2019-10-02, 09:37
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Andra gången i rad du försöker byta fokus och vill prata om HOLs trovärdighet ist. För simpelt och jag går inte på den så ingen idé att dra den en tredje gång.

En åklagare gick ut i media och berättade om HOLs tramsande och den åklagaren berättade också att KL inte ens togs på förhör i ärendet.

Du litar uppenbarligen på HOL eftersom du påstår att händelsen har ägt rum.

Du är enbart ute efter att provocera med dina egna lögner. Är inte det tramsigt?
Citera
2019-10-02, 09:39
Medlem
Jag sitter och gör en alternativ tidslinje. Timeout har gjort en bra tidslinje, men inget hindrar andra tidslinjer. Jag tänker Fredriks tidslinje
Citera
2019-10-02, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Du litar uppenbarligen på HOL eftersom du påstår att händelsen har ägt rum.

Du är enbart ute efter att provocera med dina egna lögner. Är inte det tramsigt?

Rättsväsendet är de som inte litar eller kan lagföra HOLs teorier. Verkar bli tredje gången som HOL inte får KL bakom lås och bom.
Citera
2019-10-02, 09:47
Medlem
Citat:
Nej det märks tydligt i media att det är tyst men jag är ändå övertygad om att HOL fastän inget beslut ännu fattats försöker med sin vanliga melodi, ordna ett kontaktförbud mot KL.

FO ska häktas för andra saker och det är tydligt att polis inte har mycket på honom när dom inte kan anhålla honom för annat än bedrägerhärvan. Dom har så pass lite att dom inte ens vågar försöka med skälig misstanke gällande anstiftan på HOL utan kör "två flugor i en smäll" när dom väl får chansen att prata med honom.

Ett kontaktförbud får han nog inte om hon inte härjat med honom senaste tiden så det behöver du inte lägga nån tankeverksamhet på.
Jag tror KL av alla skäl i världen undviker all kontakt med HOL nu, tror inte du det?

Har FO en koppling till den huvudmisstänkta kvinnan och han håller sig borta för en ”skitsak” så vill polisen så klart prata med honom. Har de misstankar men inga klara bevis så stärks misstanken av att han håller sig undan istället för att komma in och rentvå sitt namn. Han måste ju ha läst i kvällspressen om efterlyst man och här i tråden sneglar han nog också.
Han har hotat att skjuta folk om de kommer till lägenhet enligt dom i Borås TR. Det och annat våld och hot ligger honom just nu i fatet. Killen bör komma in och berätta vad han vet. Är han vän med KL så sitter hon ju på pottan så länge han inte lämnat uppgifter om alibi och dylikt.
Citera
2019-10-02, 09:48
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Rättsväsendet är de som inte litar eller kan lagföra HOLs teorier. Verkar bli tredje gången som HOL inte får KL bakom lås och bom.

Jag tycker att de skött sig rätt bra, so far. Hans "teorier" har gett honom vårdnaden om barnen, rättighet till bostaden och ett kontaktförbud utfärdat för orosmomentet ifråga. Den enda som kan få Karin bakom lås och bom är hon själv. Hamnar hon där har hon bara sig själv att skylla.
Senast redigerad av Combival 2019-10-02 kl. 09:52.
Citera
2019-10-02, 09:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Gomorron gänget.

För KL, precis som för de flesta andra, så kretsade livet kring bostad, barn, man, syskon, föräldrar och arbete och de sociala aktiviteter som allt det tillsammans innebär. Nu är i princip allt det borta.

HOL ville skiljas efter att först ha ”utsatt” henne för en intervention.
Jag tror HOL var en stor trygghet i hennes liv. En klippa och en man med anseende. Någon hon var stolt över och vice versa.

Så får hon då beskedet att han vill gå skilda vägar och sen vet vi vad som händer.

En knäckt KL med alkoholproblem har förlorat allt ovan. Föräldrarna är borta.
Något måste hon fylla tomrummet med. HOL och domstolen har svikit henne och processandet blir en stor del av vardagen. Nu ska de få igen och det ska få ta lång tid med anstånd och överklagan. HOLs uppmärksamhet vill hon ha. Han ska genom hennes skrivelser till domstolen få veta hur illa hennes liv blivit med boende och misshandel m.m. Han ska förstå att det är hans fel och ha dåligt samvete.
Pengar tar slut, förhållanden med andra män tar slut, orken tar slut och hon kan inte ens sköta det hon kommit överens med de som vill hjälpa henne. Det blir konflikter där hon är boende och hon kan inte betala och folk måste fixa med hennes personliga tillhörigheter som blir stående kvar i flyttlådor.
KL anno 2015 lever ett helt motsatt liv till hur hon levde 2005.
Har hon styrka att vända detta själv? Nej. På väg utför så träffar hon antagligen fel folk. De som vill lyssna blir hennes vänner.
Nu hade hon kunnat ta pengarna från lägenheten och göra en sista push för att vända utvecklingen. Något positivt efter alla dessa år av ingenting.
Det är därför så jäkla irrationellt om hon skulle bara några dagar efter tvisten avgjord få HOL skjuten. Pengarna hade hon ju fått ändå. Denna peng är inte helt ointressant när det kommer till betalning skytt. Utan denna kommande peng hade det nog varit svårt att få någon att skjuta.

Oavsett om hon har en personlighetsstörning eller ej så kan det hon gått igenom, där hon själv i många vägskäl valt hur tvister och konflikter ska utveckla sig, också göra en människa halv- eller helgalen i andras ögon.

KL har de största motiven att se HOL död. Under motgång efter motgång, där hon tycker att HOL varit orsaken till allt ont, växer tanken och planen fram att hämnas och göra honom illa. Misstanke om tre anstiftan kan man inte vidta undan som tillfälligheter i sammanhanget.

Går inte in på (altruistisk?)narcissism eller ej men en person med sådana drag kan handla väldigt fel och farligt, speciellt när den till slut har förlorat den sista fajten med sin antagonist. Då kan vad fasen som helst hända. Motiven hat och hämnd tycker jag ligger närmast till hands här.
Ja och som jag skrev om upplevd kränkning.
Allt detta kan säkert göra en människa "galen". Alkoholmissbruket fanns redan innan.
Mängder av folk går igenom skilsmässor, livskriser och förluster men blir inte sjövilda för den skull.
Det är graden som börjar lysa med röda varningslampor.

Det osunda yttrar sig sen i hur vederbörande hanterar situationen och en personlighetsstörning, som hållits i schack, kan blomma ut.
Hat, hämnd nämnde du. Vedergällning.Stalkerbeteende, intriger. Överfixering, släpper inte greppet och i värsta fall farlig.
Tappar the mask of sanity för att låna ett uttryck från en annan störning (som dock inte varit på tapeten).

Misstänkt är hon om än försatt på fri fot, vad det rör sig om vete tusan men det är inte en positiv helheltsbild och att det gått överstyr råder ingen tvekan även om nån annan anstiftat.
Är den ursprungliga kampen om barnen primärfokus? Vad görs för att återfå kontakt från KLs håll?
Citera
2019-10-02, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja och som jag skrev om upplevd kränkning.
Allt detta kan säkert göra en människa "galen". Alkoholmissbruket fanns redan innan.
Mängder av folk går igenom skilsmässor, livskriser och förluster men blir inte sjövilda för den skull.
Det är graden som börjar lysa med röda varningslampor.

Det osunda yttrar sig sen i hur vederbörande hanterar situationen och en personlighetsstörning, som hållits i schack, kan blomma ut.
Hat, hämnd nämnde du. Vedergällning.Stalkerbeteende, intriger. Överfixering, släpper inte greppet och i värsta fall farlig.
Tappar the mask of sanity för att låna ett uttryck från en annan störning (som dock inte varit på tapeten).

Misstänkt är hon om än försatt på fri fot, vad det rör sig om vete tusan men det är inte en positiv helheltsbild och att det gått överstyr råder ingen tvekan även om nån annan anstiftat.
Är den ursprungliga kampen om barnen primärfokus? Vad görs för att återfå kontakt från KLs håll?

Barnen är endast schackpjäser i KL försök att försätta HOL i schackmatt. Hon kan inte ha ens ett uns kärlek för sina barn det visar sig tydligt i hur hon bara fokuserar på att skada HOL
Citera
2019-10-02, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ett kontaktförbud får han nog inte om hon inte härjat med honom senaste tiden så det behöver du inte lägga nån tankeverksamhet på.
Jag tror KL av alla skäl i världen undviker all kontakt med HOL nu, tror inte du det?

Har FO en koppling till den huvudmisstänkta kvinnan och han håller sig borta för en ”skitsak” så vill polisen så klart prata med honom. Har de misstankar men inga klara bevis så stärks misstanken av att han håller sig undan istället för att komma in och rentvå sitt namn. Han måste ju ha läst i kvällspressen om efterlyst man och här i tråden sneglar han nog också.
Han har hotat att skjuta folk om de kommer till lägenhet enligt dom i Borås TR. Det och annat våld och hot ligger honom just nu i fatet. Killen bör komma in och berätta vad han vet. Är han vän med KL så sitter hon ju på pottan så länge han inte lämnat uppgifter om alibi och dylikt.

FO har ingen anledning att komma in och rentvå sitt namn i ett fall där han inte ens är anhållen. Det är helt juridiskt omöjligt att belasta honom för något han inte ens är anhållen för.

Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag tycker att de skött sig rätt bra, so far. Hans "teorier" har gett honom vårdnaden om barnen, rättighet till bostaden och ett kontaktförbud utfärdat för orosmomentet ifråga.

Jaha det är alltså din tanke att HOLs teorier gett han vårdnad, bostad och kontaktförbud.
Citera
2019-10-02, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag tror inte hon har sagt något, jag tror de kartlagt hennes liv. Om det år via beslag eller register, det har jag ingen aning om. Men de visste en hel del om hur vi känner varandra

Du är medveten om att du hamnar i fupen (eller i slasken) om det visar sig att hon och/eller FO blir åtalade? Samtidigt bra att du försöker hjälpa till.

Fint att du begärt ut fler handlingar.

Vet du när FO och KL lärde känna varandra och kan du berätta något mer om FO som inte står i offentliga handlingar?

Det är ganska lätt att berätta om en charmig kille med it-kunskaper (uppgift i Borås-domen) och hålla koll på JL & Co födelsedagar och allt annat genom att surfa runt och läsa handlingar. KLs föreningsliv finns också uppgifter om på nätet. Ja du fattar.
Många tvivlar på din trovärdighet och det behöver nog komma fram nån mer info som inte kan härledas till offentlighetsprincipen. Du ska ju såklart inte outa dig men så slipper du få sura svar varje dag här om mytomani m.m. I all välmening 08.
Citera
2019-10-02, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Me, myself and I med helt irrationella nedslag emellanåt om sköna polisbilar och helt ok arrest.
Varken när hon kommer till sina barns hemadress frågar hon om barnen och efteråt är det som sagt snudd på rikets säkerhet att skytten (som tillhör organiserad brottslighet hög upp och som är smartast om han tiger) grips.
Jag tror inte barnen bor där!
Citera
2019-10-02, 10:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Barnen är endast schackpjäser i KL försök att försätta HOL i schackmatt. Hon kan inte ha ens ett uns kärlek för sina barn det visar sig tydligt i hur hon bara fokuserar på att skada HOL
Hon saknar dem säkert, jag hoppas det byggs relation för barnens skull.
Vet inte om det kanske varit uppe tidigare i tråden?
E08 kanske vet mer bortom att hjälpa busiga "Emil" som är som en son för henne.
Senast redigerad av develi 2019-10-02 kl. 10:06.
Citera
2019-10-02, 10:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Jag tror inte barnen bor där!
Bor de inte hos sin pappa eller vad menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in