2019-10-01, 22:29
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den sanna spegelbilden, som hon reflekterade, blev föör tydligt. Hela hans förkrympta själ och ynkedom var kristallklar. Hela hans existens stod på spel ...
Ja, det är bara rättegången kvar... som nog kan bli en kraftmätning när bevisen (indicierna) ska tolkas och utvärderas.
Citera
2019-10-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nu är du ju där igen med dina ot rättsinlägg, byt tråd!

Du tror väl inte på en uppgift från JM om tallrikar?? 😳

Varför kritiserar du medlemmen @Draifos' inlägg #63.329? ( om Rådman Ulla Gustavsson, Jens Lindborg och Sven-Erik Alhem ).

Varför kallar du medlemmen @Draifos' inlägg för OT rättsinlägg?

Jag har aldrig framfört TALLRIKAR inom mina tidigare skrivna inlägg, jag har däremot skrivit EN TALLRIK, det vill säga, att HD👤 en gång i svunnen tid slog EN TALLRIK i huvudet på en person.

Mvh/ @JokerⓂ@nnen
Citera
2019-10-01, 22:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, han tror att han ska kunna gömma sig bakom skämtet - men hans metoder och utsagor i övrigt är mycket obehagliga; genuint elaka och otäcka; fulla av hånfullhet och avundsjuka. - Han är en liten och förkrympt människa med massor av förträngda komplex: "en sabbare in i själen". - Han mötte en storsint själ: LW, och kunde spegla sig i henne: Det var egentligen sig själv han slog ihjäl där bakom planket.

Jag tror att du har rätt.
Ingen person som känner sig trygg i sig själv och är storsint nog att kunna beundra andra, behöver trampa ner på den andra personen för att själv kunna känna sig bättre. En mer mogen person skulle kanske bli glad av att få tillbringa sin tid med en duktig, glad och ambitiös person. Känna sig stolt att få vara med en fin människa. Se att man får ett utbyte.

Istället blir det en kamp, en nagel i ögat. Hans tillkortakommanden måste hela tiden döljas, bortförklaras eller helt enkelt "trollas bort".

Det ständigt tramsiga sättet är kanske en faktisk omognad, men säkert också ett sätt att kamouflera sig.

Han såg sig själv, sin svaghet som han föraktade. Han är mycket lättkränkt och han krackelerade...när han såg sig själv.

Det var outhärdligt...
när hon både var skickligare än honom och nu vände hon honom ryggen också.
Senast redigerad av notknapparen 2019-10-01 kl. 22:44.
Citera
2019-10-01, 22:45
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den sanna spegelbilden, som hon reflekterade, blev föör tydligt. Hela hans förkrympta själ och ynkedom var kristallklar. Hela hans existens stod på spel ...

Väldigt bra formulerat.
Citera
2019-10-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det är bara rättegången kvar... som nog kan bli en kraftmätning när bevisen (indicierna) ska tolkas och utvärderas.

Polisens utredningsmaterial och noggrannhet är ofta förvånande exakt.
Citera
2019-10-01, 22:55
Medlem
gloriouslifes avatar
Så vad hade kunnat rädda LW från att bli mördad?

Hur ska andra kvinnor kunna lära sig något av vad
som hände henne?
Citera
2019-10-01, 22:56
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Anledningen till att trakasserierna ev blev
värre efter skilsmässan kan ju ha varit
att LW inte längre var intresserad.

Jag tror att de triggade varandra.

Ja visst är det så att döma av allt som framkommit. De har båda betett sig illa mot varandra. Hot och trakasserier har nog flugit fram och tillbaka mellan dem båda.

Jag tror inte Lena var den kuvade kontrollerade som det brukar vara i klassiska relationer där männen styr kvinnan och bryter ner henne. Hade det varit så hade Lena aldrig vågat provocera SD genom att kalla honom förolämpande ord som "tummetott" och vägrat gå ur hans bil när han blir arg. Hon hade heller aldrig gått ensam till planket med honom på natten om hon varit den klassiska rädda och hotade kvinnan.

Det stämmer inte att hon var det kvinnliga offret här utan hon gav igen i denna relation. De var båda av samma skrot och korn, d.v.s. kontrollerande egoistiska energiska människor som var lättkränkta och förstörde varandra.

Till slut fick den ena nog, som det brukar bli förr eller senare i denna typ av destruktiva på- och avförhållanden.
Senast redigerad av Rosamund 2019-10-01 kl. 23:00.
Citera
2019-10-01, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Väldigt bra formulerat.

Tack. SD bryr sig bara om SD eller rättare sagt den bild han skapat som han putsar/förfinar på 24t/dygn. En skråma är en smärre katastrof, flera är en för mycket.

Det är mitt genomgående intryck av denne person.
Senast redigerad av Remark 2019-10-01 kl. 23:03.
Citera
2019-10-01, 23:00
Medlem
Citat:
Om SD är narcissistisk så är HD säkert
hjärntvättad och medberoende med honom.

Vad gäller LW så tror jag att hon också var
en narcissist och att hon och SD försökte
styra och manipulera varandra. Det funkar
aldrig i längden med ett förhållande
mellan två narcissister.

De som kände LW IRL har berättar att hon
inte kunde och inte ville lämna
förhållandet med SD.
StHolmes har också berättat att LW
tappade intresset efter SDs skilsmässa.
Att det inte var roligt eller spännande
längre.
Det kanske var ”tävlingen” med HD som
var det ”roliga”? När hon vunnit den
burken så jagade hon vidare efter nästa
burk?

Jag tror att det var @landbandy som
skrev en spekulation om att LW mördades
p.g.a. att mördaren såg det som att LW förstört
hens äktenskap för att sedan bara jaga vidare.
Kan det ha varit något @landbandy hört i GC-gänget?

Om nu SD👤 är narcissistisk, så är säkert HD👤 hjärntvättad. På vilket sätt anser du i sådant fall att SD hjärntvättat HD ?

Vad är det egentligen som får dig att tro att LW👤 också var en narcissist ?

På vilket sätt anser du att SD och LW försökte styra varandra genom att manipulera varandra?

Mvh/ @JokerⓂ@nnen
Citera
2019-10-01, 23:00
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja visst är det så att döma av allt som framkommit. De har båda betett sig illa mot varandra. Hot och trakasserier har nog flugit fram och tillbaka mellan dem båda.

Jag tror inte Lena var den kuvade kontrollerade som det brukar vara i klassiska relationer där männen styr kvinnan och bryter ner henne. Hade det varit så hade Lena aldrig vågat provocera SD genom att kalla honom förolämpande ord som "tummetott" och vägrat gå ur hans bil när han blir arg.

Det stämmer inte att hon var det kvinnliga offret här utan hon gav igen i denna relation. De var båda av samma skrot och korn, d.v.s. kontrollerande egoistiska energiska människor som var lättkränkta och förstörde varandra.

Till slut fick den ena nog, som det brukar bli förr eller senare i denna typ av destruktiva på- och avförhållanden.

Precis!
Och hon skulle inte ha fyllt sin geo-logg
med foton av sig själv tillsammans med
en massa olika män.

Edit: Om hon hade varit kuvad och kontrollerad
av SD.
Senast redigerad av gloriouslife 2019-10-01 kl. 23:31.
Citera
2019-10-01, 23:05
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Precis!
Och hon skulle inte ha fyllt sin geo-logg
med foton av sig själv tillsammans med
en massa olika män.

Ja, problemet är att Lenas vänner har fått höra hennes version. Att SD hotat och trakasserat henne vilket stämmer. Men hon skäms för att berätta om sin egen del, att även hon beter sig på liknande vis mot honom. Så i omgivningens ögon blir hon det klassiska kvinnliga offret som det är synd om.
Detta är vad jag tror.
Senast redigerad av Rosamund 2019-10-01 kl. 23:07.
Citera
2019-10-01, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbero
SD måtte väl också vila i en kristen tro, då han låtit sig vigas av pastor LW?
Å andra sidan visar han ju så bristande moral att han kan tänkas spela ett spel kring detta också....

På vilket sätt anser du att SD👤 har uppvisat en bristande moral? ... och vad är det i sådant fall som får dig att tro att han [SD👤] skulle ha kunnat spela ett spel kring just detta, enligt å andra sidan?

Mvh/ @JokerⓂ@nnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in