2019-10-02, 05:58
Medlem
Någon som vet vad HD kan ha gjort?

Citat:
Citat:
93 2019-08-31 66 Utskrift av belastningsregisterutdrag - Sekretess G
Hanna Davidsson
94 2019-08-31 67 Protokoll häktningsförhandling (Hanna Davidsson)
Citera
2019-10-02, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Någon som vet vad HD kan ha gjort?
Bra fråga... också funderat på varför ingen nappat på det tidigare.

En annan fundering jag har... var HD lika involverad i geo-leken innan LW blev indragen av SD?

Någon grävare kanske har svaret på min fundering?
Citera
2019-10-02, 06:43
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så vad hade kunnat rädda LW från att bli mördad?

Hur ska andra kvinnor kunna lära sig något av vad
som hände henne?

Detta var ditt lägsta inlägg någonsin. Menar du fortfarande att det var hennes fel att hon blev mördad?
Ansvaret för hennes död ligger enbart på mördaren. Förstår att du endast är i tråden för att provocera och du lyckad bra, grattis! Men tråkigt att inte bli tagen för en seriös skribent.
Det enda som går att lära sig av det här är att som i så många andra tragiska fall där kvinnor mördas, mäns kontrollbehov och svartsjuka är ett samhällsproblem, som varje år kräver många oskyldiga dödsoffer.
Citera
2019-10-02, 08:09
Medlem
Igår fick HD positiva nyheter på morgonen.

" Vi fick en härlig förmiddag med klarblå himmel, sol och fina höstfärger i naturen och inte blev det sämre av att jag fått positiva nyheter under morgonen.*"

www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=c72f2859-720c-44dc-9a71-9d67d652cbc5&IID=23e01603-117f-431e-a368-8ebce464ead4
Citera
2019-10-02, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

" Vi fick en härlig förmiddag med klarblå himmel, sol och fina höstfärger i naturen och inte blev det sämre av att jag fått positiva nyheter under morgonen.*"

www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=c72f2859-720c-44dc-9a71-9d67d652cbc5&IID=23e01603-117f-431e-a368-8ebce464ead4

Hon ser ju väldigt glad ut på bilden.
Undrar vad det positiva är?
Citera
2019-10-02, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Så vad hade kunnat rädda LW från att bli mördad?

Hur ska andra kvinnor kunna lära sig något av vad
som hände henne?

Enkelt.
Oavsett om du är en älskarinna som leker med en gift man, är gift eller i ett nytt förhållande, finns det ett sätt för alla kvinnor:
Lämna!
Efter första slaget eller första hotet, Lämna!

Gå inte på förlåten, gråten, löften och andra tomma ord.
Det är inte han det är synd om, han kan inte bli bättre och han kommer göra om det.

Enda sättet lämna direkt.

Det är vad som skulle ha räddat LW.
Citera
2019-10-02, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

HD är vad jag tror medveten om vad som skrivs i denna tråd. Kanske tycker att det är roligt när vi kommenterar hennes inlägg och alla spekulationer.

Positiva nyheter för henne borde vara att hon nu kan vara hemma hos sina barn och ta hand om dom om de skulle komma hem ledsna under skoltid.

Undrar om hon bor i föräldrarnas sommarstuga... den ligger väl åt det hållet där hon fiskade burkar igår?
Citera
2019-10-02, 08:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Undrar om det finns någon forskning eller annan kunskap om kvinnovåld i ett triangeldrama? Allt jag har läst och hört verkar handla om ettförhållande mellan två personer i en relation eller en före detta relation. Hur vanligt kan det vara med våld i nära otrohetsrelationer? Det kanske finns vissa särdrag i den typen av relation?

Det är skralt med sådan forskning. Jag personligen tror att mannen inte kan vara god mot hustrun och ond mot älskarinnan.
Om SD har kontrollbehov, våldtendenser etc så ligger problemet hos honom och därför ska det yttra sig i alla hans relationer.
Citera
2019-10-02, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
HD är vad jag tror medveten om vad som skrivs i denna tråd. Kanske tycker att det är roligt när vi kommenterar hennes inlägg och alla spekulationer.

Positiva nyheter för henne borde vara att hon nu kan vara hemma hos sina barn och ta hand om dom om de skulle komma hem ledsna under skoltid.

Undrar om hon bor i föräldrarnas sommarstuga... den ligger väl åt det hållet där hon fiskade burkar igår?

Exakt min tanke oxå! Lite narcisisstvarnig både på henne och SD med dessa kryptiska selfies. Cachar vidare som om ingenting har hänt. Hon verkar inte sakna sällskapet av sin exman.
Citera
2019-10-02, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Enkelt.
Oavsett om du är en älskarinna som leker med en gift man, är gift eller i ett nytt förhållande, finns det ett sätt för alla kvinnor:
Lämna!
Efter första slaget eller första hotet, Lämna!

Gå inte på förlåten, gråten, löften och andra tomma ord.
Det är inte han det är synd om, han kan inte bli bättre och han kommer göra om det.

Enda sättet lämna direkt.

Det är vad som skulle ha räddat LW.

Instämmer till fullo! Om alla kvinnor följer ditt kloka råd borde antalet kvinnomord minska.
Citera
2019-10-02, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izzisbell
Exakt min tanke oxå! Lite narcisisstvarnig både på henne och SD med dessa kryptiska selfies. Cachar vidare som om ingenting har hänt. Hon verkar inte sakna sällskapet av sin exman.
HD verkar som jag tycker vara i någon fantasivärld... hur i fridens namn kan hon ägna sig åt geo efter allt som hänt? Varför är hon inte hemma och tar hand om barnen och ligger lågt med allt skrivande?

Vad hon fått för goda nyheter kanske är att antingen är SD mer fast för brottet och hon slipper se honom... eller att han ska släppas... eller att misstankarna mot henne minskat. Kanske har hon varit av med barnen och att de ska få komma hem?
Citera
2019-10-02, 09:31
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, han tror att han ska kunna gömma sig bakom skämtet - men hans metoder och utsagor i övrigt är mycket obehagliga; genuint elaka och otäcka; fulla av hånfullhet och avundsjuka. - Han är en liten och förkrympt människa med massor av förträngda komplex: "en sabbare in i själen". - Han mötte en storsint själ: LW, och kunde spegla sig i henne: Det var egentligen sig själv han slog ihjäl där bakom planket.

En riktigt bra analys, kärnfulll. Sådana människor har jag stött på förr, smiliga, skojfriska men det är alltid spikar gömda i deras givor.
Nån du aldrig riktigt visste var du hade.

Min uppfattning av SD korrelerar med Isakn’s beskrivning av honom som en ”hysterisk skojig” adrenalin-junkie. En i längden säkert rätt påfrestande person. En tunna som skramlade väldigt högt.

Citat: ”Han hade en sådan där lite halvskum blick. Lurig, med ett milt leende på läpparna. Många uppfattade nog honom som lite underfundig och "skojig kille". Hans sätt att skämta och prata om sig själv var liksom hysteriskt. Och jag uppfattade också att han tog sig själv på väldigt stort allvar.”

Att han tog sig själv på väldigt mycket allvar, dolt bakom det hysterisk skojiga sätt att raljera om sig själv visar på som du beskriver en liten och komplexfylld person. Bättre att förekomma än förekommas.
Och detta utmanade nog Lena som ingen annan förr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in