2019-10-02, 10:38
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, precis: Det bör ha berett honom maximal njutning att veta vad han skulle ha kunnat göra - om han haft lust, motivation eller tillräckliga skäl att hämnas. - Eller som Yoda säger: "Som Jedimästare vet man allt. FÖRE det händer".

Precis som den medvetna misshandeln i bilen varit avsedd att få LW att mjukna; att tvinga henne att bli mer följsam; dansa efter hans FTF-pipa, tror jag mordet på hans "svarthåriga bekant" (ett mord som på ytan kan se ut som ett hatbrott/ett vansinnesutbrott) t.o.m. kan ha planerats in i minsta detalj - just för att ge sken av en helt annan typ av mördare än den som de facto utfört mordet.

Ja mycket av det vi människor tror är slumpvisa val är ju egentligen undermedvetna. Yoda. Redan då hade han kanske en känsla av överlägsenhet, hans undermedvetnas försvarsstrategi mot hans underlägsenhet/komplex, och ett starkt behov av att manipulera människor.

Och med sitt hysteriska sätt att skämta, även om sig själv, avväpnar han fienden och får dem att sänka garden. Spelevinken verkade rätt harmlös, och generös dessutom med skämt på sin egen bekostnad. Utåt sett. Men var innerst inne en lättkränkt jäkel som liksom Remark skrev- putsade och förfinade bilden av sig själv 24/7.
Citera
2019-10-02, 10:39
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det var väl SD som försökte få LW att börja intressera sig för geocaching. Till slut bara registrerade han henne och gav väl hennes nicknamn. LW var lite trögstartad, enligt henne själv.
Nyskild och ensamstående med tre barn (delvis) och i arbete är det förståeligt med viss bristande entusiasm.
Eftersom du oförtröttligt förkrymper LW till en lealös kvinna utan egen beslutsförmåga så var det säkert SD som mot hennes vilja lurade in henne i dom vuxenlekarna liksom i dom andra.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-02 kl. 10:47.
Citera
2019-10-02, 10:39
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Eller nya mystar som skall släppas. Det verkar, tragiskt nog, vara mest i hennes fokus.

Vem vet, men lite konstigt skulle det vara om det är det hon menar?

Jag tror (önsketänkande från min sida tror jag) ändå mest på att det har något med hennes situation som har med mordet att göra.

Hennes leenden på de senaste bilderna jag har sett har sett mer genuina ut. Hon ser mer avspänd och naturlig ut.

Men i det här fallet, har jag fått flytta mina positioner rejält och inget förvånar mig på samma sätt längre. Jag tycker att det är som att jag har gått i chockterapi. Typ.
Citera
2019-10-02, 10:41
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brus-nilsson
Avspärrningen av HD:s bostad hävdes i samma stund som hon släpptes ur häktet.

Aha, tack.
Har nog läst om det när du säger det, men det föll lite ut minnet.
Citera
2019-10-02, 10:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
/.../
Men i det här fallet, har jag fått flytta mina positioner rejält och inget förvånar mig på samma sätt längre. Jag tycker att det är som att jag har gått i chockterapi. Typ.
Klart att det blir besvärligt när man låser sig i "positioner" som sedan skall försvaras. Det är väl det som har ställt till med problem i utredningen också.
Senast redigerad av Draifos 2019-10-02 kl. 11:05.
Citera
2019-10-02, 10:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det räcker inte. Kraven på männen ska öka och kvinnor ska göras medvetna om tidiga tecken och ta sig ur relationen redan i början.
Helst ska vi välja partner med mer omsorg från första början. Vi har väl själva också ansvar för vårt eget mående och säkerhet.

Man kan inte lämna allt ansvar på samhället eller på männen!

En väldigt idealiserad inställning till verkligheten må jag då säga.
Vilken värld lever du i? Skolboksexempelns?
Jag har ännu 1, 5 år sen du dök upp svårt att förstå att du faktiskt skulle jobba som psykolog. Du verkar alltför ofta ha låg empati och dåliga kunskaper inom beteendevetenskap.

Tillbaka till ämnet.

Människor som begår brott, även misshandel och mord har inte alltid en stämpel i pannan.

Oavsett hur mycket kunskap, information eller myndighetskontroll/stöd som kommer att finnas tillgänglig så kommer mänsklighetens gåva och gissel i form av känslor, kärlek, attraktion och lust alltid att finnas. Likaså hat och svartsjuka. Dessa går inte att informera bort.
Senast redigerad av T34Panzer 2019-10-02 kl. 11:14.
Citera
2019-10-02, 10:54
Medlem
ducells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idealistjavisst
Jag har inte läst artikeln (än) men utgår ifrån det ni återger här. Återigen hävdas alltså att resan var planerad sedan länge - hur kommer det sig då att inte HD hade sina papper i ordning samt att det råder väl delade meningar om hon hade begärt semester i god tid eller om hon var sjukskriven då?
Om det är så att resan verkligen var planerad så är det ju ett ytterligare incitament för att det förelåg en viss planering för mordet - förutsatt att det är (någon av) paret Davidsson som gjort det.

Men det var ju någon som skyllde på inresan för hd pga papper,i ett mycket tidigt skede.innan vi visste att polisen stoppade inresan?eller har jag fattat fel?
Citera
2019-10-02, 11:04
Medlem
👤 Till tråden's samtliga medlemmar inom denna tråden, både till dem som tar mig för osannfärdig och även till dem som vill ta till sig det jag nu skrivit nedan.

Gällande Mordet på 👤Lena Wesström och den nu fortfarande och pågående mordutredningen, har det nyligen kommit till min kännedom, att någon har observerat att det nu förekommer diskreta förfrågningar inom polisen som anbelangar HD👤

Nog för att jag sedan tidigare känner till att det alldeles för ofta läcker som ett såll till media från polisen's sida under pågående förundersökningar, och ibland är det tyvärr så illa att hela organisationen läcker som ett såll, men när det går så långt att det börja förekomma diskreta förfrågningar gällande en misstänkt person inom polisen, då är det något som verkligen inte stämmer.

En person som jag tidigare talat med, uttryckte sig på följande sätt, citat: / "Kan inte den där JG👤 ta sitt förnuft till fånga och sålunda hjälpa polisen i detta fallet, om så fallet vore, ja, så vips så spricker det i sömmen och sedan är hela kostymen rämnad"

Jag anser att det på ett eller annat sätt måste komma fram bevis som inte förebragts tidigare gällande HD👤

Jag talade med en annan person gällande om mördare och mordet på 👤Lena Wesström och fick från vederbörande ett högst egendomligt svar på min fråga, min fråga lämnar jag åt sidan, men svarte löd följande, citat: / "Man förtränger det som skrämmer en, men till sist blir man det som skrämde en"

Jag anar mer och mer att HD👤 är grovt involverad gällande mordet på 👤Lena Wesström, detta med anledning av att jag känner till alla de undersökningar som ägde rum Tisdagen den 15 Maj år 2018 gällande misstankarna mot HD👤 samt även de undersökningar som tidigare [i svunnen tid] gjordes inom ifrågavarande's arbetsplats.

Mvh/ @JokerⓂ@nnen
Citera
2019-10-02, 11:04
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Detta var ditt lägsta inlägg någonsin. Menar du fortfarande att det var hennes fel att hon blev mördad?
Ansvaret för hennes död ligger enbart på mördaren. Förstår att du endast är i tråden för att provocera och du lyckad bra, grattis! Men tråkigt att inte bli tagen för en seriös skribent.
Det enda som går att lära sig av det här är att som i så många andra tragiska fall där kvinnor mördas, mäns kontrollbehov och svartsjuka är ett samhällsproblem, som varje år kräver många oskyldiga dödsoffer.

Precis - det är inte ett kvinnoproblem: felet ligger hos de kontrollerande, misshandlande, stalkande och mördande männen.
Ett stort samhällsproblem.
Citera
2019-10-02, 11:05
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vem vet, men lite konstigt skulle det vara om det är det hon menar?

Jag tror (önsketänkande från min sida tror jag) ändå mest på att det har något med hennes situation som har med mordet att göra.

Hennes leenden på de senaste bilderna jag har sett har sett mer genuina ut. Hon ser mer avspänd och naturlig ut.

Ja, när man tror gott om alla så förstår
jag att det blir en chock när man
tvingas se verkligheten som den är.

Om HD varit hjärntvättad och medberoende
med SD så kommer hon att må bättre och
bättre ju längre tiden går utan att hon har
någon kontakt med honom.

Detsamma gäller hans vänner.
Det är jättebra att SD sitter häktad med
fulla restriktioner. Då kanske även hans
vänner kan börja se klarare och börja
berätta vad de ev vet.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-10-02 kl. 11:12.
Citera
2019-10-02, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Varifrån har du fått det här om att HD skulle vara ateist?

Vet du att hon är kristen? Borde dom då inte gift sig före första barnet?
Citera
2019-10-02, 11:09
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
En väldigt idealiserad inställning till verkligheten må jag då säga.
Vilken värld lever du i! Skolboksexempelns?
Jag har ännu 1, 5 år sen du dök upp svårt att förstå att du faktiskt skulle jobba som psykolog. Du verkar alltför ofta ha låg empati och dåliga kunskaper inom beteendevetenskap.

Tillbaka till ämnet.

Människor som begår brott, även misshandel och mord har inte alltid en stämpel i pannan.

Oavsett hur mycket kunskap, information eller myndighetskontroll/stöd som kommer att finnas tillgänglig så kommer mänsklighetens gåva och gissel i form av känslor, kärlek, attraktion och lust alltid att finnas. Likaså hat och svartsjuka. Dessa går inte att informera bort.

Klart att det är en utopi men för den skull betyder det inte att man ska ge upp försöken att nå dit. Det ska sättas in alla möjliga insatser redan från utbildning i grundskolan för att kunna uppnå idealet.

Tänker man som du att det är omöjligt så är det förståeligt att det inte görs tillräckligt för att förhindra att kvinnor mördas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in