2019-10-02, 13:46
Medlem
SouthernGirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Total mental kollaps?!?
Bellsan har inte fått något mentalt sammanbrott. Om hon hade kollapsat hade hon inte kunnat skriva och posta inlägget på bloggen. Då hade hon varit på psykakuten.
Möjligtvis har hennes ekonomi och affärsverksamhet hamnat i en akut kris. Möjligtvis har Sugardaddy-Erik brutit med henne och strypt pengakranen. So what?
Vi får se.
Bellsan är som en kackerlacka. Hon överlever.

Ni är många som tror att Erik brutit med henne och detta föranlett gårdagens inlägg. Jag tror tvärtom. Erik kan tänka sig att bli mer seriös än tidigare, med motprestationen att Bella slutar bygga luftslott och låtsas vara världens mäktigaste kvinna. Han vill ha henne nedtonad, elegant och ödmjuk.
Hon ska bli mer "ärvda pengar" än nyrik ryska :-)
Citera
2019-10-02, 13:47
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Du är rätt jobbig faktiskt.
Tack för den informationen. Vad har det med topic att göra, menar du 🤔?
Citat:
Ursprungligen postat av SouthernGirl
Ni är många som tror att Erik brutit med henne och detta föranlett gårdagens inlägg. Jag tror tvärtom. Erik kan tänka sig att bli mer seriös än tidigare, med motprestationen att Bella slutar bygga luftslott och låtsas vara världens mäktigaste kvinna. Han vill ha henne nedtonad, elegant och ödmjuk.
Du kan ha rätt. Jag gissade att de brutit, men jag kan mycket väl ha gissar fel.

Bellsan har ju ömsat skinn - bytt persona - varje gång hon träffat en ny man. Det kan mycket väl vara på gång igen.
Vi har varit inne på de tankegångarna tidigare i tråden.
Sugardaddy kanske vill att hon ska sluta eller åtminstone begränsa sina sociala medier, kladdbolaget etc och i stället slösa sin energi på välgörenhetsarbete via stiftelsen. Om det är som du tror var Kenyaresan början på förvandlingen.
Frågan är då om det finns någon väg tillbaka för Bellsan om det skulle ta slut med Sugardaddy. Det är ju hon som tar den stora risken i förhållandet. För honom är det business as usual. Man kan undra om han gjort några bindande åtaganden gentemot henne och varför det är då bråttom. Han är ju fortfarande gift.
Svaret kanske är att hon är gravid och Sugardaddy har beslutat sig för att bilda familj med Bellsan.

Fortsättning följer
Senast redigerad av DoraF 2019-10-02 kl. 14:02.
Citera
2019-10-02, 13:56
Medlem
Il.Malizias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smulan666
När kan vi vänta oss nyheterna i kvällspressen?
Typ nu.
https://www.expressen.se/noje/lowengrips-nya-vagskal-kan-stoppa-flytten-till-usa/
Citera
2019-10-02, 13:59
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Här radar ju Bella själv upp massa misslyckade affärer, mängder av projekt och andra planer som runnit ut i sanden... O så senaste inlägget i går kväll där hon själv börjar riva ner luftslottet hon byggt upp...
Sant, men dom flesta av hennes misslyckade affärer och projekt och andra planer som runnit ut i sanden var välkända innan
Jag fick en lista via PM och kunde igår lagga till ett projekt, och glom inte alla hennes nedlagda bolag
Latt att ta fram med tex allabolag.se hennes bolagskopplingar
https://www.allabolag.se/befattningshavare/isabella-desiree-lowengrip/40b31fbe032d6aca5f7d64498e5ae8af
Isabella Desirée den otroligt kungliga Löwengrip's bolagshistorik med alla nedlagda bolag har postats tidigare i traden
Senast redigerad av qutm 2019-10-02 kl. 14:06.
Citera
2019-10-02, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Jag gissar att en försäljning av huset kommer inom kort, men Bella kommer att försöka få det till att hon startar på en ny och fräsch kula.

Precis det tror jag också. Om inte annat skulle hon väl bli mer trovärdig till hennes så kallade ”ärliga och modiga inlägg” om hon gjorde sig av med det stora huset? Dessutom den där poolen som aldrig blev klar? Varför köpa mera när man varken behöver det eller egentligen har råd? HUR kan hon ens ha mage och mena att hon är en economista? (Haha det ordet)

Kan tycka att det vore bra för henne och hennes små fans att hon fick falla till marken - som ett exempel på hur man INTE ska göra som entreprenör.
Citera
2019-10-02, 14:12
Medlem
Citat:
Isabella ”Blondinbella” Löwengrip, 28, hade tänkt att flytta till New York under hösten, men så har det inte blivit.

Citat:
Bloggaren har tidigare berättat om sina satsningar på att ta företagen utomlands och tidigare i somras avslöjade hon att hon skulle flytta till New York för att etablera sig där. Hon avslutade sitt sommarprat med att säga hejdå till Sverige.

https://www.aftonbladet.se/a/WbWb32
Citera
2019-10-02, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SouthernGirl

Ja, så kan det vara. Kanske långsökt men när hon skriver om ”ett stort förvärv på gång” kan det vara hennes nya gubbe hon syftar på månntro...troligen inte men det slog mig bara...”förvärva” människor är väl inte det mest normala att uttrycka sig på men man vet ju aldrig...
Citera
2019-10-02, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Okej. Du fabulerar inte.
Du säger att Sugardaddy helt saknar empati och totalt skiter i sina barn till förmån för sin egen kåthet.
Hur vet du detta?
Som jag förstått det hade Sugardaddy separerat när han träffade Bellsan. Han är fortfarande inte skild och det är inte snyggt. Menar du att han förutom att vänta ska informera sina barn och inhämta deras tillåtelse om han vill ha sex? Eller måste han avstå helt från sex eftersom han är pappa?
Hade allt varit okej om det inte varit Bellsan utan en annan kvinna?

Hur vet du att Sugardaddy har en ålderskris? Alla män i hans ålder har inte det.
Har Bellsan också en ålderskris, menar du?
Hur vet du att Sugardaddy skiter i allt, som att skämma ut sig inför affärskontakter och vänner? Hur vet du att han skiter i sin affärsverksamhet? Fakta talar om motsatsen.

Det var många frågor. Jag får väl börja med en motfråga: Varifrån får du informationen att Erik Selin skulle ha varit separerad innan han träffde Blondinbella? Jag har också hört det där skvallret, men skvaller är just vad det är. Det spelar dessutom ingen som helst roll om han verkligen var det, det enda människor som inte känner honom kan veta är att han de facto var gift när han inledde en relation med Blondinbella och fortfarande är det och det är också utifrån detta man bedömer honom som osmaklig och oseriös. När relationen sedan blir känd på mindre trevliga sätt, eftersom den manglas ut på hela internet, kan i alla fall jag inte betrakta det annorlunda än att det måste vara oerhört pinsamt och jobbigt för hans närstående, särskilt hans barn. Där har du förklaringen till att jag menar att han skiter i sina barn, han är förhoppningsvis inte så dum att han inte förstod vad som skulle hända om han var otrogen med just Blondinbella.

Självfallet har Erik Selins beteende i grunden ingen som helst koppling till vem han är otrogen med. Problememt med just Blondinbella handlar om att hela världen kan läsa om hans osmakliga beteende. Vilken konstig sak att säga!

Problemet när du läser vad jag skriver är att du blandar ihop Erik Selins olika roller. Han är dels affärsman, dels privatperson och människor är inte densamma i olika roller. Jag skriver om privatpersonen som i det vi diskuterar här är otroligt enkel att bedöma. Han är nämligen så klassisk som det gärna går att vara - en man som börjar bli gammal, får ångest av det och skaffar sig en storbystad blondin. Hans relation med Blondinbella handlar om ömsesidigt givande och tagande - inte om kärlek. Säkert kan de båda uppleva sig själva som förälskade, det blir ju lättare att ljuga för sig själv om man ser det så. Men i grunden handlar det om det gamla vanliga - han får känna sig ung ytterligare ett tag och hon får pengar. Den som inte ser det...tja, jag vet inte vad jag ska säga om det, faktiskt.
Senast redigerad av Whatdoweknow 2019-10-02 kl. 14:42.
Citera
2019-10-02, 14:38
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
https://www.aftonbladet.se/a/WbWb32
Hon är helt outbildad och har rekryterat helt outbildade infantila ja-sägare
Det bästa sättet att sätta sig själv på en extremt hög kunglig pedestal är att rekrytera cirkus 5 ja-sägare och att utrusta dessa med så mycket makt som möjligt
Nu får hon se baksidan av det myntet, nämligen böndernas varg-mentalitet där dom får problem med huden och förlorar pengar
Antagligen så reagerar etablissemang såsom kungahuset politiker investerare och media lika starkt när dom också vänder sig emot och gläfsar efter henne
Deras maktresurser är, till skillnad från mega society-medlemmen Isabella den kungligas, verkliga, vilket hon kanske kommer erfara många gånger... mycket ånger...
Senast redigerad av qutm 2019-10-02 kl. 14:55.
Citera
2019-10-02, 15:08
Medlem
Och så undrar jag varför man tror att Erik Selin aka Balder Balle och Blondinbella skulle ha brutit upp? Hennes om jag förstår det rätt litanior i bloggen handlar väl snarast om motsatsen. Jag har skrivit det förr men kan skriva det igen:

Det här är en relation där en mycket rik man som håller på att bli gammal vill få känna sig ung igen och skaffar sig en ny kvinna utifrån det. Sådana män är vana att bestämma och styra och det gäller Erik Selin också. Han håller på att ta över Blondinbella precis som han tagit över företag tidigare, långsamt men säkert köper han upp Blondinbella och gör henne till sin leksak. Han sätter henne i "stiftelser" och skickar iväg henne på Afrikaresor - för att hon ska framstå på det sätt som passar honom. När hennes företag inte går bra är det bara positivt för honom, då stärks hans makt över henne. Hon tvingas göra offentlig avbön och skämma ut sig som någon som aldrig riktigt klarat att bygga bolag och sedan kan han "ta hand om henne". Sådana mäns "omhändertagande" är, särskilt på sikt, inget att stå efter. Mycket ofta slutar det med ren, skär och mycket djupt förnedring av kvinnan som gav upp allt.

Ser ni verkligen inte det här? Ser ni verkligen inte vad som långsamt men säkert händer? Och tycker inte ni också att det i grunden är väldigt tragiskt? Jag gillar inte Blondinbella, bereonde på att hon är en manipulativ narcissist och mytoman, men hon hade ju chansen här att skapa sig ett eget liv. Två av hennes satsningar gick bra från början - bloggen och sedermera Löwengrip Beauty. Allt detta lyckas hon förstöra helt så att hon slutar som en knulldocka åt en man som kommer att styra hennes minsta steg.
Citera
2019-10-02, 15:09
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Hon är helt outbildad och har rekryterat helt outbildade infantila ja-sägare
Det bästa sättet att sätta sig själv på en extremt hög kunglig pedestal är att rekrytera cirkus 5 ja-sägare och att utrusta dessa med så mycket makt som möjligt
Nu får hon se baksidan av det myntet, nämligen böndernas varg-mentalitet där dom får problem med huden och förlorar pengar
Antagligen så reagerar etablissemang såsom kungahuset politiker investerare och media lika starkt när dom också vänder sig emot och gläfsar efter henne
Deras maktresurser är, till skillnad från mega society-medlemmen Isabella den kungligas, verkliga, vilket hon kanske kommer erfara många gånger... mycket ånger...

Den stora frågan är nu också, vart är säkerhetsteamet? 😂 Var är hemmateamet? Och de som borstar hennes hår vid intervjuerna etc.
Kan det vara säkerhetsteamet som gett avslag på US flytten? För osäkert? Kan inte garantera Isabella FluffFluffs säkerhet i garaget vid transport från bil till hiss? Vad säger Secret Service? De MÅSTE ju vara inblandade nu när Ers Höghet Löwengrip skall få uppehållstillstånd och arbetstillstånd.
Finns det en kidnappningshot mot henne av personer som åker i bilar till dömda människorov brottslingar? Även i U.S?

Många frågor som rättvist måste besvaras tycker 😂🙏🏻
Citera
2019-10-02, 15:10
Medlem
”– Du måste vara kontroversiell ibland – och jag är drottningen av att vara det. Vi planerar allt och frågar oss; ”vilken reaktion vill vi ha denna vecka?”. Vi vet exakt hur vi ska använda journalisterna. Vi ger dem saker att skriva om och sedan måste de följa upp. Det är gratis PR, säger hon enligt Svenska Dagbladet.”

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zGkJB9/isabella-lowengrips-utspel--for-att-fa-synas-i-media

Man får icke glömma att BB för inte så längesen sa detta... Så det känns ju lite som att hon grävt sin egen grav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in