2019-10-01, 23:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Bor man i stan så får man räkna med liv och rörelse i kvarteret. Vi vill väl ha en levande stad?

Levande kebab.....de kan väl sälja sitt skit på gatan? Ifrån gata tillbaka till gatan/\ Alla har sin plats....HEX

Se hur du omformar din tanke om fram/bak upp/ner ifrån ur ni alla skall stämmas tillbaka.

Och ingen kan stoppa min tanke i (värde om rätt)
Senast redigerad av Nephilim666 2019-10-02 kl. 00:02.
Citera
2019-10-02, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Varför skulle de kunna räkna ut det? Det finns väl 100.000 kebaberior i Sverige - otroligt sällan den typen av problem uppkommer av ett kebabhak (borträknat de som tillåtelse att ha nattöppet och har fulla gäster).

Otrevliga ägare som inte följer reglerna och använder lokalen som festarena på natten hade lika väl kunnat ske med en icke-kebab-restaurang, kiosk, frisörsallong, eller något annat.

Absolut men om man tänker statistiskt så man ser det är arabiska restaurangägare som ställer massa problem och bryter regler som t.ex tvättar knarkpengar åt kriminella, anställer sina kusiner svart, serverar smuggelalkohol, våldtäkter, tafsande och sexförslag på kvinnliga anställda, värdar som misshandlar gäster och såklart bristande hygien på 9 av 10 restauranger.

Statistik ljuger aldrig, som utrikes födda är överrepresenterade i brottsstatistiken som våldtäkt, mord och andra brott.
Citera
2019-10-02, 03:08
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 07dec41
Absolut men om man tänker statistiskt så man ser det är arabiska restaurangägare som ställer massa problem och bryter regler som t.ex tvättar knarkpengar åt kriminella, anställer sina kusiner svart, serverar smuggelalkohol, våldtäkter, tafsande och sexförslag på kvinnliga anställda, värdar som misshandlar gäster och såklart bristande hygien på 9 av 10 restauranger.

Statistik ljuger aldrig, som utrikes födda är överrepresenterade i brottsstatistiken som våldtäkt, mord och andra brott.
Att de fungerar som pengatvättare och bryter mot anställningsregler är inte något som påverkar de boende, som detta fallet handlar om. De boende påverkas av oljud, skräp, etc.

Att utrikiskt födda är överrepresenterade i våldtäkter spelar heller ingen roll i detta fallet då invandrare kan äga andra typer av restauranger, kiosker, frisörsallonger, eller andra etablissemang.
De kan även skaffa lägenhet för att bo i, i samma byggnad.
Citera
2019-10-02, 08:56
Medlem
ABB87s avatar
För er som tycker att vi som bor i området är gnälliga. Jag tar gärna er adress så kan ni få besök av de som stökar.

Det jag personligen stör mig mest på i området är alla sportbilsägare som ska köra runt och impa. På vem? De flesta som bor i området är småbarnsföräldrar eller äldre.

Det jag sett/hört själv är tex:

De gasar på i området trots att det är högst begränsad fart. Vi har en stor lekpark här som inte är inhägnad.

De kör på gågatan som inte är avsedda för dem (ni som kan trafikreglerna vet) och vid flera tillfällen tutar de på gångtrafikanterna, som "går i vägen". Ett tips är att kolla på kontot freakshow_hornsberg. Där finns en inspelad snutt när detta just händer.

Jag har varit med om att en bil gasar på bakom mig och kör upp på gångbanan för att komma förbi mig och kör sedan där hela gågatan.

Det är väldigt irriterande att bli väckt på kvällarna/nätterna av deras supermotorer.

Jag har hört riktigt otrevliga kommentarer till p-vakter och ett jäkla tjatande. Stackars p-vakterna.

De dubbelparkerar och ställer sig på handikapplats eller utanför garageportar.

Jag har hört riktigt otrevliga kommentarer till boende i huset när de tutar på bilar som står utanför garageporten.

Bara för att vi bor i innerstaden/innanför tullarna/på Kungsholmen (eller vad ni nu vill kalla det) så betyder inte det att det är okej att bete sig hur som helst. Många bryter dessutom mot lagen!
Senast redigerad av ABB87 2019-10-02 kl. 09:01.
Citera
2019-10-02, 09:58
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaecp
Kolla in kontot @freakshow_hornsberg på instagram. Stor humor men även en läskig insikt hur det är att bo där.

Stackars dom som är belånade för att bo där...
Citera
2019-10-02, 11:18
Medlem
BeatriceCencis avatar
Bra att de vräks av föreningen. Det är det enda sättet att få bort dem, eftersom myndigheterna agerar så slappt mot verksamheter som missköter sig. Dessutom skriver de över verksamheten på någon av bruschorna. Hoppas att de investerat massa pengar i lokalen som går förlorade. Tyvärr tror jag att denna uppsägning av lokalen kommer att leda till hot. Minns den där händelsen där en ordförande i en BRF i Gamla Stan blev skjuten av en syriansk mafioso när de ville säga upp kontraktet på lokalen.

Mitt lokala bageri/café var förut ägt av mena-invandrare och det gick till ungefär som du beskriver. Fullt med sopor och kartonger utanför samt att de använde cafélokalen för sina privata fester på helgkvällar och spelade hög musik.
Citera
2019-10-02, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABB87
Okej här kommer min generaliserade bild av er män som röstar på SD och sitter och hänger på Flashback om dagarna.

Medelåldersman i en mindre ort. Är bitter sedan tonåren då en nysvensk kom och raggade upp den där tjejen som du var kär i. Började jobba på den lokala industrin - som sedan läggs ner. Och allt är de nysvenskas fel. Den riktiga sanningen är att du inte kan ta dig själv i kragen. Sök nya jobb eller utbilda dig. Och framför allt. Öva på din charm så att du någon gång kan lyckas ragga upp en tjej.

Du är ju för tusan en parodi. Det låter sannerligen som att får ligga som du bäddat.
För övrigt var jag frekvent i området för sådär 5-10 år sedan då jag hade bekanta där i några av de tidigare bosättningarna. De är ganska så PK men för 5 år sen passerades deras gräns och flytten därifrån var oundviklig.
Senast redigerad av rolajo 2019-10-02 kl. 11:39.
Citera
2019-10-02, 11:55
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Helt jävla skadat idiot-tänk, men också helt i linje med polariseringen i allting idag. Antingen är det becksvart, eller skinande vitt. Även om idiotin var för stor för att ens göra en jämförelse från början.

Nej du kan bo mitt i en central stadsdel och ändå kräva att basala regler och lagar som är etablerade sedan decennier tillbaka åtföljs. Jag har gjort det hela mitt liv, helt sjukt är det.
Idiot.

Fast nu är du inne på ett helt annat spår - rätten till att din omgivning aldrig ska förändras eller utvecklas till något just du inte gillar.

Denna inställning är minst lika bisarr som att tycka det är självklart att en storstad ska vara tyst och ren. Det spelar ingen roll om du gillar det eller ej - verkligheten runt dig förändras med tiden och du har tre val:
1. Sura
2. Sluta sura
3. Flytta

Vilket alternativ du än väljer kommer utvecklingen gå framåt. Vissa saker blir sämre andra bättre.
Citera
2019-10-02, 12:18
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Fast nu är du inne på ett helt annat spår - rätten till att din omgivning aldrig ska förändras eller utvecklas till något just du inte gillar.

Denna inställning är minst lika bisarr som att tycka det är självklart att en storstad ska vara tyst och ren. Det spelar ingen roll om du gillar det eller ej - verkligheten runt dig förändras med tiden och du har tre val:
1. Sura
2. Sluta sura
3. Flytta

Vilket alternativ du än väljer kommer utvecklingen gå framåt. Vissa saker blir sämre andra bättre.
Du bara fullkomligt ignorerar att saker som oljud och nedskräpning är något som är tungt reglerat inom lagen och nog för att den är i ständig förändring så lär den aldrig tillåta dig att skräpa ned eller störa ordningen mer än vad majoriteten av de boende tycker ändå. Helvete vilken idiot-attityd du tycks ha om du tror att du har någon slags auktoritet över detta.
Citera
2019-10-02, 12:21
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ojoj vad träffad du blev. Det bästa du kunde slänga ur dig är att skriva att jag är korkad...
Jag har röstat moderat de senaste 18 åren jag haft rösträtt och du låter seriöst som en korkad singel-mamma utan utbildning men med oförklarlig översittar-attityd ändå. Din analys av SD och flashback är så simpelt korkad att den skulle kunna komma ur en Sune-bok och ditt pinsamma lappskrivande är bara ett symtom på din uppblåsta självbild.
Citera
2019-10-02, 12:28
Bannlyst
Citat:
Om du syftar på mig så röstade jag för valfrihet, lägre skatter och hårdare straff. Riktigt långsökt att ALLA som inte röstar på SD - röstar för busåkningar i bostadsområden. Suck!! Kom igen!
Fast det är så det är.
Alla partier utom SD vill ha öppna gränser och okontrollerad mångkultur.
Och i princip alla problem med Hornsberg har sin grund i flyktingar.
Så du har fått vad ni röstade på.
Citera
2019-10-02, 12:41
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Du bara fullkomligt ignorerar att saker som oljud och nedskräpning är något som är tungt reglerat inom lagen och nog för att den är i ständig förändring så lär den aldrig tillåta dig att skräpa ned eller störa ordningen mer än vad majoriteten av de boende tycker ändå. Helvete vilken idiot-attityd du tycks ha om du tror att du har någon slags auktoritet över detta.

För några år sen infördes en ny nedskräpningslag i Stockholm. I denna stod att böter kan utdömas om du slänger en fimp på gatan. Hur många tror du blivit bötfällda sedan dess. 5? 10?

Samma sak gäller oljud. För en tid sedan arbetade byggjobbare (svartjobbare) mitt i natten med slagborr i grannhuset så att det ekade över hela stadsdelen. Till slut kom polisen som sa till byggarna att dra ner på oljudet. Inga böter dömdes ut.

Dessa lagar du pratar om efterlevs inte och man kan inte förvänta sig att de efterlevs heller när man bor i en större stad.

Med det sagt slänger jag själv aldrig skräp på gatan och visar respekt mot mina grannar. Jag förväntar mig inget tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in