2019-10-02, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snicky84
Ponera att FO inte alls känner KL och inte har med denna sak att göra. Vad betyder det om MN dessutom inte har ett förhållande med HOL?

Då ökar de alternativa hypotesernas trovärdighet i förhållande till huvudhypotesen:

(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Citera
2019-10-02, 23:34
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Lyssna här din jävla rättsexpert, man blir inte häktad för att man är skyldig utan för att man inte ställde in sig på rättegång.
Han hade varit häktad redan innan rättegång om han var på sannolika skäl misstänkt, du är en jävla luffare som inte vet ett skit förstår du?

men det är ju det jag skriver
Citera
2019-10-02, 23:36
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
men det är ju det jag skriver

Ja precis tjatar emot dig själv experten!

Citera mig vart jag skriver fel idioten.
Citera
2019-10-02, 23:36
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Finns det något som tyder på att denne HOL är något svagare begåvad än genomsnittet?
Annars finns det inte en chans att han skulle öppna dörren när någon pundare härjar utanför , dessutom inte med någon gammal uppborrad startpistol och börja brottas.
Han skulle ringa polisen.
Det fattas bara några utomjordlingar sen är fallet löst.
Nej snarare tvärtom. Han driver en framgångsrik advokatbyrå med flera delägare och har gott anseende i juristkretsar.

Nej han hade aldrig öppnat dörren för en okänd pundare. Han hade ringt polisen.
Spanar efter ufon
Citera
2019-10-02, 23:47
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

tingsrätten har häktat han för att han uteblev från sin rättegång , man blir inte häktad för att man är skyldig utan för att man inte ställde in sig på rättegång.

ser du nu att vi skriver samma sak????
Citera
2019-10-02, 23:51
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
tingsrätten har häktat han för att han uteblev från sin rättegång , man blir inte häktad för att man är skyldig utan för att man inte ställde in sig på rättegång.

ser du nu att vi skriver samma sak????

Varför argumenterar du då emot mig?

Citera vart jag missförstod dig!

Eller pudla.
Citera
2019-10-02, 23:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Finns det något som tyder på att denne HOL är något svagare begåvad än genomsnittet?
Annars finns det inte en chans att han skulle öppna dörren när någon pundare härjar utanför , dessutom inte med någon gammal uppborrad startpistol och börja brottas.
Han skulle ringa polisen.
Det fattas bara några utomjordlingar sen är fallet löst.

Det beror väl på.

HOL jobbar ju med svarta pengar, ekobrott.

Han kanske får betalt lite sådär under bordet ibland. Hemma i lgh. Av springpojkar. Då öppnar man.

Spekulation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in