2019-10-01, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Visst, Greta har inga svårigheter att smita iväg på ett flyg utan att någon märker det....
Det blir ju i så fall att Greta™ åker med privatflyg, det går lätt att dölja. De stenrika klimatkämparna färdas som bekant helst med privatflyg. Det är ju bara populasen som skall sluta flyga och köra bil, det gäller helt andra regler för överklassen. En sak är 100% säker: Greta™ kommer inte att ta sig till Chile landvägen.
2019-10-01, 19:54
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tack för det många fattar inte det att hon har folk som skriver sina tal!
Sina eller hennes?
2019-10-01, 19:57
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Det blir ju i så fall att Greta™ åker med privatflyg, det går lätt att dölja. De stenrika klimatkämparna färdas som bekant helst med privatflyg. Det är ju bara populasen som skall sluta flyga och köra bil, det gäller helt andra regler för överklassen. En sak är 100% säker: Greta™ kommer inte att ta sig till Chile landvägen.

Antagligen bil till Kalifornien och sedan båt till Chile. Egentligen det enda vettiga, vare sig man heter Greta eller något annat.
2019-10-01, 20:00
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AcchiaHe
Sina eller hennes?
Hennes tal
2019-10-01, 20:01
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Hennes tal

Tack! Var rädd att jag skulle få mig en släng av Greta-sleven för att jag skriver mina tal. Men jag skriver inte hennes.
2019-10-01, 20:06
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Antagligen bil till Kalifornien och sedan båt till Chile. Egentligen det enda vettiga, vare sig man heter Greta eller något annat.
Båt vissa delar är nog ett skönt ressätt längs kusten, då kan man göra fantastiska landhugg när man känner för det.
Men hon är också starkt efterlängtad och inbjuden till sin stora skara fans i Mexico.
FFF växer i hela Latinamerika, hon är välkänd hela vägen ner till Chile. FFFare och andra unga klimatkrigare från hela sydamerika, colombia, equador, peru ,bolivia har sedan en tid tillbaks träffats för att dra upp strategier och lära sig utav varandra i klimataktivism.
Viva Greta

Fantasiskt även hur en liten mobbad tjej på rekordtid skapat sin egna rörelse FFF med miljoner anhängare. Är det rekord kanske.
2019-10-01, 20:19
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Stopp: Gretas AST räknas som funktionsvariation och inte handikapp. Rätt ska vara rätt. Det är Greta-hatare som kallar det för handikapp.
Mitt fel!
2019-10-01, 20:29
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Mitt fel!

Tog ett tag för mig att lära om...
2019-10-01, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Bil fungerar bra i Nordamerika. Frågan var hur Greta™ skall ta sig till till Chile? Stora delar av Latinamerika är så farliga att hon skulle behöva militär eskort. Mellan Panama och Colombia saknas farbar väg, hur gör man där? Du som har direktkontakt med Greta™ kan väl fråga hur planen ser ut?

Greta vet väl om problemet med att det saknas en farbar väg mellan Panama och Colombia, och hon har redan sagt även offentligt, att kortare bitar lär hon därför behöva ta en båt.

Antar att hon då menar en lite större båt, som även kan ta med elbilen!

På den fattiga landsbygden i Latinamerika saknas det sannolikt ofta laddstolpar för elbilar, då får man förstås ladda långsamt från ett vanligt eluttag istället.

Strömavbrott är dock vanliga på sådana fattiga ställen, det får Greta tänka på. Sannolikt vissa ofrivilliga uppehåll alltså.

Därför kvarstår vissa resproblem för Greta, även om det vänliga lånet av en Tesla 3 underlättar betydligt för hennes resa!
2019-10-01, 20:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
..och om dom finner ett fel rättas detta. Greta™ justerar då talet = hjälp med sitt tal.

Som jag tolkar det kan alla s.k fakta i talet vara tillrättalagd av klimatalarmistiska IPCC personer.

Jo. Hon kontrollerar med forskare att den fakta hon tar upp i talen är korrekt.

Men det är knappast något ovanligt. Det gör i princip alla som har möjlighet. Dvs kontrollerar med folk med faktakunskaper att den fakta man tar upp stämmer.

Och det är väl bra att Greta gör det? Då vet vi att den fakta hon säger i sina tal stämmer.
2019-10-01, 20:49
Medlem
AcchiaHes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta vet väl om problemet med att det saknas en farbar väg mellan Panama och Colombia, och hon har redan sagt även offentligt, att kortare bitar lär hon därför behöva ta en båt.

Antar att hon då menar en lite större båt, som även kan ta med elbilen!

På den fattiga landsbygden i Latinamerika saknas det sannolikt ofta laddstolpar för elbilar, då får man förstås ladda långsamt från ett vanligt eluttag istället.

Strömavbrott är dock vanliga på sådana fattiga ställen, det får Greta tänka på. Sannolikt vissa ofrivilliga uppehåll alltså.

Därför kvarstår vissa resproblem för Greta, även om det vänliga lånet av en Tesla 3 underlättar betydligt för hennes resa!

Kan bli lite marigt att använda laddaggregat skapat för 110/60 på ett elnät som har 230/50. Kan bli en hel del rökutveckling s.a.s.
2019-10-01, 20:55
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebdo
Titta på videon som någon postade nyss i den här tråden, det är en presskonferens i Kanada med bara tre frågor, men hon svarar bättre och mer ärligt och självklart sant än någon politiker skulle kunna göra. Den videon är precis ett bevis på att ingen förbereder eller styr vad hon ska säga. Och det är precis därför så många vill lyssna på henne.

Ja, videon visar att hon faktiskt klarar en presskonferens:

https://youtu.be/iPKwKQVNy44?t=682

Hon är inte perfekt, men med ytterligare träning kommer hon bli ännu bättre.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in