Citat:
Anser du att ALLA Sveriges Rikes Lagar är adekvata och enligt gemene mans tycke? Bara för att en lag finnes så betyder INTE detta att den är till fullo korrekt... Många lagar idag, är förlegade och stiftade i, och för, en annan tidsålder. Allting måste sättas i sitt rätta element och kontext.
Du är inte behörig att tillrättavisa lagen och eftersom du är myndig så ska du knipa och följa lagen, det är din enda plikt.
Citat:
Nej verkligen inte. Läs på, då menar jag inte på någon länk ute på internet utan på universitet. Om du ens är behörig till det.
Citat:
Var i kroppen sitter den psykiska ohälsan om inte i huvudet? Jag vet att man ibland lite slarvigt säger om en korkad person att den personen tänker med röven, men du förstår väl att sådant inte ska tas ordagrant? Även rubbade människor tänker med hjärnan, den sitter i huvudet. Alltså är "sjuk i huvudet" en korrekt, om än nedsättande, beskrivning av psykisk ohälsa.
När det gäller någon som mördar barn står den personen redan så lågt att inga tillmälen blir nedsättande, så det är väl inget problem i detta fallet?
När det gäller någon som mördar barn står den personen redan så lågt att inga tillmälen blir nedsättande, så det är väl inget problem i detta fallet?
Nej du är nog bara outbildad. Säger du att du är sjuk i näsan, sjuk i kroppen och annat trams vid andra sjukdomar också? Nej, för du har lärt dig att säga "avancerade ord" som influensa trots att ingen diagnostiserat dig, utan du själv och din omgivning.
När du går och handlar och folk pekar och säger: "Åh fy fan, det är ju Jkpg73. Han är ju helt dum i huvudet.". Då syftar de för helvete inte på en psykisk ohälsa, utan att du är helt puckad. Även detta ord har du lärt dig och utnyttjar för du tror det är korrekt för att du är inte kunnigare än så. Sen kanske man säger så, som i detta exemplar innan, men det är för folk tycker så och har ingen vetskap om att det var något psykiskt bakom utan bara "haha jag visste det var något". Sure.
Ska man vara korrekt så säger man det korrekt och inte pratar barnspråk. Då kan du och liknande gå till någon annan tråd som passar er, vad det nu kan vara men gissningsvis att meka med bilar och A-traktor eller annat men långt ifrån detta.