2019-10-02, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Du missar som vanligt poängen:
Varför väljer du inte någon mer relevant namn för jämförelsen?
[...]
Jaha. Hur VET du att Bellsan skrivit inlägget själv? Inte ens det går att veta.

Inlägget innehåller inga nya uppgifter och ingenting riktigt personligt. Hon räknar upp fiasko efter fiasko, men de är ju redan allmänt kända sedan länge. Sedan fyller hon ut med lite tomma floskler. Vari består det självutlämnande?
På vilket sätt blottar hon sig väldigt mycket, menar du?
Det som står kan lika gärna ha skrivits av en boendestödjare. Det finns inget som säger att det är just så Bellsan resonerar och känner i verkligheten. Texten är inte mer genuin än hennes vanliga lajvande.

Det är lite kul att du och andra sväljer hennes text med hull och hår.
Enligt dig ligger Bellsan ner. Du säger att hon blottar sig och är självutlämnande på riktigt.
Dessutom tror du att andra - allmänheten - är lika lättlurade som du.

Jjämförelsen med wallenberg var inte min, jag bara försökte förtydliga att du sa samma sak som Ringhals, trots att du trodde att du sa emot.

Givetvis är det fullkomligt irrelevant VEM som skrivit inlägget. Det uppfattas som hennes, alltså kommer det påverka folks syn på HENNE. Jag var väldigt tydlig med att jag inte alls vet om hon är uppriktig, och skrev till och med att man kan gissa att det bara är strategi. Min poäng är enbart att det är en bra strategi.
Citera
2019-10-02, 11:51
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Det handlar om att en tidning, som håller på att granska henne ordentligt. Hon fick igår bemöta vad de fått fram och det var inget roligt de fått fram. Hon kommer inte arbeta i Amerika, hon har hittat på en massa som nu kommer avslöjas. Hon har levt över sina pengar. Nu har hon själv avslöjat hur dåligt det gått så nu kommer inte tidningens granskning av henne vara någon nyhet.
Okej. Ska bli intressant att läsa granskningen när den publiceras. Tidningen har naturligtvis räknat med ett inlägg som det i går kväll och kan vinkla artikeln utifrån den texten.
Det skulle förvåna mig om Bellsan genom inlägget är fredad från obehagliga artiklar framöver.

Återstår att se vilken persona Bellsan nu kommer att ikläda sig nu när Den Internationella Affärskvinnan är död.
Citera
2019-10-02, 11:51
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Det handlar om att en tidning, som håller på att granska henne ordentligt. Hon fick igår bemöta vad de fått fram och det var inget roligt de fått fram. Hon kommer inte arbeta i Amerika, hon har hittat på en massa som nu kommer avslöjas. Hon har levt över sina pengar. Nu har hon själv avslöjat hur dåligt det gått så nu kommer inte tidningens granskning av henne vara någon nyhet.

Så det är nått värre än det Expressen grävde fram? Kan du ge nått exempel på vad det kan tänkas vara?
Citera
2019-10-02, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Så det är nått värre än det Expressen grävde fram? Kan du ge nått exempel på vad det kan tänkas vara?

Hennes gala kan riskera att få ställas in. Det gäller för henne att inte skrämma bort investerare nu. Så hon hoppas att granskningen sker efter galan
Citera
2019-10-02, 12:04
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Hennes gala kan riskera att få ställas in. Det gäller för henne att inte skrämma bort investerare nu. Så hon hoppas att granskningen sker efter galan

så vitt jag vet är inte ens stiftelsen registrerad än och galan/middagen är 21 oktober. varför bjuder man in till det när det inte ens finns en stiftelse än?
Citera
2019-10-02, 12:06
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Jjämförelsen med wallenberg var inte min, jag bara försökte förtydliga att du sa samma sak som Ringhals, trots att du trodde att du sa emot.
Haha Som vanligt förstår du inte det du läser.
Jag har inte sagt emot Ringhals. Det kan vemsomhelst själv se.
Du tillskriver mig tankar som jag inte har. Det är dina tankar. Inte mina. Du och jag är inte samma person.

Din och Ringhals jämförelse mellan Erik Selin och familjen Wallenberg är bara fånig, men uppenbarligen känner ni inte till nog för att kunna göra relevanta jämförelser.

Citat:
Givetvis är det fullkomligt irrelevant VEM som skrivit inlägget. Det uppfattas som hennes, alltså kommer det påverka folks syn på HENNE. Jag var väldigt tydlig med att jag inte alls vet om hon är uppriktig, och skrev till och med att man kan gissa att det bara är strategi. Min poäng är enbart att det är en bra strategi.
Nu ljuger du.
Du skrev att Bellsans självutlämnande var på riktigt och att det är hon som HAR skrivit inlägget.
Citat:
Och självutlämnandet är ju på riktigt, hon har verkligen skrivit om sina misslyckanden. Återigen kan man gissa att det ligger beräknande bakom, men faktum kvarstår, hon HAR skrivit det.
Citera
2019-10-02, 12:06
Medlem
Så öppet och naket har jag aldrig läst på hennes blogg innan.Här radar ju Bella själv upp massa misslyckade affärer, mängder av projekt och andra planer som runnit ut i sanden.Känns som att hon var tvungen till att skriva inlägget innan tidningar började skriva och de verkar som saker sker snabbt nu.

Förra veckan hade hon lagt ut en bild på insta,där gick hon ut ur en port och en skylt syntes i bakgrunden där de stod wasakronan på och de verkar väl inom fastigheter?(och allt är ju noga genomtänkt och planerat ang va som ska synas i hennes bilder)
Sedan kmr info om ett ”enormt förvärv”
O så senaste inlägget i går kväll där hon själv börjar riva ner luftslottet hon byggt upp.
Jag kan tänka mig att hon har fått lite hjälp av ”någon” att samla ihop sig och sina överoptimistiska planer och projekt och mer drar vidare mot fastighetsbranschen.
Citera
2019-10-02, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Sedan kmr info om ett ”enormt förvärv”

Det där är en skenmanöver för att hon inte vill säga att hon inte fick arbetsvisum till USA. Det är egentligen inga svårigheter att få det om man investerar mycket där. Men troligtvis så har Bellan jobbat under hennes tidigare turistvisum, det är ett brott och då blir man deporterad och sen portad i 10 år.
Senast redigerad av pissbogen5 2019-10-02 kl. 12:34.
Citera
2019-10-02, 12:29
Medlem
När kan vi vänta oss nyheterna i kvällspressen?
Citera
2019-10-02, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smulan666
När kan vi vänta oss nyheterna i kvällspressen?
Stort avslöjande idag kl 18
Citera
2019-10-02, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Haha Som vanligt förstår du inte det du läser.
Jag har inte sagt emot Ringhals. Det kan vemsomhelst själv se.
Du tillskriver mig tankar som jag inte har. Det är dina tankar. Inte mina. Du och jag är inte samma person.

Din och Ringhals jämförelse mellan Erik Selin och familjen Wallenberg är bara fånig, men uppenbarligen känner ni inte till nog för att kunna göra relevanta jämförelser.

Nu ljuger du.
Du skrev att Bellsans självutlämnande var på riktigt och att det är hon som HAR skrivit inlägget.

Som sagt, jämförelsen är inte min.

OK, glömde att du var autist. Jag är helt ointresserad av vem som tryckt på tangenterna, det påverkar ingenting alls för någon. Hon kan säkert ha spökskrivare. När jag skriver att ”Isabella skriver på bloggen” menar jag självklart ”Isabella publicerade på bloggen”. Nu kommer du säkert att börja tjafsa om huruvida hon trycker på ”Publish” eller inte, men poängen är enbart att det publicerats i hennes namn. Det är det enda som opinionen bryr sig om, det borde vara uppenbart för vem som helst med en halv hjärna.
Citera
2019-10-02, 13:14
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Det är väl Erik Selin som är den som egentligen lockar investerare till Bellsans välgörenhetsfond?
Så länge han håller din hand över projektet kan det mycket väl bli av, gissar jag. Med några modifieringar.

Citat:
Som sagt, jämförelsen är inte min.

OK, glömde att du var autist. Jag är helt ointresserad av vem som tryckt på tangenterna, det påverkar ingenting alls för någon. Hon kan säkert ha spökskrivare. När jag skriver att ”Isabella skriver på bloggen” menar jag självklart ”Isabella publicerade på bloggen”. Nu kommer du säkert att börja tjafsa om huruvida hon trycker på ”Publish” eller inte, men poängen är enbart att det publicerats i hennes namn. Det är det enda som opinionen bryr sig om, det borde vara uppenbart för vem som helst med en halv hjärna.
Haha Det är alltid lika roligt när dina argument tryter. Då börjar okvädningarna.

Det är egalt vem som skrev någonting först i tråden, som t ex den aktuella jämförelsen. Tråden fungerar på exakt samma sätt som Bellsans blogg, förstår du. Du är ansvarig för det som står i dina inlägg precis som Bellsan måste stå för det som publiceras på hennes blogg. Det hjälper inte att du lånat idén från någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in