Citat:
Ursprungligen postat av
wedonthavetime
Jag förstår du var något sarkastisk. Hon verkar trött men det är förståeligt med tanke på all uppståndelse. Hon hänvisar återigen till "united science". Problemet är att det inte finns någon enig vetenskap bland forskarna om hur framtiden kommer utvecklas med nuvarande utsläpp, och vilka åtgärder som är nödvändiga.
Kan tänka mig att det blir skönt för henne med roadtripen söderut så hon får samla energi och ta igen lite.
Nej, Greta var nog trött, men jag tror att hon främst var mycket rörd. Hon hade just fått vara med om en sällsynt invigning, som bara ges vid verkligt starka skäl, och som måste ha varit en mycket stark upplevelse för henne!
Tycker att hon svarade bra, inte perfekt som någon tidigare sa, men bra.
Ställ rimliga förväntningar på henne, det tar en längre tid för någon att bli en riktigt bra talare och ledare, även om man som Greta är mycket intelligent, hon har redan kommit långt.
Undvik att begära att hon ska vara perfekt, det är ingen. Greta har redan retats om sådana överdrivna förväntningar på henne, och sagt att hon har ett dåligt morgonhumör.
En bidragande orsak till att hon sa ifrån så klart och tydligt i FN, var kanske att hon fick en talartid tidigt på dagen och då var morgonsur!
Det är Greta inte ensam om, forskare har nu visat att tonåringars dygnsrytm av biologiska skäl förskjuts så att de blir mera kvällsaktiva, men i gengäld behöver sova betydligt längre på morgonen. Greta är trots allt en tonåring!