2019-10-02, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Om det är så ömsesidigt, varför tillåter Israel palestinier jobba i Israel och inte vice versa?

Pajas! Man kastar brödsmulor med ena handen, samtidigt som man krossar folket/landet/hoppet med andra handen. En slug taktik som sionister gärna använder. Dock genomskådar hela världen vad som pågår.
Citera
2019-10-02, 10:09
Medlem
Skrev tidigare ett inläg i denna tråd
Citat:
Inlägg 1748
men väntar fortfarande på svar /kritik från forumets sionister /eller Israel vänner?
Citera
2019-10-02, 17:30
Medlem
Om Israel varit ute efter att utplåna Palestina tror jag inte att det skulle ta längre tid än de gånger deras grannar försökt ge sig på Israel..
Citera
2019-10-02, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arraqthemalamute
Om Israel varit ute efter att utplåna Palestina tror jag inte att det skulle ta längre tid än de gånger deras grannar försökt ge sig på Israel..
Instämmer. Det tog några månader anno 1948, när man ockuperade nästan 80% av landet och etniskt rensade det på den stora majoriteten av palestinier.

Sedan dess har man fortsatt att ockupera, annektera och intervenera så idag finns det knappt något kvar ... alls.
Citera
2019-10-02, 18:03
Medlem
Citat:
Om det är så ömsesidigt, varför tillåter Israel palestinier jobba i Israel och inte vice versa?
Om det var så ömsesidigt, varför tillät apartheidregimen i Sydafrika landets färgade befolkning att jobba för dem?
Citera
2019-10-02, 19:04
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Om det var så ömsesidigt, varför tillät apartheidregimen i Sydafrika landets färgade befolkning att jobba för dem?

Apartheid gäller om det är en del av befolkningen som får särskilda regler. Palestinierna tillhör en annan stat som får jobba i Israel. Israeler inte får befinna sig i Gaza utan att bli dödade.
Citera
2019-10-02, 20:07
Medlem
Citat:
Israeler inte får befinna sig i Gaza utan att bli dödade.

Har du någonsin reflekterat över varför det är så?

Om jag skulle åka ner till Gaza för att jobba som volontär, så är det inte Hamas som skrämmer mig. Däremot skulle jag vara livrädd - LIVRÄDD - för Israeliska bombräder. Om lilla jag i trygga Sverige känner så, kan jag bara inbilla mig hur barnen i Gaza känner sig....
Citera
2019-10-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

touché
Citera
2019-10-02, 20:21
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
Har du någonsin reflekterat över varför det är så?

Om jag skulle åka ner till Gaza för att jobba som volontär, så är det inte Hamas som skrämmer mig. Däremot skulle jag vara livrädd - LIVRÄDD - för Israeliska bombräder.

Det har jag jävligt svårt att tro på. Jag har jävligt svårt att tro på att du skulle kunna röra dig i ett arabiskt land utan att vara livrädd.
Citera
2019-10-02, 20:23
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoffSvek
touché

Vaddå touche? Vilket är apartheidlandet, Israel som tillåter araber med fulla rättigheter eller Palestina som inte tillåter judar några rättigheter alls.
Citera
2019-10-02, 20:49
Medlem
Citat:
Vaddå touche? Vilket är apartheidlandet, Israel som tillåter araber med fulla rättigheter eller Palestina som inte tillåter judar några rättigheter alls.
Exakt.
Citera
2019-10-02, 21:02
Medlem
Citat:
Kan det bero på att sionisterna har kört iväg dem från deras eget land och därpå koloniserat det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in