2019-10-01, 19:04
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle
Härlig historia fchansa, var kommer uttrycket ifrån har du någon aning?

Du menar "Alter Schwede"? Nää, vet inte men så här skriver Berliner Zeitung:

https://www.bz-berlin.de/ratgeber/wo...-alter-schwede

och här är en mer Svensk förklaring som rimmar mer med det du skrev tidigare:

http://johannapaues.blogspot.com/200...r-schwede.html

För övrigt, champions league, håller ju normalt sett inte på Bayern men idag gör jag definitivt det
Citera
2019-10-01, 19:22
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fchansa
Du menar "Alter Schwede"? Nää, vet inte men så här skriver Berliner Zeitung:

https://www.bz-berlin.de/ratgeber/wo...-alter-schwede

och här är en mer Svensk förklaring som rimmar mer med det du skrev tidigare:

http://johannapaues.blogspot.com/200...r-schwede.html

För övrigt, champions league, håller ju normalt sett inte på Bayern men idag gör jag definitivt det
Jag hade på känn att det var något från 30-åriga kriget.

Nu möts ju vi i samma division så jag förstår att du håller på Bayern. 😉
Men kul att du håller på oss ikväll.
Citera
2019-10-01, 21:12
Medlem
fchansas avatar
Citat:
Jag hade på känn att det var något från 30-åriga kriget.

Nu möts ju vi i samma division så jag förstår att du håller på Bayern. 😉
Men kul att du håller på oss ikväll.

Inte för att jag ogillar Bayern, men jag gillar inte Tottenham...
Citera
2019-10-01, 23:03
Medlem
cyberkalles avatar
Det är den 30 maj man ska vara bäst.
Annars var det en ruggigt bra match men hur gick det för Boateng?
Alaba hade kunnat bli jäkligt skadad när Aurier gjorde sin vansinnes påhoppning på honom och inte ens gult.
Citera
2019-10-01, 23:05
Medlem
Steff83s avatar
Gott! 7-2!!
Citera
2019-10-02, 08:05
Medlem
cyberkalles avatar
Det är inte bara hans 4 mål igår som gör att man måste hylla honom.
Gnabry som fick lite skit när han var West Bromwich på lån. Okej när han var i Bremen köptes till Bayern och lånades direkt ut till Hoffenheim kom tillbaka till Bayern och blev vald till bästa spelare förra säsongen.

Lewandowskis lilla chipfint är så jäkla läcker, hittade bara ett klipp från instagram https://www.instagram.com/p/B3F3t1fn..._web_copy_link
På tal om instagram så lade Erik Niva upp ett inlägg före gårdagens match med någon av hans hashtaggar men inlägget tog han bort rätt snabbt.
Senast redigerad av cyberkalle 2019-10-02 kl. 08:23.
Citera
2019-10-02, 15:33
Medlem
När jag såg Gnabry igår så fick jag flashback tillbaka till första gången jag såg Messi. Inte för att de spelar på samma sätt men overklighetskänslan av att se dem när man är helt oförberedd.

Ta första-touchen på den långa höga bollen när han sprang i full fart mot mål. Jag tror faktiskt aldrig jag sett något liknande.
Citera
2019-10-02, 16:01
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Det är inte bara hans 4 mål igår som gör att man måste hylla honom.
Gnabry som fick lite skit när han var West Bromwich på lån. Okej när han var i Bremen köptes till Bayern och lånades direkt ut till Hoffenheim kom tillbaka till Bayern och blev vald till bästa spelare förra säsongen.

Lewandowskis lilla chipfint är så jäkla läcker, hittade bara ett klipp från instagram https://www.instagram.com/p/B3F3t1fn..._web_copy_link
På tal om instagram så lade Erik Niva upp ett inlägg före gårdagens match med någon av hans hashtaggar men inlägget tog han bort rätt snabbt.

Vad skrev ordbajsaren som han skäms över så han måste ta bort de?
Citera
2019-10-02, 17:27
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Vad skrev ordbajsaren som han skäms över så han måste ta bort de?
Jag är inte riktigt säker på men gissar på nått vanligt typ #jagärtottenhamhemma

Men det var inte hashtaggen som jag reagerade på utan att han tog bort inlägget, måste ju som Tottenhamfan varit en hemsk kväll.
Jag skrev före start på hans Instagram att detta tar Bayern och skulle gå in och kolla om jag fått något svar efter matchen.
Citera
2019-10-02, 17:39
Medlem
cyberkalles avatar
Måste även ge en stor eloge till Bayerns fans igår dom hördes jäkligt bra.
Citera
2019-10-02, 19:59
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Det är den 30 maj man ska vara bäst.
Jo det där med ett BRA Bayern i CLs tidiga gruppmatcher har vi ju sett förr för att bli besvikna på våren.

Det jag gillade igår var att Kovacs kontringsspel a la Frankfurt fungerade, är det första gången? Få tillfällen i alla fall att öva sånt i Bundesliga där FCB är de alla både har mest respekt för och mest vill slå. I den bemärkelsen kändes mötet mot Tottenham som en träningsmatch, finns värre lag att möta framöver.
Citera
2019-10-03, 07:45
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Jo det där med ett BRA Bayern i CLs tidiga gruppmatcher har vi ju sett förr för att bli besvikna på våren.

Det jag gillade igår var att Kovacs kontringsspel a la Frankfurt fungerade, är det första gången? Få tillfällen i alla fall att öva sånt i Bundesliga där FCB är de alla både har mest respekt för och mest vill slå. I den bemärkelsen kändes mötet mot Tottenham som en träningsmatch, finns värre lag att möta framöver.

Eller hur, vi var världens bästa lag under höstarna för att dippa rejält på våren. En orsak är ju också att vi aldrig haft enormt stor trupp jämförelsevis 20-22 man totalt i truppen är inte stort jämfört med andra.

Kovac kommer nog att ryka nu när hans skyddsängel avgår i november men troligtvis först till sommaren. Rummenigge ville ju sparka honom redan under förra säsongen men Uli sa bestämt nej.

Från gårdagens match mellan Leipzig och Lyon så var ju Leipzig det bättre laget men fyfan vilka bjudningar dom gav fransmännen till deras mål.

Slökollade bara en stund på Prag mot Dortmund men Hakimis första mål var ju jäkligt fint.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in