Citat:
Ursprungligen postat av
RobRoys
Någon som har sett någon uppföljning på Löfvens satsningar på toaletter och vatten för kvinnor i 3:e världen? Eller självdog det som allting annat Löfven vidrör? Jag ger mig fan på att majoriteten av dessa satsade miljoner hamnade i korrupta fickor och slutresultatet blev på sin höjd ett par utedass och en platta ramlösa åt snickarna som satte ihop det. Rätta mig om jag har fel.
Löfven är en klassisk snackartyp. Snackare levererar sällan annat än snack. I detta fall är snacket redan levererat varför Löfven har gått vidare till annat snack som i de flesta fall heller aldrig kommer att materialiseras.
Ibland är dock Stefans grandiosa visioner som inte mynnar ut i annat än snack att föredra.
Ett exempel är de fyra miljarder som han på stående fot skänkte bort till FN likt de tokstollar som envisas med att bjuda över sitt eget bud på auktioner trots att de redan leder budgivningen.
Vad hände egentligen med Stefans skrytprojekt Global deal och den farsartade 100-klubben som skulle sätta alla nyanlända i arbete?
https://www.svd.se/fler-arbetslosa-an-i-jobb-efter-100-klubben
Varför inte låta dem alla likt Löfven bli snackare, för där krävs ju som bekant inga som helst kvalifikationer för att nå toppen?