2019-10-02, 10:43
Medlem
Imsdal93s avatar
Jewels har ju garanterat lusläst och studerat denna text in i minsta detalj.

"Partiklarna kan bidra till hjärt- och kärlsjukdomar och förändringar i lungorna."

https://www.norrkoping.se/boende-trafik-och-miljo/miljo--och-halsoskydd-samt-livsmedel/luften-i-norrkoping/luftkvalitet.html
Citera
2019-10-02, 10:44
Medlem
vigilante99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9och0
Sista upplagda på youtube.. Vad i helvete. Skulle kunna skriva en uppsats...
Morsan skäller alltså ut följarna för att de inte stöttar kanalen tillräckligt för att hon ska kunna leva på kanalen.
Allt är alla andras fel.. Ja herre jävlar.

really....is that what she was blabbering on about.....WOW.......FAAAAAAAAAAAN....

How the hell does she have people supporting her still..........

GET OFF YOUTUBE AND SOCIAL MEDIA JEWELS!!!!

GET OLIVER IN CARE ASAP

GET HELP!!!!!
Citera
2019-10-02, 13:01
Medlem
Imsdal93s avatar
Men jag undrar över en till sak.
Varför i hela jävla friden väljer man att flytta till Norrköping? ELLER varför kollar man inte upp luftförorenig i den stad man vill flytta till. Läget, industrier, vägar etc.
Och hur i h*vete tror Jewels att det ska vara bättre i Stockholm?

Det är så tydligt att detta är ett inarbetat mönster, att flytta så fort diverse myndigheter ifrågasätter.

Det är så jävla sjukt.

Och en annan sak, i Sorsele har Jewels svårare att vara "anonym", det är ett litet samhälle där alla känner alla. Så att hon vill flytta till Stockholm för att isolera sig ännu mer från verkligheten är ju då iofs ganska logiskt, eller??
Gömma sig för myndigheter, det är livet det.

Förlåt, men blir bara så jävla provocerad.
Senast redigerad av Imsdal93 2019-10-02 kl. 13:04.
Citera
2019-10-02, 14:48
Medlem
Det for runt många tankar i huvudet när ja kollade deras senaste video.
Men de jag tänkte mest på är hur jäkla sorgligt det är att se oliver förändrats så mycket, från en glad o pigg liten tjej i Sorsele/Nynäshamn, som såg fram emot allt och var glad !? Till att ha förändrats till en kopia av sin mamma..
jag vill inte vara elak men hon ser lika sliten ut som sin mamma nu för tiden och pratar som sin mamma. Tänk hur en förälder bygger och påverkar sina barn, detta måste vara det tydligaste exemplet.
Att oliver är så isolerad gör inte saken bättre.

Undrar verkligen hur deras konversation såg ut innan dom började spela in detta klipp.

Jewels - ”OLIVER Nu sätter du på kameran och säger till alla hur dåligt jag mår, så kommer du och filmar mig medans ja ligger här på golvet och lider, nu ska vi visa alla hur dåligt vi mår”

Har svårt att tänka mig att detta inte var iscensatt.

Jewels för helvete VAKNA !!!! Sluta dra ner din familj i en mörk depression med påhittade diagnoser dag ut och dag in! Blir fan i mig arg nu
Citera
2019-10-02, 16:23
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gandalfsexyman
Det for runt många tankar i huvudet när ja kollade deras senaste video.
Men de jag tänkte mest på är hur jäkla sorgligt det är att se oliver förändrats så mycket, från en glad o pigg liten tjej i Sorsele/Nynäshamn, som såg fram emot allt och var glad !? Till att ha förändrats till en kopia av sin mamma..
jag vill inte vara elak men hon ser lika sliten ut som sin mamma nu för tiden och pratar som sin mamma. Tänk hur en förälder bygger och påverkar sina barn, detta måste vara det tydligaste exemplet.
Att oliver är så isolerad gör inte saken bättre.

Undrar verkligen hur deras konversation såg ut innan dom började spela in detta klipp.

Jewels - ”OLIVER Nu sätter du på kameran och säger till alla hur dåligt jag mår, så kommer du och filmar mig medans ja ligger här på golvet och lider, nu ska vi visa alla hur dåligt vi mår”

Har svårt att tänka mig att detta inte var iscensatt.

Jewels för helvete VAKNA !!!! Sluta dra ner din familj i en mörk depression med påhittade diagnoser dag ut och dag in! Blir fan i mig arg nu

Verkligen iscensatt, J är en usel skådespelare.
Hela videon var bara cringe.

Sen har dom mage att jämföra sig med rullstolsbundna. Det var droppen för mig.
J kan jämföra sig med valfri idiot på någon låst psykiatrisk avdelning på sjukhus, inte oskyldiga stackars handikappade.
Såg att massor av deras gamla följare kommenterade på instagram att de tröttnat på deras påhittade sjukdomar. Massor som själva har autism som skrev att de måste sluta skylla allt på det. Vafan, ingen med autism beter sig som J. Hon skyller allt på sin autism som man ser på hennes senaste instagrambild.

Js problem är inte autism, utan grova psykiska problem.
Jag vet att du läser här J, och jag måste bara passa på att säga att du är riktigt sjuk i huvudet. Du är svårt psykiskt sjuk och ingenting har med autism att göra.
Alla ser det! Ingen tycker synd om DIG förutom du själv.
Det är bara issy som det är synd om, som får sitta och försvara dig bara för du hjärntvättat henne, fått henne att tro att hon är lika "sjuk" som dig, fått henne att bli beroende av bara dig. Du har aktivt gjort så att hon bara har dig i sitt liv.

Och säg inte att folk "hatar" på sjukdomar! Folk hatar på att du hittar på sjukdomar och skyller allt på det.
Du spottar på de med autism tex.
Och det är inget FEL på att vara psykisk sjuk heller. Men du skyller på saker som är påhittade, du UTNYTTJAR andra människors lidande för egen vinning.
Du försöker starta nån hashtag som ska samla de som har det svårt osv. Det är så jävla fult! Sätt dig inte i samma fack som andra, speciellt inte när dom själva säger att du inte platsar.

Äh du är en vidrig människa.

Hoppas soc tvångsplacerar issy, det är den enda chansen till ett drägligt liv för henne.
Hade morsan ett uns av vett i skallen så hade hon gått med på ett fosterhem. Men det har hon inte.
Hon vet att hon är alldeles ensam om issy lämnar henne. Bara att se på Js instagram. Hon har inga vänner förutom ett par barn. (de hon följer)
Och hitta en man kan hon glömma, haha.
Det bästa för henne vore att bo på ett gruppboende för sånna med psykiska sjukdomar, så hon kan umgås med likasinnade!

Duuu sugäh mustn ur mäh!
Citera
2019-10-02, 17:54
Medlem
Jewels vill ha hjälp säger hon, men varje gång hon erbjudits hjälp har hon sagt att hon tycker att det blir för jobbigt (tex boendestöd) eller att hon inte har råd att gå till läkare eller hämta ut sina mediciner.
Oliver har fått flera anpassningar i skolan men det passar ändå inte. Vill man försöka lösa det kanske man ska börja med att gå dit. Men nej, det kommer inte gå eftersom isoleringen tagit sitt grepp och inga krav hemifrån finns.
Nej jag vet att hon inte vill ha någon hjälp utan bara ett hus som står och väntar någonstans i Sthlms-trakten. Med flyttlasset ordnat.
Citera
2019-10-02, 18:16
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Jewels vill ha hjälp säger hon, men varje gång hon erbjudits hjälp har hon sagt att hon tycker att det blir för jobbigt (tex boendestöd) eller att hon inte har råd att gå till läkare eller hämta ut sina mediciner.
Oliver har fått flera anpassningar i skolan men det passar ändå inte. Vill man försöka lösa det kanske man ska börja med att gå dit. Men nej, det kommer inte gå eftersom isoleringen tagit sitt grepp och inga krav hemifrån finns.
Nej jag vet att hon inte vill ha någon hjälp utan bara ett hus som står och väntar någonstans i Sthlms-trakten. Med flyttlasset ordnat.

Att hon inte har råd med medicin är skitsnack från hennes sida.
för det första så prioriterar man medicinen framför hårfärgningsprodukter, smink, godis och skitmat.
För det andra så har man högkostnadsskyddet. Var går det taket, typ vid 2k? Slå ut det på ett år och det blir inte mkt kronor per månad. Man kanske får köpa medicin för 1k eller tillochmed 2k på en månad, och då handlar det om att planera sin ekonomi och inte köpa massa skit.
Utöver att hon har bostadsbidrag så borde hon ha runt 7k kvar av sin pension att leva på. Det är inte så jävla lite pengar som hon vill att vi ska tro.
Sen har hon sin stackars morfar att snylta på också, hans utgifter lär ju vara nära 0kr utöver mat.

Så nej hon är inte fattigare än en random förortsmamma.

7k i månaden, går aldrig ut, brukar inte nikotin, köper inga dyra kläder, hon gör liksom ingenting man spenderar pengar på.
Vad fan går pengarna till? Jag får inte ihop det. Jag skulle klara mig bra på 7k efter hyran är betald, och jag har också mediciner, men man kommer upö i högkostnadsskyddet direkt. Eller vad det kallas.
Citera
2019-10-02, 18:21
Medlem
Det finns inget mer att göra. Tragiska människoöden. Psykisk sjukdom är inte att skämta om.
Senast redigerad av Pezten 2019-10-02 kl. 19:16.
Citera
2019-10-02, 19:41
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Det finns inget mer att göra. Tragiska människoöden. Psykisk sjukdom är inte att skämta om.

Så sant, så sant.

Jag lämnar tråden nu, J suger musten ur mig.
Citera
2019-10-02, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 11433.08
Så sant, så sant.

Jag lämnar tråden nu, J suger musten ur mig.

Jo, jag har skrivit lite då och då. Mestadels för att det är så sjukt hur socialen inte kan ingripa när vanvården är så uppenbar. Men den här tråden borde nog självdö.
Citera
2019-10-02, 20:18
Medlem
Oliver skriver på instagram att soc vill omplacera honom för att det vore enklast, men varför händer det inte då?! är de soc dom rymmer från genom komunbyte??? de senaste bilderna va riktigt otäcka med att j lurat i han att vara sjuk. gå till läkaren då?
Citera
2019-10-02, 22:09
Medlem
Jag säger bara en sak: münchausen by proxy, münchausen by proxy, münchausen by proxy.

Jag läser till sjuksköterska och VET att man fysiologiskt inte kan få "magsyraattacker", dvs reflux, av dålig luft. En ökad produktion av magsyra beror på felaktig kost, koffein, fet mat, stress/psykisk påfrestning. Och för att organ ska påverkas av "dålig luft" så snackar vi tunga, giftiga kemikalier i stora doser, annars är människans kropp fantastisk på att ta hand om föroreningar. Hade så varit fallet, så hade området evakuerats för längesen.

Nej nu får det vara nog. Gillade dem i början, men nu har det spårat totalt. Oliver behöver få komma till en harmonisk och SUND familj, där han får förutsättningar till att följa sina drömmar.

Ska bli spännande och se hur detta slutar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in