2019-10-02, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ett bra och belysande exempel på en sådan person, är LW, som i sin eventcache The Heart Of Sweden GeoTour - Release Party är full av lovord:
https://coord.info/GLNG9054
Kan bara hålla med; särskilt det du skriver om hur/varför han kamouflerade sig.

Release Party och Soft skrev bl a "*Från en storslagen tanke i hans skalle till ett storslaget projekt med en region som hänger på i full skala och går in med resurser jag knappt vet om han själv kunde drömma om.*"

Talar för stora summor...
Citera
2019-10-02, 00:36
Medlem
Jubberos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpis78
Om man tror att folk som gifter sig kyrkligt/vigs av präster eller pastorer "måste" vara troende, så är man nog lite naiv...
Nu tror ju inte jag det, men jag sneade till på att LW så ofta i tråden svartmålas för att hennes tro o leverne då inte ska gå ihop, medan då SD genom kristen vigsel inte verkar ses som kristen i sakens mening.
Hans otrohet är ju rätt omoraliskt i det skenet men vissa personer här verkar ha ett heligt uppdrag att skita ned LWs eftermäle så mkt dom kan.

Hennes kristna tro används då med olustig glädje som ett vapen.
Nåväl, är väl OT detta så vi gå fokusera på gärningen igen antar jag.
Citera
2019-10-02, 00:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Release Party och Soft skrev bl a "*Från en storslagen tanke i hans skalle till ett storslaget projekt med en region som hänger på i full skala och går in med resurser jag knappt vet om han själv kunde drömma om.*"

Du är som en enveten spårhund - som gjort sig förtjänt av mycket godis! - Här har vi kanske den springande punkten: LW var redan här medveten om vissa oegentligheter men ville bida sin tid och utreda saker och ting närmare.

I en logg har någon skrivit att LW under en gemensam utflykt haft med sig ett par walkie-talkies, och att man i en bil kunnat avlyssna den andra bilens samtal. - Kanske var hon inte helt främmande för avd. avlyssning - om det gagnade en god sak..?
Citera
2019-10-02, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Om en gift man kan var otrogen mot sin fru så är det en stor varningsflagga på att något inte står rätt till med honom. Bara det ska räcka för att en säkerhetsmedveten kvinna ska springa åt andra hållet.

Dom hade ett fritt förhållande och HD var bekväm med det (vilket en kollega till HD också berättat). Säkerligen vad SD sagt LW.
Sedan vet vi inget alls hur, när och Om dom haft ett sådant förhållande.
Citera
2019-10-02, 00:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom hade ett fritt förhållande och HD var bekväm med det (vilket en kollega till HD också berättat). Säkerligen vad SD sagt LW.
Sedan vet vi inget alls hur, när och Om dom haft ett sådant förhållande.

Den "kollegan" tror jag inte ett dugg på.

Varför går kvinnor på sådan BS?
Citera
2019-10-02, 00:59
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Den "kollegan" tror jag inte ett dugg på.

Varför går kvinnor på sådan BS?
Du har rätt; "hon" är en fantasifigur.
Citera
2019-10-02, 01:04
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna

Bra uppmärksammat!

Det lyckade projektet med Geotour ska ha bidragit till blåsa upp hans ego till orimliga proportioner.
Citera
2019-10-02, 01:16
Medlem
Citat:
Var tallriken av porslin, plast, papper eller vad?😅
Hur kom det sig att HD plötsligt fick den ingivelsen? Vad hände för att hon skulle bli så arg publikt?

Vad anbelangar HD👤 så sägs det, att vederbörande har en mycket aggressiv sida om man tar henne, på ett för henne, felaktigt sätt, det är flera personer som deklarerat detta för mig.

Gällande tallriken som HD👤 i svunnen tid smällde i huvudet på en annan person var av porslin, tallriken vid det då aktuella tillfället gick i småsmulor vars bitar därnäst plockades upp från golvet. HD👤 själv, hade lämnat platsen kort därefter hon smällt tallriken i huvudet på sitt då aktuella offer.

Enligt den personen som jag tidigare talat med angående detta enligt ovan skrivet var själv med på platsen då det hela inträffade, själva händelseförloppet kring detta handlade om en diskussion mellan en person och HD👤 och som till sist urartade sig i ett gräl, HD👤 valde just vid detta tillfälle att tala med hjälp av sina händer, istället för det verktyg hon en gång skapats med i form av en mun och då gick det som det gick, personen ifråga fick några mindre skador i huvudet, men ej så allvarliga att sjukvården då behövde uppsökas.

Mvh/ @JokerⓂ@nnen
Citera
2019-10-02, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Du har rätt; "hon" är en fantasifigur.

Vad vet jag? Sanningen är väl att ingen vet vad som är sanningen.
Citera
2019-10-02, 02:23
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
SD måtte väl också vila i en kristen tro, då han låtit sig vigas av pastor LW?
Å andra sidan visar han ju så bristande moral att han kan tänkas spela ett spel kring detta också....

SD har x antal gånger skrivit i sin
GC-logg att han är ateist.
Citera
2019-10-02, 03:28
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ja visst är det så att döma av allt som framkommit. De har båda betett sig illa mot varandra. Hot och trakasserier har nog flugit fram och tillbaka mellan dem båda.

Jag tror inte Lena var den kuvade kontrollerade som det brukar vara i klassiska relationer där männen styr kvinnan och bryter ner henne. Hade det varit så hade Lena aldrig vågat provocera SD genom att kalla honom förolämpande ord som "tummetott" och vägrat gå ur hans bil när han blir arg. Hon hade heller aldrig gått ensam till planket med honom på natten om hon varit den klassiska rädda och hotade kvinnan.

Det stämmer inte att hon var det kvinnliga offret här utan hon gav igen i denna relation. De var båda av samma skrot och korn, d.v.s. kontrollerande egoistiska energiska människor som var lättkränkta och förstörde varandra.

Till slut fick den ena nog, som det brukar bli förr eller senare i denna typ av destruktiva på- och avförhållanden.

Undrar om det finns någon forskning eller annan kunskap om kvinnovåld i ett triangeldrama? Allt jag har läst och hört verkar handla om ettförhållande mellan två personer i en relation eller en före detta relation. Hur vanligt kan det vara med våld i nära otrohetsrelationer? Det kanske finns vissa särdrag i den typen av relation?
Citera
2019-10-02, 03:53
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Att LW inte var lika intresserad efter SDs och HDs skilsmässa kan väl lika bra bero på att då blev SDs trakasserier värre?
Hon började ju bli rädd för SD, när kom de första signalerna på det?

Det är inte långt kvar till mordet då...bara några månader.

Tillägg:
På våren förbjöd ju också HD SD att ta kontakt med LW också (@SH.Holmes)

Ja, men nu har ju ShHolmes berättat att
det inte var så. Utan att det berodde på
att LW inte tyckte att det var spännande
längre.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-10-02 kl. 03:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in